Bimme Skrevet 5. oktober 2009 #1 Skrevet 5. oktober 2009 Føler 30 grader er lite? og blir det rent igjen?
Jente 06 + aprilgutt 09 Skrevet 5. oktober 2009 #2 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg pleier å legge det i kaldt salmiakkvann noen timer først, så vasker jeg av det verste for hånd, og så ullvask i maskin/for hånd med Milo... Funker som bare det!
Sånn kan det gå Skrevet 5. oktober 2009 #3 Skrevet 5. oktober 2009 30 grader? Hadde aldri villet ha undertøy som ikke tålte mer enn 30 grader. Undertøy med bæsj her i huset har alltid blitt skylt og så vasket på 60 grader akkurat som undertøy uten bæsj. Og da har det alltid blitt helt reint.
Sånn kan det gå Skrevet 5. oktober 2009 #4 Skrevet 5. oktober 2009 Så ikke at det sto ullundertøy. Kanskje fordi vi rett g slett ikke bruker ullundertøy ;-)
Bimme Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. oktober 2009 Ok, da prøver jeg det:-) Takk for svar!
du og jeg og vi to Skrevet 5. oktober 2009 #6 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg bruker oksegallesåpe, fås på Helios, Bånsull og kanskje Nøstebarn - og sikkert andre steder også. Den løser opp alt, og gjør ulltøyet rent og fint igjen. Anbefales!
Tante Gustava Skrevet 5. oktober 2009 #7 Skrevet 5. oktober 2009 Vask flekken for hånd med Sunlight såpe (sånn gammeldags såpestykke som du får kjøpt i matvarebutikken). Den tar flekker av både bæsj og tran, og skader ikke ullas egenskaper. Etterpå vasker jeg med milo i maskin på ullvask 30 el 40 grader. Er selvfølgelig best om du vasker med sunlight når flekken er "fersk", men jeg har også fått bort gamle flekker på denne måten
Leonora_ Skrevet 5. oktober 2009 #8 Skrevet 5. oktober 2009 lurte på akkurat det samme i dag. Putta det i maskinen på 40 grader, men det er ikke blitt skikkelig rent, dvs flekken er der enda. Går det an å få den vekk nå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå