Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2009 #1 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg og sambo var på ferie i Frankrike og kom hjem for noen dager siden. Vi satt på en benk i Paris da vi ble vitne til en krangel i en Amerikansk familie. Det var en jente på ca 5 år som går og sa "I'm so sorry, i'm sorry", mens faren sto over henne og brølte "You little piece of shit, you fucking screwed up" etc etc. Aner ikke hva jente hadde gjort, men hun ba iallefall om unnskyldning. Moren kjeftet også masse. Fikk helt forferdelig vondt i magen jeg. I norge hadde jeg nok sagt noe, men i utlandet, hva godt fører det med seg? Kanskje hadde vi gjort situasjonen verre? Tenker på det enda. Hvordan hadde dere reagert i en slik situasjon?
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2009 #2 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg hadde faktisk gått bort til faren og sagt til ham at datteren din har bedt om unnskyldning, da bør du faktisk være såpass til stort menneske at du tar imot den, roer deg ned og nyter ferien. Se rundt deg og se på alle menneskene som stirrer på deg - nydelig reklame for USA du. Fortsetter du å kjefte på din lille datter så tilkaller jeg politiet - your choice......
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2009 #3 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg var selv vitne til en liknende episode i Sverige for noen år siden, en mor og en far som kjeftet og kjeftet på sønnen sin og dro i ham. De var så stygge i språkbruken. Jeg gjorde ingenting og angrer. Jeg takler ikke at foreldre sjikanerer ungene sine og har lovet meg selv å si i fra neste gang. Hovedregel er : ville man som voksen funnet seg i slik kjefting? Oppdragelse er en ting, utdriting er ikke oppdragelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå