bullebull&gullegull Skrevet 4. oktober 2009 #1 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg har kjøpt opp en hel masse topp t tå garn og har lyst å strikke luer, skjerf og tøfler av dem. Noen som har noen fine oppskrifter som kunne passe? Både til dame, mann og barn
Bea80 & Gullgutten Skrevet 16. november 2009 #2 Skrevet 16. november 2009 Baggy lue: Garn: alfa fra sandnes garn (eller topp t tå fra sparkjøp, denne har littkortere meterlengde tror jeg, jeg har laget en i hver gantype) Pinne : 7 Strikkefasthet: 13 masker = 10 cm Legg opp 60 masker på pinne 7, strikk 9 omg vrangbord 2 r og 2 vr. Skift til glatt og øk 15 masker jevn fordelt. (hver 4.maske?) Strikket til jeg syntes den var lang nok, strikket to og to masker sammen, 1 runde rett og dro tråden gjennom. (8 omg i hver farge….) Jeg fant denn oppskrifta på nettet en gang Ligge bilde på bloggen min http://komadyret.blogspot.com
bullebull&gullegull Skrevet 7. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 7. desember 2009 Tuusen takk! Luene blir jo skikkelig tøffe! Har hittil strikket 3 som blir gave, og skal strikke et par til som vi kan ha her hjemme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå