Gå til innhold

Syte, syte, syte...


Hormonella

Anbefalte innlegg

Siden vi er inne på syting her, må jeg også få lov å syte litt :-) Jeg kjenner dere jo ikke, så det spiller vel ingen rolle om jeg øser ut av meg frustrasjon, bekymring og klaging. Bedre dere enn min mann. Til en avveksling.

 

Klage nr 1 - Carpals Tunnel Syndrom. Kjedelige greier. Blir bare verre jo nærmere mål (17 okt) jeg kommer. Skikkelig vondt og ubehagelig. Tenk om det ikke forsvinner? Tenk om jeg ikke klarer å stelle babyen min pga numne fingre? Katastrofe!!!

 

Klage nr 2 - Konstant tett dese. Så fort jeg legger meg ned eller setter meg ned så blir den potte tett. Saltvann høres fint og flott ut, men det virker ikke. Zymelin hjelper, men min venninne legen sier at man skal ikke bruke det mer enn ti dager sammenhengende, og i det lange løp er det ikke bra for babyen. Så da var det slutt på den morroa. Hvordan skal jeg få sove nå da? Skal jeg gå rundt i stua da eller? Får jo ikke puste for filler'n!!!

 

Klage nr 3 - Vann, vann og atter vann. I stooore mengder. Føttene ser ut som krokodilleføtter, nesa likner på en aboriginals, den er dobbelt så stor, fingrene ser ut som sossiser, og leppene ( i flertall her) har vokst seg større de også. Føles som skvettlapper :-) Har også fått et meget rundt ansikt med en ekstra liten hakelapp for trange tider.

 

Klage nr 4 - Hemoroide. Trenger kanskje ikke utdype den.

 

Klage nr 5 - Nupper. Helt utrolig, men har fått nupper i fleng på halsen, under puppene og ellers en her og en der. Ser ut som små utstående føflekker. Regner med at dette kan skrapes bort senere. Ville bare ta de med siden de er litt irriterende.

 

Klage nr 6 - Halsbrann. Stående, liggende og sittende kommer denne sure følgesvennen krypende opp i halsen. Fordelen her er at sjokolademelk hjelper :-)

 

Det var mine klager. For de som har lest de så ta de med en klype salt. Jeg klager i utgangspunktet ikke, jeg bare nevner alle tingene jeg har. Jeg har vært den som har ønsket velkommen en hver liten plage som et godt tegn på svangerskapet. Dette er mitt første barn, og jeg er bare glad til at jeg har vært så velsignet heldig å blitt gravid. Jeg tar hva som måtte komme i min vei med et lite sukk, og holder det ut. Ingen grunn til å klage så mye. Alt er jo verdt det når det lille nurket kommer ut og ligger der så vakker på mors mage :-)

 

Jeg vil også legge til at jeg hadde hot saus på tacoen i helgen, ekstra med kanel på grøten og en runde sex med mannen min. Ingenting hjalp. Tror ikke kjerringråd hjelper så mye, men så lenge de er ufarlige og litt uskyldige skader det sikkert ikke å prøve. Hoppe tau derimot ville jeg nok ikke gjort. Man skal jo ikke hoppe noe særlig når man er gravid i utgangspunktet. Men alle er vi vel både slitne, spente og ganske klare for å føde. Vi får bare sørge for å mane frem fine, positive bilder inne i vårt hode om rier, fødsel, og amming og håpe at det hjelper:-)

 

Ønsker dere alle lykke til med fødselen og tiden som kommer, og måtte vi være velsignet og heldige alle sammen slik at det går bra for oss alle. Vi får bare holde ut og gjøre de små tingene vi kan for at tiden frem til mål skal bli så behagelig og kort som mulig. Men ikke gjøre noe overilt. Babyen kommer når den er klar:-)

 

 

Om noen har noen råd til mine "klager" så kom med de!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Unnskyld at jeg ler.. :) Joda, kjenner igjen en del av dette her.

- Tett dese slet jeg med i 3 uker - og saltvann hjelper ingenting. Så jeg sniffet nesespray i smug litt lenger enn de anbefalte 10 dagene siden.. Heldigvis kvitt det nå.

- Halsbrann har kommet med kvalmen de siste dagene.

- Vannet har heldigvis avtatt med den dalende temperaturen ute..

 

Men verst er vel at magen føles ekstremt sprengt, det er rett og slett ikke plass til mer. Så kan pt ikke tro at jeg kan gå over termin den 15., da vil jeg eksplodere.

 

Men men, det hører med. Snart ferdig, og snart 2 barns-mamma :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare le du :-) Hvordan kan dere bli kvitt vannet i kroppen? Jeg tror jeg skal bytte navn til Ødemis jeg... Men det forsvinner jo etter fødselen. Og nesa lever sitt eget liv. Skal prøve en uke med bare saltvann å se om det funker.

 

Magen min er også stram og hard. Og masse kynnere som er skikkelig vonde. Men de sier jo at kynnere kjennes ut som massasje for barnet. Også er magen så langt ned a gitt. Den runde store kula som har sunket helt ned. Er så fin atte :-)

 

Du får kose deg med de siste dagene, så krysser vi fingre for at vi nedkommer litt før tiden begge to :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så slapp vi andre å skrive syteliste. ;o) Men ble rett og slett glad da du skrev om de nuppene, for det har jeg og. Masse under armene og på halsen. Og en på brystvorta! Lurte på om det bare var meg, men det er det altså ikke. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du??? Nå ble jeg glad :-) Har aldri hørt om det før. Ingen andre jeg kjenner har det. Men da er vi to nuppetroll der ute. Håper virkelig de går vekk altså. Kan liksom ikke se for meg hvordan de skal gå vekk av seg selv men. Vi får ta en skikkelig høyglanspoleringsdag når fødselen er over. Vax on vax off!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene, ta nesesprayen din du ;)

Jeg har akkurat innsett at jeg levde på fenalår de to-tre første ukene av graviditeten, og at jeg/vi har malt et helt hus mens jeg har vært gravid (å vi har ikke brukt noe sense-maling akkurat). Alikevel kom ungen ut frisk og fin :D Så jeg tror du fint kan ta litt mer nesespray enn anbefalt dose ;)

Klar for nytt treff på fredag? Så kan du jo klage litt til oss da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg. Grattis med babyen. Vi gleder oss til å se han. Jeg legger ut ny tråd om treff på fredag. Kjempehyggelig om du kommer med baby :-)

 

Ang nesespray så er jeg litt enig med deg, men for sikkerhetsskyld så skal jeg prøve etpar, tre dager med bare saltvann for å se hvordan det hjelper. Hvis det ikke hjelper er jeg tilbake på "flaska" igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også et nuppetroll, og lurte fælt på dette under første svangerskap - det er jo ikke nevnt som noen plage eller symptom noe sted! Men da ungen først var ute, forsvant nuppene av seg selv litt etter litt. Tror rett og slett de falt av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi-hi! Nuppetroll høres rett og slett ganske så søtt ut. :o) Vax on vax off,-kjempemorsomt!! JA til litt hudpleie når det meste roer seg. Kunne ikke vært mer enig. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesesprayen min får ingen ta! Slimhinnene blir såre og tynne, ja.. Men det problemet tar jeg etter fødsel. Nå vil jeg puste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj! Det hørtes litt dissent ut. Ser for meg at jeg er ute å triller en hustrig høstdag, også står det en sky av nupper bak meg. Eller de triller rundt på gulvet i stuen... Mulig jeg har en velutviklet fantasi nå om dagen... Men de går vel vekk som alt annet håper jeg. Jeg har heller ikke lest noe om at det kan være et symptom under graviditeten. Men så er jo alt jeg tror er unormalt faktisk normalt da, så da er det vel sånn med dette også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå på dag nr tre med bare saltvann og det går faktisk helt greit. Så lenge det et kaldt nok på soverommet. Det har kommet en ny nesespray med saltvann og Mentol som er ganske fin. Den får det ihvertfall til å svi helt opp i øya, så effekten føles bra der og da. Den hjelper ikke i lengden, men kjekk å ha som et subtitutt :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...