Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2009 #1 Skrevet 4. oktober 2009 Mitt gull på 4 1/2 år er ikke så villig til å legge seg. Han står opp veldig mye på kvelden og kommer inn på stua.Dette er utrolig irriterende,og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.Jeg prøver å ha lagt han til kl åtte,det er vel grei leggetid? hva gjør dere andre? tror kanksje vi har en litt dårlig rutine med legging.. Nå er det 1 time siden han la seg,men har enda ikke sovna. Hadde vært greit å fått tips og råd om legging..
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2009 #2 Skrevet 4. oktober 2009 Hei:) Har og en gutt på 4,5 år. Har til tider slitt veldig med leggingen.. Men det enste som har hjulpet meg er og være ekstremt konsekvent og hatt di samme rutinene over lang tid.. Vi går på badet ca 19.30 etter tannpuss osv får han finne ei bok som jeg skal lese. Om han ikke ligger stilt og hører på gir jeg en advarsel og ligger han ikke stilt da så går jeg ut av rommet. Det betyr veldig mye for han at jeg leser og synger. Om han da klarer og ligge stille i 10 min går jeg inn igjen og prøver på ny. Da er det grei beskjed om at nå er det natt og han får ikke komme på stua. Om han gjør det følger jeg han iseng igjen. sån kan vi holde på noen ganger alså.. Men han vet det er jeg som bestemmer!! Det er det viktige tror jeg at han vet det er du sm bestemmer. Han kan være med og bestemme mye ang legingen som hvilken bok dere skal lese hvilken sanger som skal synges osv mn når det er natt så er det natt basta:) Håper det odner seg for deg:)
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2009 #3 Skrevet 4. oktober 2009 Takk for svar. Tror kanskje jeg ikke alltid er konsekvent nok,så det er vel et problem..Vi bruker også å lese bok og synge,og han bestemmer som regel hvilken bok han vil jeg skal lese. Av og til hører han litt musikk også for å sovne,men ikke alltid det hjelper.. Virker ut som jeg av og til legger han til feil tidspunkt,at han ikke er trøtt nok.Men vi bør jo ha et fast klokkeslett for legging,slik at det blir rutine. Ofte tar han med leker i sengen,og ligger still. Er det ok? at han kanskje har en liten bil? men selvfølgelig ikke mange og store leker...det er jo tross alt leggetid. Det er utrolig travelt å gå ut og inn fra rommet hans hundre ganger på en kveld...blir så sliten og lei... Men får håpe det snur snart!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2009 #4 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg hadde kjørt 0 toleranse på leker i senga. han min fikk ikke ah nattbordlampen inne hos seg engang for da brukte han mye lengre tid på og finne roen. Han er ikke mørkredd eller han bruker og sove på mørkt rom. En gutt på 4,5 år bør han minimum 11 timers søvn og jeg merker på han min som er oppe mellom halv 7 og 7 hverdag pga jeg jobber så må han bare legge seg i halv 8 tia.. og da sovner han som regel rundt 8. Sover han din lenge på morningen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå