septbaby09 Skrevet 4. oktober 2009 #1 Skrevet 4. oktober 2009 Hei. Blir satt igang imorgen, og sist sjekk lørdag var det fortsatt 1 cm igjen av livmorhalsen. Hvor umodent det er imorgen får vi bare vente å se, men setter pris på om noen vil dele sine erfaringer med meg:) Gjerne gode episoder hehe, Neida, ta med detaljer:) hvor modent og hvilke metode osv
Kristi*trebarnsmor* Skrevet 4. oktober 2009 #2 Skrevet 4. oktober 2009 Ble satt i gang 11 dager over termin sist. Var ikke noe særlig moden, og fikk gel satt opp i skjeden med beskjed om at dette antagelig ikke ville starte samme dagen. Dette var kl 12.00. Kl 16.00 gikk regelmessige kynnere over til å bli vonde kynnere/svake rier. Hadde dette utover dagen, men fikk vel fortsatt beskjed om at det kunne ta lang tid. Fikk petidin (morfinpreparat) for å sove ca kl 22.00. Lå da og sov mellom riene frem til ca 02.00. Da var det 3-4 cm, og jeg kunne flyttes over på fødestue. Etter dette forløp fødselen helt normalt (bortsett fra at han ble tatt med vakuum, men det var fordi han satt skeivt i bekkenet, ingenting med igangsettelsen å gjøre...) fram til han ble født halv ti om morgenen. Så, under et døgn fra geleen ble satt til babyen var ute, og jeg var helt lukket og umoden på forhånd. Har ingen følelse av at fødselen ble mye "verre" fordi den ble igangsatt. Masse lykke til i morgen!
septbaby09 Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. oktober 2009 Tusen takk for historien din:) Den gel`n du fikk, var det sånne modningspiller??
Kristi*trebarnsmor* Skrevet 4. oktober 2009 #4 Skrevet 4. oktober 2009 Var en modningsgel ja... Så vidt jeg forstod iallfall
MerraSomGår Skrevet 5. oktober 2009 #5 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg fikk igangsatt min fødsel i uke 38 i forrige svangerskap. Satt inn modningsgele kl 9 på morgenen. Var ganske moden da. Hadde svake rier hele dagen, kl 16 skulle jordmor undersøke meg og da gikk vannet. Hadde gode rier frem til kl 18. Så var hun ute på tre minutter. :-) Gikk helt strålende. Kunne ikke tenke meg en mer lettvint og bra fødsel.
2 små hjerter Skrevet 6. oktober 2009 #6 Skrevet 6. oktober 2009 Jeg ble satt igang 5 dager over og var helt umoden. Fikk modningstablett kl 10 og ingenting skjedde. FIkk ny kl 17 og iløpet av den timen man må ligge i senga fikk jeg ganske heftige rier og kl 20.00 var gutten min ute :-) Rask og lett fødsel som jeg gjerne kan ha igjen!!
bettyliss Skrevet 6. oktober 2009 #7 Skrevet 6. oktober 2009 Jeg ble satt igang 14 dager over tiden. Ble innlagt lørdagen kl 09.00, og hadde ingen modning. Jordmor/sykepleier stakk en finger opp i skjeden for å få i gang modningen, da begynte jeg å blø, det var litt ekkelt og vondt. kl 13.00 fikk jeg en tablett i skjeden og da ingenting skjedde fikk jeg en ny tablett kl 17.00, kl 18.00 begynte riene for fullt, kl 01.00 om natten fikk jeg epidural og kl 04.25 på søndagsmorgen ble jenta mi født. Det var veldig vondt, men da jeg fikk "premien" var alt glemt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå