Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 4. oktober 2009 #1 Skrevet 4. oktober 2009 Da er det en ny runde med nye muligheter for oss alle damer:) Håper ikke for mange er veldig skuffet etter at ikke spiren satt denne pp, men at vi tørker tårer og legger skuffelsen til side og går på en ny runde med alle gleder, frustrasjoner, og håp som denne prøvingen bringer med seg rundt i de tusen hjem:) Men det er iallfall helt utrolig godt å ha dere damene her inne, det har reddet meg mange ganger når det har sett for svart ut.......så takk skal dere ha for at dere er til:) Stor klem fra meg med masse masse lykke til i denne prøve perioden:)
-68mamma Skrevet 5. oktober 2009 #2 Skrevet 5. oktober 2009 Du er så søt !!! :-) Veldig glad for å "ha" deg her inne, og jeg er selvsagt med på en runde til :-) Håper på full klaff denne runden altså. Det blir vel min 3.pp (første pp hadde jeg jo hverken EL eller mens, men det var jo likevel 50 dager uten prevensjon mellom juli og sept. uten spire så det teller jo som minst 1 pp) Skal legge sigarettene på hylla nå, så håper det kanskje kan hjelpe spiren på vei. Lykke til til deg også Tirilgirl.
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. oktober 2009 Jeg er glad jeg har deg her inne også)) Vi som er litt over konfirmasjonsalderen....hehe, selv o vi er bare 29:) Håper virkelig du reier og kutte røyken, jeg heier på deg!!!!!!!!!!!!!!!! Er nå kommer til andre dag med tr, og det skal ikke stå på engden med blod har jeg forstått......for her bløs det virkelig!!!!!!!! Mått skifte så mange ganger på jobben i dag, at til slutt turte jeg ikke nyse uten og sjekke.......hehe-dobbel pergokur startes på fredag:) Dere andre damene da...... Kle fra meg
Lotta2010x2012 Skrevet 7. oktober 2009 #4 Skrevet 7. oktober 2009 Hadde aldri trodd det skulle ta så lang tid.. Kan ikke si jeg er like positiv som dere to over her, hehe:P Har så lyst til at det skal bli vår tur, ikke noe jeg heller vil! Nå er det 6 ppèr siden saèn, og nå begynner jeg å bli skikkelig lei. Jeg kan ikke si det fins mye glede med denne prøvingen, nå synes jeg det er mest stress.. Men men, man får jo bare krysse fingrene for at det blir vår tur også........... Blææææææææææææ......
Moni:)m/spire:) Skrevet 7. oktober 2009 #5 Skrevet 7. oktober 2009 Hei 7pp etter sa. Jeg begynner også å bli lei hele prøvingen! Men... det er vel bare å hive seg i ny pp med positiv innstilling. (Selv om det er vanskelig) Lykke til jenter!
Lotta2010x2012 Skrevet 7. oktober 2009 #6 Skrevet 7. oktober 2009 mhm, sant. Får vel prøve å skru opp humøret et par hakk og prøve å smile litt:) Lykke til alle sammen!
Krøvvel Skrevet 9. oktober 2009 #7 Skrevet 9. oktober 2009 Jeg er vel også her.. Har ikke kommet noe mensen enda, men jeg kjenner at den kommer iløpet av dagen.
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 9. oktober 2009 #8 Skrevet 9. oktober 2009 Slenge meg på denne tråden eg Bare for å ha en plass å vær Hehe...nå har kalenderen på pc'en regna seg frem til at ikm er 8. nov...så får nå se om DET stemme da! Hehehe... Men greit å vær her då....når dåkker begynne å få el så må eg og passa på (tvile sterkt på no kortere syklus, har beregna meg til 34 dager...hadde vært digg om det faktisk stemte!! Lenge siden eg har hatt syklusene "mine" nå...4-5 mndr :-| Jaja.....som eg var så happy for her på ein aen tråd... Min kjære har slutta i reisejobben sin!! Så nå e han hjemma med meg hver dag!! Får sova sammen hver natt...ikkje bare annenhver helg! Ååååh...I'm so happyy!! Bare vente på at tanta reiser nå så. Har mista litt lysta mi etter å ha gått såååå lenge med bare tull i syklusen....så......det må me fikse nå! Gleder meg!! kordan står det til med dere andre jenter da? Tatt fri til el? hehe..' (beklage både for nå, og alle senere innlegg, Eg har ikkje mulighet til å fatte meg i korthet!! Klare ikkje skrive "bare litt".....hihi..
Igjenallerede!! Skrevet 10. oktober 2009 #9 Skrevet 10. oktober 2009 Hører hjemme her jeg også! TR kom i dag. Kjenner jo at jeg er litt skuffet. Vi går inn i 5 PP, og vet jo at det er helt normalt at det kan ta noen mnd. Så følrer ikke jeg har mistet håpet! Var hos gyn for 14 dager siden, hun sa alt så veldig greit ut, så vi får bare fortsette. Jeg synes egentlig prøvingen går ganske greit. Den verste tiden for meg er egentlig fra EL til TR. Da får man liksom ikke gjort annet enn å vente. Mot EL kan man jo bare slappe av og kose seg med masse sex. Ventingen på om det har gitt resultater gjør meg utolmodig!! Men når TR kommer er det på en måte "greit" det og, da har jeg fått et svar, så er det bare å gå på igjen! Ønsker dere masse lykke til i ny PP!
hel1a og aprilsnuppa Skrevet 10. oktober 2009 #10 Skrevet 10. oktober 2009 Ja, her hører vel jeg også til... men usikker på om det blir noe prøving denne perioden. Gubben har fått kalde føtter og jeg er så skuffa! Er så redd for at jeg skal bruke lang tid på å bli gravid, og er jo 28 år nå... han er 29. Får bruke ukene fram til EL på å diskutere, men stygt redd for at jeg må hoppe over på snart klar:( Håper iallefall spira sitter hos dere andre, så får jeg bare smøre meg med tålmodighet!
nanna 32 GRAVID:-) Skrevet 10. oktober 2009 #11 Skrevet 10. oktober 2009 hei jenter,her er jeg:-( hehe da holder jeg til her også.tanta kom idag,ubedd besøk men hun gjør jo som hun vil hver gang:p startet på min 6pp,og har ikm den 6 nov,den samme uka jeg har bursdag.satser på at jeg kan hoppe over til 1 tri med alle dere da:-) hel1a: håper virkelig at gubben din bare har noen dårlige dager nå,og vil ha barn uansett.vi får krysse fingrene for det.:-)
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 11. oktober 2009 #12 Skrevet 11. oktober 2009 Whops..må holde liv i tråden nå, så den ikkje forsvinner fra oss Hehe... Er på dag 6 her og vente liksom på at tanta ska ta å roe seg ned litt og finne ut hu ska forsvinne....meeen neida.. Så ikkje no spennande på soverommet her for tia neiii!! (myye hyggeligere stemning i dusjen....høhø...) Nei da....men Beklage virkelig te alle som har fått tanta og ska joine meg...hadde helst sett eg hadde vært aleine på denne tråden.... Jaja!! Denne måneden tar vi'n, jenter!!! Hæ? På tide å få frø i magen nå, syns eg!!!
hel1a og aprilsnuppa Skrevet 11. oktober 2009 #13 Skrevet 11. oktober 2009 Nanna 32: Ja det håper virkelig jeg også. Tenkte å ligge litt lavt i noen dager nå, så får vi se hva som skjer. Men blir litt gal av å gå rundt å ikke vite om vi prøver eller ikke... Men jeg tror nok at det blir litt prøving i allefall:) Så får vi se om den sitter på andre forsøk! Håper i alle fall at den sitter hos alle andre og at uke 45 blir en babyboom!
-68mamma Skrevet 12. oktober 2009 #14 Skrevet 12. oktober 2009 Her har det vært en rolig uke med mensen også. På dag 9 nå, siste dag med Pergo for denne gangen. Nå er det bare å vente på EL til helgen :-) Denne runden med Pergo har jeg hatt mye mindre hetetokter, kun i natt det har kommet noen.
frydfrøken Skrevet 12. oktober 2009 #15 Skrevet 12. oktober 2009 Hører til her jeg også da TR kom igjen. Men den har dratt igjen nå så da er det bare å stå på : ) krysser fingrene for denne gangen. Har en venninne som "ser" ting og hun har sagt at det er i november det skjer så får håpe at det stemmer : ) Blir så trist og lei av at det tar så lang tid. Samtidig er jeg redd for at det klaffer og det blir en ny SA. Litt usikker på hvordan jeg takler det : ( Men prøver å være positiv og se lyst på ting : ) Lykke til alle sammen : )
N_79 Skrevet 12. oktober 2009 #16 Skrevet 12. oktober 2009 Hei jenter Ser at vi dessverre er endel av de samme som forrige mnd Men er veldig glad for de som det klaffet for denne mnd også (det var jo faktisk endel).. Her er det også litt kalde føtter og spore. Ikke bare av min kjære, men faktisk meg også Var så vanvittig giret nå de mnd som har gått og nå er jeg bare helt...blæ vanskelig å forklare. Tenker om jeg orker å gå gjennom svangerskap og fødsel igjen. Det var ikke lett forrige gang. Hormonene mine og min samboers reaksjoner på disse skapte masse krøll sist, og fødselen var en styrtfødsel... Men jeg vil jo ha baby. Nei jeg er virkelig helt i twighlightzone her. Har sagt det til min kjære, og han er med samme om vi velger det ene eller andre. Kan vel nevnes at vi har tre barn fra før (en hver og en sammen) så det er ikke det at vi ikke har barn... Hmm..dette skulle virkelig ikke bli så langt og dystert, jeg må bare beklage. Men jeg stikker ikke helt ennå...først bli 100% sikker den ene eller andre veien. Men håper at det klaffer for resten av dere herlige damer denne pp
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 13. oktober 2009 #17 Skrevet 13. oktober 2009 Har mensen ennå her......7'de dagen....BLÆH! Håper det stopper snart........men kanskje det e vanlig at en blør litt lengre når en har hoppa over en mens?? Jaja....får ha litt is i magen.....for eg e så flink til det...mhm..tålmodigheten sjøl....jah...! N_79, godt å se du ikkje har gitt heeeilt opp!! Det er jo litt å tenke på, det du skriver..men på ei aen side. Så er det jo bare 9 mndr av et helg liv, dere må holde ut med hverandre Og e jo bedre forberedt på kordan ting kan bli evt. neste gang.. Jaja! Kjekt du henger her med oss litt til da Håpe du/dere finner utav dette snart da...så slipper du hele twighlightzonen....hehe...fin beskrivelse forresten...!!
påtjukken Skrevet 13. oktober 2009 #18 Skrevet 13. oktober 2009 hei,.. hører vel til her eg og... 2 pp på gang no... håper virkelig me slipper så veldig mange pp.... tror eg har ikm 3-4 nov.... pleier å ha ganske nøyaktig en mnd mellom kvart besøk av tanto:) håper eg ikkje ser ho igjen på over 1 år....!!! lykke til alle sammen
Perle79 gravid med nr 2 Skrevet 13. oktober 2009 #19 Skrevet 13. oktober 2009 Hei jenter! Da ble det nok en ny tråd på meg også... Har spottet i 3 dager og i dag kom tanta for fullt. Har aldri spottet før, men har vært sånn de 3 siste mnd. Er det slik det skal være hver gang? Er jo over konfirmasjonsalderen jeg også hehe. Tenkt at jeg ALDRI har vært gravid. Dette er min 9 pp. Har faktisk vært uten p-piller over 1 år. Troddde ALDRI det skulle ta sånn tid. Godt for deg Drømme at samboeren din nå fremover blir hjemme! Her er det omvendt. Det er jeg som reiser og dette kan bli slitsomt flere ganger. hel1a: gi gubben din litt tid så skal du se at han slapper av ved denne tanken. Er jo flere som stresser litt mye og husk at mannen skal prestere hver gang.. Det kommer til å ordne seg! N_79: Du kommer til å klare dette. Vet du måtte gjennom en traumatisk hendelse, men denne gang går det bra! Man blir nok ganske sterk av å gå gjennom noe sånt. Har man hverandre klarer man ALT! 68mamma: Har du ikke EL? Lurer bare på om de som har EL kan ta pergo??? Begynner å tenke på hjelpemidler til meg selv her.. Har jo regelmessig syklus og vet jeg har EL. Begynner bare å bli lei alt her.. Ingenting funker.. Jaja, over og ut for denne gang. Måtte denne PP gå fort som bare det. Og håpe på den ene storken som lander hos nettopp DEG! Klem
N_79 Skrevet 13. oktober 2009 #20 Skrevet 13. oktober 2009 Drømme og perle Tusen takk for støtten og omtanken. Dere er så herlige begge to! Som sagt så holder jeg meg her en stund til Og det er jo rett at det kun er 9 mnd av et helt liv (men de kan være laaange hehe) Men som sist er det jo selvsagt verdt det uansett når man ser sin nydelige baby Og ang fødselen så skulle jeg ønske at jeg kunne få en garanti på at den ville vare i alle fall en time el to lengre enn sist hehe, men det kan man jo aldri vite Og med tanke på at det kun er 15mnd siden sist så kan jeg ikke ha opplevd det som SÅ gale siden jeg vil gjennom det en gang til allerede Og ang storken så håper jeg også at den lander hos akkurat dere jenter ;D
N_79 Skrevet 13. oktober 2009 #21 Skrevet 13. oktober 2009 Og da mener jeg ALLE jentene her inne på IKM 45 ;D
påtjukken Skrevet 13. oktober 2009 #22 Skrevet 13. oktober 2009 håper og me alle blir gravid denne pp:) her begynner eg å bli litt lei "er det ikkje på tide med en til no?" spørsmålet... ingen har no noe med dette.. blir lei at alle skal spør om det.. ja det er på tide med en til og me jobber med saken, men dette er jo en sak mellom oss.. begynner å gå tom for svar til folk.... vil jo ikkje si me prøver... må vel bare bite det i meg og tåle desse, men føler dei legger mer press på oss og da... me er jo bare kommet til 2 pp, men med alle dei spm føles det som me har prøvd i over 1 år... uff.. blir litt stressa av dette.. hehe... men spire skal det bli... prinsessa vår vil bli storesøster..
nanna 32 GRAVID:-) Skrevet 13. oktober 2009 #23 Skrevet 13. oktober 2009 idag er jeg på dag 3 i syklusen,og det ser ut for at tanta har bestemt seg for å dra! (jøss,så fort) da er det vel snart gubbens favorittjobb igang igjen da.hehe håper det går bra med dere alle andre,om det er usikkerhet,lange sykluser eller maaaange pp... lykke til til dere andre:-) håpe det er vår tur til å teste positivt om ikke så aaaltfor lenge:-D
Rascal_4.11<3 Skrevet 13. oktober 2009 #24 Skrevet 13. oktober 2009 Hopper inn her jeg,ikke fått noe besøk ennå, men jeg er ganske så sikker på at det bare er forsinka Håpe mange av oss forsvinner ifra denne tråden i løpet av denne pp
-68mamma Skrevet 14. oktober 2009 #25 Skrevet 14. oktober 2009 Perle : Jo, eller jeg har jo alltid hatt det iallefall - har to barn fra før. Fikk 3-4 kurer med Pergo av gynekologen fordi syklusen ikke kom igang med en gang etter p-pilleslutt. Så man kan fint ta pergo selv om man har EL, tror bare den hjelper til å modne eggene så de slippes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå