søte lille:) Skrevet 4. oktober 2009 #1 Skrevet 4. oktober 2009 uggen eller uvel...Er dere Helt Norske? Har nemmlig hørt at det er vanlig å få så ekstremt kvalme mye oftere hvis man stammer fra den 3 verden.. Jeg er lei av å hele tiden være kvalm og uggen ,men begynner nesten å bli så vandt med det at jeg er redd det ikke går over etter at jeg har født og at det er bare sånn jeg har blitt!!!!!???(er det mulig tro)???.... Jeg blir faktisk litt gal av tanken jeg alstå og er uttmattet pga kvalmen og begynner å bli lei å utålmodig... Noen som har det likt som meg?
fnats Skrevet 5. oktober 2009 #2 Skrevet 5. oktober 2009 Helt Norsk var en merkelig formulering, men skjønner hva du mener og ja det er jeg. Har et par uker igjen til termin, og har vært kvalm siden før jeg skjønte at jeg var gravid... Føler at dette har blitt en konstant tilstand, og kan ikke se for meg et liv uten kvalme og slitenhet... På toppen av det hele er de fantastisk velmenende forslagene om at det kanskje bare er litt halsbrann og ikke kvalme enda vel? Jeg kjenner godt forskjellen mellom de to, for jeg har begge deler. Men en engelsk undersøkelse viser at barn av "kvalme" mødre blir mer intelligente pga et hormon som er mer aktivt :-) Så jeg forventer en Nobelprisvinner her!
søte lille:) Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. oktober 2009 Ja det var nok litt rar formulering.. Vet godt hva du mener med de velmenende kommentarene..Den værste jeg vet er når jeg en sjeldent gang sier at jeg er kvalm eller lignene får jeg bare høre av barnefar at ..ja det er jo vanlig å være kvalm når man er gravid jaja det går over......!!Arg .blir så frustrert da for det er IKKE vanlig å være kvalm heele svangerskapet,innleggelse på sykehus for dehydrering osv..Tror det er snakk om 5 % som får så ektremt svangerskapskvalme..Virker som folk virkelig ikke skjønner hvordan det er å være kvalm når du står opp ,hele dagen lang og når du legger deg i 9 mnd.. Nå har jeg litt over 6 uker igjen å tror ikke det blir noe bedre..Er bare så VELDIG redd for at je gikke blir bedre etter fødsel!!!! Er det mulig tro?? at det bare vedvarer??
sjøsamen Skrevet 5. oktober 2009 #4 Skrevet 5. oktober 2009 Jepp, jeg er helt norsk :-p hvit i huden og greier ja.... Det er 0.9 % av helt norske kvinner som får dette. Har vært innlagt 3x pga ketoacidose og dehydrering. Roet seg litt fra uke 26, så kom det igjen i uke 29... var helt grusomt og ble vurdert til sykehusinnleggelse igjen... men jeg ville avvente. Hvertfall, for noen dager siden var kvalmen som blåst bort, er nå i uke 36, og fikk masse energi... har hatt 4-5 dager hvor jeg har vært det jeg tror er normal... i dag er jeg litt kvalm igjen, men ikke værre enn at jeg klarer å gå ut. Og jeg tror at man faktisk vil bli bra igjen etter fødselen Hold ut!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå