Brokade Skrevet 5. oktober 2009 #1 Skrevet 5. oktober 2009 En uvant situasjon for meg dette, har ikke vært sykemeldt før... men bruker dere å "besøke" jobben når dere er sykemeldt? Leverer dere sykemelding etterpå eller reiser innom ila. perioden for å levere denne?
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 5. oktober 2009 #2 Skrevet 5. oktober 2009 Hei! Jeg har vært mer eller mindre sykmeldt siden juni. Er innom for å levere sykmeldingene, blir da kanskje en halv time for å snakke litt med de andre, men er ikke innom ellers.
Marius og Jonas! Skrevet 5. oktober 2009 #3 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg er sykmeldt 40%, dvs 2 dager i uka, og de dagene holder jeg meg hjemme og bare slapper av. Får gjort litt husarbeid disse dagene, slik at jeg heller kan bruke ettermiddagene jeg jobber sammen med gutten min på 2 år. Jeg leverer sykemeldingen den første arb.dagen etter at jeg har mottatt den.
mamman til to gutter Skrevet 5. oktober 2009 #4 Skrevet 5. oktober 2009 Det kommer jo litt an på hvorfor du er sykemeldt. Jeg har vært 100% sykemeldt pga kvalme og da har jeg holdt meg hjemme mest mulig fordi det er det jeg har orket. For å komme meg til jobben må jeg reise med tog og bane og det tar ca en halvtime og det har vært uaktuelt. Sykemeldingen har jeg sendt inn sånn at de har fått den raskest mulig. Jeg har snakket med sjefen min på telefon når jeg har vært borte, det har vært mest fordi hun skulle vite når hun kunne forvente at jeg skulle komme tilbake og ca hvor mye. Nå er jeg 50% sykemeldt og jobber halve dager, så nå er jeg jo innom jobben hver dag:-)
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 5. oktober 2009 #5 Skrevet 5. oktober 2009 Sykmeldt bare en dag i uka pga stressende jobb, og mye kvalm. Men vil bare påpeke at sykmelding må du levere så snart som mulig. Den kan helst ikke leveres en uke etter at du fikk den! Send den i posten, men besøk gjerne jobben fordet. Det lønner seg, slik at det ikke føles for lenge siden du var på jobb når du først skal tilbake. Å fortsatt være en del av miljøet på jobben, og føle at du hører til har masse å si for at du raskt kommer tilbake :-)
NostraStoria Skrevet 5. oktober 2009 #6 Skrevet 5. oktober 2009 Det kan være veldig greit å komme innom med sykemelding etc og i tillegg ta seg tid til å snakke med kolleger. Hvis du greier det, så setter de vanligvis stor pris på besøk - slik blir du heller ikke "glemt" hvis du er borte i en lengre periode.
Sistah*G07*J09* Skrevet 5. oktober 2009 #7 Skrevet 5. oktober 2009 sykemeldingen skal leveres så raskt som mulig. Jeg har brukt å ringe arbeidsgiver etter legebesøket, for å si ifra at jeg er sykemeldt selvfølgelig. Å da har jeg stortsett sagt når ca jeg kommer for å levere sykemeldingen. Kommer jo helt ann på form. Har vært sykemeldt pga bekkenløsning de siste mnd, å enkelte dager er bedre enn andre. Har vært innom på besøk på jobb noen av de dagene jeg er i fin form. Spist lunsj med dem o.l. Greit å opprettholde kontakten med jobben visst man er langtidssykemeldt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå