Gå til innhold

oslomor! jeg roper og ber om at du er her :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

er du her?

jeg trenger hjelp med oppgaven min :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

når man kommer til "redgjør og diskusjon". hvordan gjør man det?

vi har "velg en brukergruppe av offentlige velferdsttjenester.

gjør rede for hvordan asvaret for tjenesten denne brukergruppen motar er organsiert politsik og på admenistrativt nivå. drøft med utganspunkt i denne organiseringen hvordan brukergruppen kan påvirke politikken på området"

jeg har valgt brukergruppen aleneforeldre (om du ser innlegget mitt lenger ned ser du forløbig innleding)

tar man da for seg stønader, tanken bak, hvem som forvalter de og hvem som hvilket direktorat som har bestemt de forskjellige stønadene?

og tilslutt drøfter hvordan brukeren kan påvike i form av aleneforeldreforeingen, medier osv?

Skrevet

Først og fremst så bør du skrive innledningen når du er ferdig med oppgavens hoveddel, og heller bruke den du har nå som en foreløpig disposisjon.

Tror du er inne på helt riktig spor mtp. det du skriver her;tar man da for seg stønader, tanken bak, hvem som forvalter de og hvem som hvilket direktorat som har bestemt de forskjellige stønadene?"

Det er nok det du skal gjøre ja

Redegjør og diskuter, da tenker jeg fordeler og ulemper, skjønt ikke oppramsing men akademisk drøftet i siviliserte avsnitt, he-he;)

Viktig ved drøfting er at du begrunner, og da mener jeg med å henvise til pensum, stortingsmeldinger eller norge.no, ssb osv. Du kan være personlig i drøftingen så lenge du alltid klarer å begrunne det faglig.

Det bør også komme et resultat ut av drøftingen, igjen godt faglig begrunnet.

Unngå bastante påstander, men skriv heller; Slik jeg ser det, eller "det kan forstås slik"

Jeg har en bok av Olav Garsjø, som underviser barnevern deltid (der skriver de jævlig mye oppgaver) og den er veldig ok. Den kan jeg godt ta med på tirsdag om du vil låne den:)!

Innledning og avslutning bør sjelden være på emer enn en halv side hver, og jeg pleier som regel å oppsummere i avslutningen i mine oppgaver

Skrevet

takk :) det vil jeg gjerne :)

tusen takk for svar! da jobber jeg videre. vil du lese igjennom oppgaven når den er ferdig? (om 1 ukes tid)

Skrevet

Nå ble jeg nysgjerrig her...Studerer mine favorittdibbere på samme sted eller?

Skrevet

Ja, jeg kan gjerne det, blir artig! Vet ikke hvor mye jeg bidrar med faglig, men oppgavemessig så kan jeg nok bidra med noe:)

Skrevet

det er det oppgavemessige jeg trenger hjelp til. det faglige kan jeg utenatt :P

cherry coke. oslomor har studert første året på velferdsfag før :D

Skrevet

Aha!! Måtte bare snike innom tråden;-)

Skrevet

hehe.. det hadde jeg gjort også om du hadde ropt på oslomor eller noen andre søte dibbere :)

Skrevet

Ja, samme her, da må man liksom se om det er noe spennende/interessant. Hvilket det er en betydelig større sjans for enn med mange andre innlegg ja, he-he;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...