mumilotta Skrevet 4. oktober 2009 #1 Skrevet 4. oktober 2009 Har planlagt tur til Tunisia om en ukes tid, da er jeg 23 uker på vei, frisk og rask- men er litt betenkt også-jordmor sa bare reis, alt er fint med barnet og min helse er også bra.... andre som dra på lang tur uten dårlig samvittighet??? dette er mitt 3 svangerskap, men 7 år siden sist...
Guttemamma x 3 Skrevet 4. oktober 2009 #2 Skrevet 4. oktober 2009 Hvis du har vært i nord-afrika før og vet at du vanligvis tåler bakteriefloraen der så går det sikkert greit. Hvis dette er din første tur til Afrika så ville jeg nok ikke tatt den mens jeg var gravid. Alle de 3 gangene jeg har vært i Afrika (Egypt/Tunisia) harjeg blitt syk (diare), mens i Sør-Europa og Asia har jeg ikke blitt syk.
Gjest Skrevet 4. oktober 2009 #3 Skrevet 4. oktober 2009 Aldri vært i afrika men reiser selv til thailand i uke 18,vært der hvert år og aldri blitt syk,men legen min anbefalte vaksine mot svineinfluesa nå i oktober før jeg drar....Så den får jeg vel ta..:-) God tur!
lystpå Skrevet 4. oktober 2009 #4 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg reiser til Tyrkia om en ukes tid og da er jeg i uke 23:) Etter en sommer og høst med nesten bare regn, tror jeg at jeg bare har godt av det! Jeg var foresten i tunisia på denne tiden i fjor høst. Verken jeg eller noen fra reisefølget på fire ble syk der ( vi var langt ifra forsiktige.. Tror ikke Tunisia skiller seg mye fra sydeuropa sånn sett egentlig.
Elinlita Skrevet 4. oktober 2009 #5 Skrevet 4. oktober 2009 Så rart! Jeg er i uke 19 og skulle egentlig reise til Derbja nå i oktober. Jeg har fått beskjed av både lege og jordmor at de ikke anbefalte meg å reise. Turen til Kapp Verde fikk vi også "gleden" av å avbestille. Synes det er merkelig at det gis så forskjellige anbefalinger.
miemamma Skrevet 5. oktober 2009 #6 Skrevet 5. oktober 2009 Var 1 uke i Hellas i uke 10, 1 uke i Roma i uke 15, reiser til Riga nå til helgen og til Dubai neste uke og er da i uke 22. Bekymrer meg ikke i det hele tatt. Med sunn fornuft og vanlige forholdsregler så ser jeg på det som helt ufarlig. Jeg bekymrer meg iallefall ikke og gleder meg på litt ferie:-):-) Reis med god samvittighet du!!! God tur:-)
LittleBee Skrevet 5. oktober 2009 #7 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg var i Tunisia helt i begynnelsen av svangerskapet og jeg fikk veeldig feriemage! Alle vi resite sammen med + de andre norske folkene vi ble kjent med fikk også feriemage. Brukte Idoform, og ble litt bedre av den da. Vi trodde vi var flinke og tok alt av forhåndsregler, men det hjalp tydeligvis lite.. Maten der er helt grusom, bare så det er sagt.. Men bortsett bra det så hadde vi en kjempefin tur! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå