Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2009 #1 Skrevet 4. oktober 2009 For 1,5 å siden så begynte jeg og trene, gikk ned fra 85 kilo til 65 kilo på 3 mnd. Holdt vekten stabil 1 å, men nå har 4 kilo sneket seg på igjen, sikkert fordi jeg hadde et opphold med treningen på 1 år. Men nå har jeg begynt og trene igjen. Har trent ca. 4 uker. Jeg vil ned til 60-62 kilo. Men ser ikke den vektnedgangen nå.. Står heller stille.. Har jo hørt at man ikke nødvenidigvis går ned i vekt av å trene, fordi man får muskler. Men hvordan gå ned da? Jeg gå ca. 40 min. på ellipsemaskin, har 3 øvelser for magen, 2 for armene og 2 for lårene. Jeg må ikke nødvenigvis ned så mange kilo, men jeg vil stamme opp. Skal jeg bare legge vekta bort? Med denne treningen 4 ganger pr. uke må jeg vel oppnå noe etterhvert? Jeg spiser sunt og har en ellers aktiv hverdag. En jobb som jeg går i omtent hele dagen. Koser meg med helgemat og godis i helgene da. Så et annet spm. Denne helgen har vært skikkelig "skeie ut helg", mye selskapet, sjokolade, kake osv. Føler meg ikke så bra nå, men ødelegger en slik helg mye? Jeg har trent i går og i dag også da, pluss vært i en aktivitetspark. Men har jeg spolert treningen? Selv om utfallet sikkert hadde vært verre om jeg ikke hadde tent ved siden av disse dagene =P Setter stor pris på svar!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2009 #2 Skrevet 4. oktober 2009 du må legge vekta bort ja!!!! drit i vekta rett og slett Finn heller fram målebåndet! da vil du nok se drastisk forskjell! vekt kan variere så utrolig mtp dagsform, vannintak og saltinnhold i kroppen.så selvfølgelig skal man se på vekta hvis man vil gå ned titalls kilo, men skal du kun ned noen få ( eller opp til ti)) så finn frem målebåndet, det er så mye mer motiverende! Er personlig trener, og mitt tips er å opprettholde treningen. hvis du trener på studio eller har tilgang til tredemølle ville jeg lagt inn en intervalløkt i uka istedet for ellipse en gang. F.eks 4x4 ( varm opp og gå i 3 min, løp4 min i øyt tempo, gå 3 minx4) styrketrening er essensielt for å øke frbrenningen. Så kjør på med det! hvis du trener 4 ggr i uka ville jeg delt opp styrken på 2 dager, f.eks kondisjon og mage, armer en dag og kondisjon( noe lettere) og bein ( knebøy, markløft, utfall i div former) en annen dag og rene kondisøkter de to andre dagene Å skeie ut gjør ingenting iblandt og du har ikke ødelagt treningen din. dette ble langt.kjeder meg:)....lykke til!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2009 #3 Skrevet 4. oktober 2009 Takk så mye for innholdsrikt svar! Jeg syns det er vanskelig jeg. Det er ikke så lett som å bare spise mindre kcal enn man bruker i løpet av dagen.. Men hvordan går man ned i vekt ved å trene da? Jeg gikk jo ned så mye sist.. Men det var kanskje fordi kroppen ikke var vant med å veie så mye? Jeg er ganske opphengt i den vekten, men nå er det ikke mer batteri i den, så da er det jo en fin mulighet til å bare glemme den, for å begynne og måle! Viktigste for meg er faktisk og stramme opp armer, innside lår og mage. Takk igjen for svar!
respektatauten Skrevet 4. oktober 2009 #4 Skrevet 4. oktober 2009 heihei:) om en ikke har trent noe særlig og så begynner slik som du, med variert og hyppig trening, er det veldig vanlig at vekten reduseres fort i begynnelsen! fra 85 til 65kg på tre månder er veldig bra gjort! kroppen får liksom et "sjokk" og må bruke av fett-reservene. men etter hvert vil musklene utvikle seg og vokse for å kunne takle påkjenningen av treningen.. dvs at om du løfter 60kg i benkpress må musklene være store nok til å utvikle den energien som trengs for å løfte 60 kg, og musklene vokser og øker i vekt. så selv om du føler vekten stagnerer så skal du vite at musklene vokser i vekt, og fettet forbrennes, men muskelvekten overskygger vekttapet i fett.. om du forstår.. er en smule dårlig på forklaring:p men etter hvert som musklene blir vandt til belastningen vil de ikke ha bruk for energien fra fettet på samme måte, og en går ofte seinere ned i vekt.. men det skal du ikke være lei deg for, for da er du faktisk godt trent enten du veier 40kg eller 70! men om en skal trene kunn for å forbrenne fett bør en ha treningsøkter der en har relativt høy puls over lengre tid.. jogging, squash, intervall osv.. om en vil ha mye muskler bør en løfte tunge vekter få ganger, fremfor lettere vekter flere ganger.. men opplegget du har nå ser fint ut, og variasjon er det beste om en ikke trener til noe spesiellt:) og nei, en skeie-ut-helg ødelegger mer for samvittigheten din enn for treningen:)
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2009 #5 Skrevet 4. oktober 2009 bare hyggelig! Altså du går jo naturligvis ned i vekt ved å trene mer og spise mindre- men så enkelt er det jo ikke for de fleste.... Og når du har 20 kg fettmasse å ta av så er det det kroppen bruker når du trener men samtidig fyller på med sunn kost: proteiner og karbohydrater. Derimot er det vanlig å oppleve et "opphold" i vektnedgangen nå du har gått ned så mye-- du har ikke like mye å ta av lenger heller. Trener du en god kombinasjon av styrke og konids VIL du stramme opp og gå ned i vekt. Så er det jo slik at muskler veier jo litt- så derfor sier vi at det er lurt å ta frem målebåndet i tillegg til vekten. hvis du vil ha raskere resultater ville jeg sett nærmere på kosten! Pleier å si at veien til drømmekoppen er 40 % trening og 60% kost. Så kutt ned på det usunne fettet( kansje legg inn kun en utskeielse i uka). Hvis du f.eks går inn på vektklubben.no og melder deg inn( gratis) kan du se masse sunne oppskrifter som barn også kan like. du kan også registrere trim og mat. ganske nyttig:-) også er det forum der! Ta tiden til hjelp du, er sikker på at du når målet ditt!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2009 #6 Skrevet 4. oktober 2009 Tusen takk for svar begge to! Får prøve og sette meg litt mer inn i dette ja.. Det er så lett å bli altfor opphengt i vekten. Tenkte og prøve meg på spinning etterhvert. Må bare komme litt i gang først =P Tenkte det at jeg denne gangen må gi det litt mer tid. Legen min har også sagt at det vil nok bli vanskelig for meg å komme ned til 60 kilo, for virker som kroppen min har lagt seg på 64-65 kilo. Men håper hvertfall med denne treningen at jeg vil komme ned til 65 igjen. Takker )
Norwegian by injection Skrevet 4. oktober 2009 #7 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg kan anbefale Spinning ihvertfall, utrolig effektiv trening og veldig gøy. Lykke til med treninga!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2009 #8 Skrevet 4. oktober 2009 Ja har kjempelyst til å prøve det! Men er så redd for å ikke klare hele timen.. =/ Takk for det )
Norwegian by injection Skrevet 4. oktober 2009 #9 Skrevet 4. oktober 2009 Du klarer det du! Du bestemmer selv hvor "ille" du vil ha det.... må bare prøve et par ganger så du blir vant til det etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2009 #10 Skrevet 4. oktober 2009 Ja får kvinne meg opp å melde meg på den easy timen først ) !
gullgutten_min! Skrevet 4. oktober 2009 #11 Skrevet 4. oktober 2009 det er kjempegøy!! og motstanden bestemmer du selv!! prøv! du vil ikke angre!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå