Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen av dere IVF-ere som har brukt assisted hatching? Erfaringer?

Blir nok å prøve dette hvis det øker sjansene ytterligere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Da jeg var på Nordica sist, prøvde jeg IVF.

Etter uttaket ble jeg enig med legen om at dersom det var nødvendig, skulle han bruke assisted hatching på eggene mine. Så dette må du ikke bestemme på forhånd, annet enn å si til legen at du at han skal bruke det dersom hun/han vurderer at det vil hjelpe.

For min del fant legen det nødvendig. Fikk befruktet to egg ved a.h, ett av dem satte seg fast og vokser i magen min nå : )

Masse lykke til!

Skrevet

Hei,

Hadde ikke lazer assisted hatching på først ivf forsøk, men spurte under andre uttaket om jeg ikke kunne få det. Det var ikke noe problem og resultatet er nå snart syv måneder gammel:-) Nordica glemte faktisk å fakturere meg for det også...

Skrevet

Hei.

De satte inn to egg som er brukt ass. hatching på, den ene festet seg og jeg er nå høygravid.

Legen sa at de måtte først se på eggene før de vurderte ass. hatching, det viste seg at eggene mine hadde ganske tykke skall og da måtte de benytte seg av den metoden. Men, er skallet bra, bruker ikke den (ellers kan de skade eggen(e). Så du kan be legen vurdere det når de skal vurdere eggene :-)

Skrevet

jeg kan anbefale dette på det sterkeste- men de utfører det ikke ,som det står skrevet over her også- med mindre eggeskallet er for hardt!

jeg hadde to negative IVF forsøk hos Nordica før jeg ba de benytte assisted hatching om de skulle finne det nødvendig - og det gjorde de tross jeg er ung (25 var jeg da)

de utførte assisted hatching på to av eggene og satte de inn- ett festet seg og nå er jeg snart høygravid med en nydelig liten gutt :o)

Skrevet

Har lest litt om det på hjemmesida deres. Der står det at de gjør det på de som er over 37, de som har mistet gjentatte ganger, og så var det en årsak til. Det stod at når man kommer eggeskallene blir hardere med alderen, og det kan være derfor mange ikke blir gravide når de nærmer seg 40. Gode resultater var det også på assisted hatching: 44% gravide, mot 26% uten assisted hatching. Regner med at de vurderer dette når de sjekker eggene.

Blir spennende! Bare så lenge å vente pga FSH test som skal tas på dag 3 i syklusen. Jeg er på dag 7 nå. Får vel ikke resultatet før et par dager etter, og må vel vente ytterligere 1 mnd siden man også skal begynne på medisiner på dag 3. Så da håper jeg at jeg er klar i desember. Satser på årets julegave, siden testdato mest sannsynlig blir en av juledagene(hvis alt går som det skal)!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...