lengter daler ned i skjul... Skrevet 4. oktober 2009 #1 Skrevet 4. oktober 2009 Er det lov med privat salg sånn? Er dere alle enige om at det IKKE er kjipt å komme i et bryllup der man må kjøpe sine egne drinker etter middagen?
Mom2Two Skrevet 4. oktober 2009 #2 Skrevet 4. oktober 2009 Ikke så lenge man vet om det på forhånd! Folk må vite at de må ta med kontanter, for det er ikke en selvfølge i disse "korttider".
ApriIbaby Skrevet 4. oktober 2009 #3 Skrevet 4. oktober 2009 jeg synes det er kjempekjipt. da har man ikke råd til det bryllupet man ønsker seg. Bedre åp ønske seg penger til festen i gave da...
Hikken Skrevet 4. oktober 2009 #4 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg synes det hadde vært helt greit, et bryllup koster nok i utgangspunktet om man ikke skal sponse alles fyll også. Drikke til mat og et glass med noe til kaffen kan man vel spandere, men drikke utover det er synes jeg det er greit å betale selv.
Kamomille Skrevet 4. oktober 2009 #5 Skrevet 4. oktober 2009 Du søker om sjenkebevilgning for ett arrangement! Noen synes sikkert det er kipt med bryllup der man må kjøpe sine egne drinker, men det er nå ganske vanlig. Noen lokaler er jo med bar, og da blir det frot dyrt for arrangøren (brudeparet) om de skal betale barproser ofr alle som skal ha drinker:)
Kamomille Skrevet 4. oktober 2009 #6 Skrevet 4. oktober 2009 Det er IALLEFALL kipt å øsnke seg penger i gave for å dekke festen!
petite fleur Skrevet 4. oktober 2009 #7 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg synes absolutt ikke det er kjipt, så lenge man vet om det på forhånd.
Plingeting Skrevet 4. oktober 2009 #8 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg syns det er kjempe kjipt.. med bar som man må kjøpe.. men jeg syns det er kjipt å be folk til kaffe bare også jeg da.. enten ber man folk til hele bryllupet.. ellers dropper man det.. er MIN mening..
IgglePiggle Skrevet 4. oktober 2009 #9 Skrevet 4. oktober 2009 Maa si meg helt enig med det 2smaa*1rosa*1blaa sier..
playground princess Skrevet 4. oktober 2009 #10 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg er også enig med 2smaa*1rosa*1blaa...
Rååååsa på ball Skrevet 4. oktober 2009 #11 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg skjønner ikke helt hvorfor det er kjipt? Så lenge man får den drikken man vil ha til middagen og alkoholfrie alternativer gratis utover kvelden så burde det da vel være greit? Drar man i bryllup for å feire brudeparet eller for å drikke seg drita egentlig?
lillemirakel!! Skrevet 4. oktober 2009 #12 Skrevet 4. oktober 2009 altså, har man festen på et hotell eller lignende så syntes jeg det er helt k å kjøpe egne drinker. Mange gir jo gjestene 1 eller 2 bnger da g det er jo ok. ' men er festen på et grendehus eller noe slikt så syntes jeg det er litt kjipt ja...... vi hadde festen i en gammel direktørvilla og vi kjøpte all drikken selv. Handlet for 15000 til 60 gjester( inkl drikken til maten) og da kunne vi levere tilbake den vinen som ikke ble drukket. folk var fine i formen- og vi endte opp med myyyyye tilovers!
IgglePiggle Skrevet 4. oktober 2009 #13 Skrevet 4. oktober 2009 Nei man drar selvfoelgelig ikke et bryllup for aa drikke seg drita.. Men jeg synes det er kjipt aa ha betalende bar uansett. Selv om jeg ofte ikke drikker etter middagen, toppen ett eller to glass ekstra med vin..
Karoline's*mamma Skrevet 4. oktober 2009 #14 Skrevet 4. oktober 2009 Som nevnt over søker du om sjenkebevilgning hos kommunen. Eg synast ikkje det er kiipt å betale sjølv, drikken etter kaffi sjølv. Synast det er meir kiipt med dei som drikk for mykje, fordi "det er jo gratis og bryllup"!! Men det må vere til ei grei penge, ikkje at man skal "tjene" på salget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå