Gå til innhold

Når legger dere deres 1,5åringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I ukedagene legger jeg han mellom 17.30 og 18.00. Da sover han til 07 dagen etter.

I helgene legger jeg han kl 19

Men det er kanskje ganske tidlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begyner kveldstellet ca. 19.30 og legger kl.20.00. Sovner mellom 20.30 og 21.30(som regel). Våkener oftest mellom 06.00 og 06.30. Og sover en gang på dagen.

Skrevet

Mine 2 er i seng til halv 8, hver dag. Sovner 8/ halv 9. Sover på samme rom og hører på lydbok og prater sammen.

Hvis din minste er vant med å legge seg kl.17.30 og 18.00 i ukedagene, hvordan er han da når du i helgen forskyver det til kl.19?

Skrevet

Min legger seg mellom 19.30 og 20.00 noen ganger 20.30 prøver å ikke la det bli senere enn 20.00 men det skjer. Hun står opp mellom 06.00 og 07.00.

Skrevet

Hvordan holder de ut så lenge? Mini er sutrete allerede rett innenfor døren hjemme etter en travel dag i bhg. Han sover en knapp time i bhg.

I helgene pleier han å sove litt lengre på dagen

Skrevet

Oi, sover han bare en knapp time i bhg! Det er jo ganske lite med tanke på alderen hans, men han våkner kanskje av seg selv etter den knappe timen?

Da skjønner jeg at han må legges tidlig!

Skrevet

Jeg la mine på samme tidspunkt i uke og helg, spesielt da jeg fikk flere slik at de eldste fikk alene og sen helg sammen med oss. De ble lagt 1830, og sov til 0700. De sov da en gang pr dag.

Skrevet

19.00 som regel. Står som regel opp halv 8, men det skjer jo at de står opp både 6 og halv 9. De er 15 mnd og 2,5 år

Skrevet

Jenta mi på 14 mnd legger seg 18.30:) Hun sover da til 7-8 morgenen etter. Hun sover en dupp på dagen, 1-2timer

Skrevet

Ja jeg har gitt beskjed at han får sove så lenge han bare vil.. Men han våkner av seg selv etter en knapp time og er lys våken. Han er kjempeblid og fornøyd i bhg, spiser godt. Når han er innenfor søren hjemme sutrer han og gnir seg i øynene. Han er i bhg 6 timer daglig.

Skrevet

Da mini var rundt 18mnd så begynte vi med kveldsmat kl.18, å han var stortsett i seng kl.18:30, sov da til rundt kl.06:30. Så ca. 12timer.

Sov ca. 1-2timer i barnehagen.

Nå er han nettopp fylt 2år, å vi bruker å begynne med kveldsmaten midt i eller etter barnetv. Kommer helt ann på hvor trøtt han er, noen dager ber han selv om kveldsmat i det barnetv begynner.

Å så er han i seng rundt halv syv/syv.

I dag f.eks. spiste han kveldsmat kl.18:15, kveldstell etterpå, og jeg har nå nettopp kommet ut av rommet hans, etter div. nattsanger :)

Skrevet

min eldste på 20 mnd legger seg kl 19 og sover til 08-08.30, samme er med minsten på 5 mnd. Storebror sover forresten 1-2 timer om dagen...

Skrevet

jenta mi på 18,5mnd legger seg i mellom 18.30-19.00, sovner som regel med en gang..

Står opp halv 8 dagene hun er i bhg. Men når hun har fri står vi opp i halv 9-9 tiden...

Hun sover rundt 1,5time i bhg og hjemme. Kan ikke sove lengre enn det, da vil hun ikke roe seg på kvelden.

Skrevet

Jenta vår er 20 mnd. Hun legger seg mellom 18:30 og 19:00. Stort sett oppe rundt kl 06. Sover som regel mellom 1 og 2 timer i bhg, pleier å ligger på omtrent 1,5 time.

Skrevet

Mi på 18.5 mnd legger seg engang mellom 19.30 og 20.00.

Våkner fra alt mellom 07.00 til 08.00. Kan sove til 08.30 i helgene.

Sover somregel fra 2 - 2 1/2 time i bhg:)

Ingen problem med å legge henne, stilt med en gang:)

Skrevet

vi legger trollungen rundt 8 på hverdager... innimellom får hun være oppe til 9 i helgene=)

Skrevet

Knotten her legger seg halv 6-6 uansett hvilken dag det er. Han sover også en knapp time på dagen så han er stuptrøtt og grinete fra han kommer hjem til han blir lagt... Går på badet 16.45-17.00, spiser kveldsmat mens han får se litt på tv så er det natta;)

Sover da til en gang mellom halv 8-og halv 9!

Skrevet

Mamma27 har 2 gutter❤❤ : Kanskje han hadde sovet lenger i barnehagen hvis han ikke hadde lagt seg så tidlig? Jenta vår kan være litt trøtt og grinete på ettermiddagen hun også ja, men kommer over den kneika når hun har fått mat og vi finner på noe. Hun sover rundt 1 time i bhg, kan bli to timer noen ganger. I sommer og i starten av høsten var det ikke bestandig hun sov på dagen heller. Da var hun jo opp litt senere noen morgener, men nå må hun opp i halv 8-tiden om morgenen. Legger henne mellom 19 - 20 og da tar det ofte litt tid før hun sovner. Så kan i værstefall sovne 20:30. Men hender at hun sovner på et blunk også. Hun har aldri vært sånn helt etter klokka. Kommer helt an på hva hun har gjort om dagen, hvor sliten hun er og hva vi gjør før leggetid osv.

Ser at om hun ikke sovner tidlig om kvelden, så sover hun ofte lenger i bhg eller sovner tidligere neste kveld. Så hun tar igjen det, styrer det litt selv på et vis.

I helgene kan det bli mellom 20 og 21. Sover da til alt fra 8 om morgenen til 10!:) *sovehjerte*

Men alle er forskjellig! Det er vel noen som trenger mer søvn enn andre...

Tenker at hvis det funker for dere å la han sove som han gjør nå, så hvorfor forandre på det?

Skrevet

Datteren min er 14 mnd. og legges (samme som storebror på 3,5 år) kl. 18 (senest 18.30). Hun sover kun 1 time i bhg, og er som din, stuptrøtt når hun kommer hjem. Hun er også i bhg 6 timer hver dag. De sover til mellom 06 og 07.30.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...