♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 4. oktober 2009 #1 Skrevet 4. oktober 2009 Jenta mi på 18,5mnd har gått på astma-med i snart 2 uker pga irriterende slimhinner og hoste.. Hjelper faktisk veldig godt... MEN hun hater å puste inni denne masken, er en kamp hver morgen og kveld... hun hyyyler og skriker hver gang... Skal til legen igjen snart for å vurdere dette... Men er det noen som har et annet alternativ enn astma-med. som jeg kan foreslå til legen.. Så hun slipper å pinnes gjennom denne masken.. Syns rett å slett det er grusomt...!!!!!!
Ranveig R Skrevet 4. oktober 2009 #2 Skrevet 4. oktober 2009 Om jenta har god effekt av medisinen synest eg rett og slett du må fortsette men å tvinge i ho medisinen. Dersom ho må bruke den over lengre tid kjem ho til å bli vant til det. Jenta vår begynte på astmamedisin då ho var drøyt 11 mnd, og det var ein kamp. Morgon og kveld (og midt på dagen i tillegg når ho er dårleg), intens hyling og ein følelse av at eg mishandla ungen. Det tok vel 3-4 veker før ho godtok medisinen utan protest. No er ho 23 mnd og som regel går det greitt å ta medisin, av og til er det sutring men då må vi bruke tvang. Ungar som er så små veit ikkje sitt eige beste. Må dei ha medisin så må dei ha medisin, enten det er astmamedisin, hostesaft eller nasedråpar... God bedring, håpar jenta blir fort bra igjen!
Gothminister Skrevet 4. oktober 2009 #3 Skrevet 4. oktober 2009 Detfinnes ikke noe annet alternativ,jeg har spurt selv!! Er bare en ting,men den er værre. Minsten her begynte med det da han var 6 mnd,og vi slet med den lenge...og da mener jeg leeenge. Brukte godt over 6 mnd før han på en måte godtok den,men han vridde seg unna,så vi hadde det veldig kjedelig en stund.. Fikk vondt i mamma hjertet,men må han ha medisin,så må han ha.. Har heller aldri hørt om noen andre som brukte så lang tid..
Gothminister Skrevet 4. oktober 2009 #4 Skrevet 4. oktober 2009 Syntes forresten att det er kjempe bra att medisinen virker så godt på ungen din Godt å se en bedring,enn å måtte prøve seg fram i lang tid etter riktig dose og evt type medisin
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 4. oktober 2009 hhmmm, da får jeg bare fortsette å gi uansett hvor mye hun hater det... Hun vrir seg vekk som ein ål, så er vanskelig å få hun til å sitte stille. Føler ikke det er mye hun får pustet inn, men har jo merket forskjell så noe må komme inn... ) Får iallefall fortsett til vi skal til legen, så får jeg snakke med han ....
Gothminister Skrevet 4. oktober 2009 #6 Skrevet 4. oktober 2009 Det er ikke noe gøy når de motsetter seg dette der.. Vi måtte holde fast hodet hans,mens han skrek og viftet med armer og ben.. Sluttet vel egentlig å styre slik med armer og ben etter ett par mnd,men skrikingen og det å holde fast hode drev vi med på lenge.. De trenger jo bare 6 innpust også,så det gåtr jo fort over Får trøste oss med det,og vi vet jo att medisinen gjør dem bra,så da er det bare å gi
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 4. oktober 2009 ja, føler det er skikkelig tvang og "mishandling" når jeg holder hode hennas mens jeg også prøver å holde armene, ikke lett når jeg er alene nei... syns di 6 innpustene tar en evighet...
Gjest Skrevet 4. oktober 2009 #8 Skrevet 4. oktober 2009 Har du prøvd å la bamsen få litt medisin også? Det fungerer her når gutten min ikke vil ha. Da får anda hans litt medisin, så ham, så anda osv..
Gjest Skrevet 4. oktober 2009 #9 Skrevet 4. oktober 2009 Vi fikk også en slik start med astmamed. Hun syntes masken var skummel, ble livredd, hylte, gråt og kavet skikkelig for å slippe. Vi måtte ta et godt tak på henne og holde fast masken over munnen. Vi brukte _mye_ tid på dette den første uken. Hun fikk bla leke litt med den. Ikke alene! Dere får kun 1maske i året og det er forholdsvis enkelt å ødelegge dem. Hun prøvde dem bla på dukkene sine. Etter den uken var de faktisk ok!! Hun var 11mnd, men skjønte selv om hun ikke pratet Nå er hun 2år og det er null problem. Er sikker på at hun hadde ordnet ut selv om hun hadde fått lov..... Det er faktisk en fordel at barn gråter når de får medisinen..... Da trekker de pusten dypere og medisinen får bedre tak. Men, det er jo i teorien da.
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 4. oktober 2009 #10 Skrevet 4. oktober 2009 Her går det faktisk veldig fint og egentlig gjort siden starten da hun var 1,5 år. Idag er hun 3 år. Synes det er gøy hun hehe.. Synes den fungerer kjempe bra:) Gir Ventolinemixdur om hun er veldig forkjøla. genial:)
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter #11 Skrevet 4. oktober 2009 Er godt og høre at andre også har samme problem.. blir lettet av å lese det dere skrive.. Tusen Takk ) Har prøvd massse forskjellige knep slik at hun skjønner at det ikke er farlig, men hjelper ikke... vi får bare fortsette kanspen så håper jeg det går bedre etterhvert... Kanskje du har et poeng der, nyttnick ღ 00/07/10ღ Di puster jo inn ekstra når di gråter.. Får ta kampen morgen og kveld... Belønner henne med yogurt etterpå, noe a det beste hun vet... så kanskje hun skjønner det etterhvert ja
LivetErEnLek Skrevet 4. oktober 2009 #12 Skrevet 4. oktober 2009 Det finnes ingen alternativer innen skolemedisinen, men det finnes mye alterativt du kan prøve. Har selv gått til homeopati og fotsoneterapi på min lille astmatiker med god effekt i perioder. Enkelte ganger så bra at hun kan være uten flutide og ventolin i lengre perioder. Har også hørt at osteopati kan være veldig effektfult, har planer om å prøve dette selv. Er heller ikke glad i å gi astmamed til barnet mitt. Hun godtar medisineringen, så er ikke der problemet ligger, men liker ikke å gi henne kortison i så store doser over lengre tid. Men må man så må man.... Min lille er bare 13 mnd og er født med astma. I begynnelsen var det helt forferdelig å gi henne medisiner, men nå går hun selv til skapet der jeg har medisinene og peker og sier "der" når hun føler hun trenger litt pustehjelp. Blir tydelig glad og sitter musestille på fanget mitt når jeg finner det frem.
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter #13 Skrevet 4. oktober 2009 For å sei det sånn så har hun IKKE astma.. Men legen ville prøve dette pga hovne slimhinner og hoste.... skal prøve ut dette i 3 uker, så inn til vurdering...!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå