Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2009 #1 Skrevet 4. oktober 2009 Vi har stebarna nesten hver helg. Det er problmatisk å planlegge ting på frihelger fordi vi nesten alltid ender opp med å ha stebarna også da. Hun skal andre ting, hun må ha tid for seg selv, hun må ha tid til kjæresten sin, hun har ikke penger til å ha barna. Det er alltid noe, vi har stebarna nesten hver eneste helg. Og ofte midt i uka også. Det er helt umulig å legge planer som ikke omfatter dem. Vi kan selvsagt bare gå utifra at vi skal ha dem, særlig var det et problem for meg før vi fikk egne barn, men også nå etter at vi har fått felles barn er det vanskelig, fordi vi må alltid kjøre to biler, og skal vi reise bort, blir det som regel vanskelig når familie og venner vi gjerne skal besøke ikke har plass til oss alle. Vi og felles kan dele soverom, men å ha tre større unger sovende på samme rom blir mer problematisk. Mitt nettverk er litt lenger unna, og vi er avhengig av å reise langt om vi skal besøke dem, avhengig av å overnatte osv. Det er også problematisk for oss å ha besøk, da vi ikke har plass til gjester om stebarna er her. En gang måtte våre gjester ta inn på hotell fordi biomor ikke kunne holde seg til avatalt samvær og skapte balluba om vi ikke stillte opp. Nå har hun også begynt å få ungene til å ringe selv, at de ber om å få komme, da blir det veldig vanskelig for far å si nei, fordi vi skal bort, eller få besøk, eller gud forby bare være hjemme. Vi har vanskelig med å få gjort ting hjemme når stebarna er her, de forventer en service og underholdning, slik at far ikke kan få gjort jobber i huset og ute, vedlikehold, mekke biler osv. Vi må leie inn folk til det meste, ting vi godt kunne gjort selv, men som blir så vanskelig. Legge om dekk osv.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2009 #2 Skrevet 4. oktober 2009 Hei, Har det akkurat som deg. Vi har 50/50 løsning, som bare gjør det enda værre. Til tider umulig å få med seg når tennåringsstebarne er her og ikke, da moren reiser bort i tide og utide, og forventer at vi alltid kaster oss rundt. Barn som må være her så biomors mann får slappet av. Arg! Hva med oss såbarnsforeldre som kanskje bare har sover 4-5 timer i mange måneder. Har ikke vi bruk for å slappe av...? Det at hennes mann skal gå forran vårt velbefinnende finner jeg abusolutt uakseptablet. Stor alderforskjell mellom bio og stebarn gir også store utfordringer i planlagte aktiviteter. Som dere når vi heller ikke over de plikter vi skal, og planer kan aldri gjennomføres, som følge av at alt blir snudd på hode.. Kan være motsatt også. At vi har planlagte aktiviteter med stebarna (og fått barnevakt til de små), men så finner plutselig biomor ut at de skal være hos henne. (Så får hun ødelagt litt i de planer også) Føler ofte miomor med vilje forsøker å gjøre det vanskelig for oss!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2009 #3 Skrevet 5. oktober 2009 Dette høres ikke helt ukjent ut. Vi opplever også at biomor til stadig gjør endringer i samværet. Jeg må si at jeg er heldig som har et stebarn som er snill og grei og som syns det er stas å ha fått småsøsken. Men det er uholdbart at biomor ikke klarer å holde seg til avtalene. Vi får gjerne beskjed torsdags ettermiddag at "Nå er hun så drittlei at hvis ikke vi tar ungen, så sender hun h'n til ei venninne". For på fredag er det nemlig lønningspils med jobben!!!! Og vi syns det er bedre at ungen er her sammen med oss. Her vet vi h'n har et bra. Problemet er når neste helg kommer og så får vi spørsmålet om vi kan ha h'n denne helga også, fordi hun er invitert på hyttetur!!! Dette er helst et problem når hun er singel. De siste kjærestene hennes har hatt barn, og da har det vært standart annenhver helg. Det verste er at stebarnet mitt reagerer sterkt på enringer i programmet. H'n er veldig bevisst hvor lenge h'n skal være hos oss og hvor lenge h'n skal være hos mor. Det er uaktuelt at h'n skal være her 6 av 6 helger fordi mor skal på fylla.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2009 #4 Skrevet 6. oktober 2009 Stakkars unger som har slike mødre. Det er faktisk like ille at mor ikke gidder å holde samværsavtalen som en far som svikter. Det kan faktisk også føles verre. Det ligger en grunnliggende egoisme i slik adferd, og det er et vanvittig pressmiddel mor har.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2009 #5 Skrevet 7. oktober 2009 Enig med 09:15. Synes synd på barna. De kan umulig ha det lett oppi dette. Det må da være bedre at barna bor med far i stedet for mor. Jeg ville oppfordret far til å be om omsorgen og la retten skrive ned samværsavtale og ville notert i en bok når mor saboterer samværet. Må også si det... Når en stemor stiller opp og sier ja (tvungent eller ikke), må det for meg bety at hun bryr seg og ønsker barnas beste, så jeg ser at barna vil ha det bedre hos far enn hos mor. Applauderer for dere og skulle ønske jeg fikk en stemor som dere i stedet for en som ønsket meg død og begravet!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2009 #6 Skrevet 18. oktober 2009 Ungene ber om å få komme, for så å insistere på at de blir kjørt til hjembygda der vennene er, så snart de kommer inn døra. Er nok mor som trekker i trådene der ja.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2009 #7 Skrevet 14. november 2009 Jeg syns definitivt at biomor utnytter biofar. Hun har alltid en grunn for å droppe foreldremøter, tannlegetimer etc. Samt helgetreningene er ofte veldig problematisk og da ber hun far som nærmest løper for han syns jo det er gøy selv, men hva med meg og vårt felles barn??? SÅ ja jeg føler veldig ofte at vi avlaster henne. Det holder da med 50% vel!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå