Gå til innhold

Lav blodprosent.


mor_t_Mathias

Anbefalte innlegg

Hei :) Eg var hos legen på torsdag da eg tok HB. Den var da på 9,1 I dag har eg vert kjempe svimmel (kjennes ut som eg skal svime av). Veldig tyngpusta og trøtte. Eg har ei uke i gjenn til termin, og eg er svært bekymret for at den er så lav at eg ikkje har noko og gå på etter fødselen. Med første mann var blod psosenten min på 5,2 etter fødselen og eg måtte få blod overføring. Bør eg ta kontakt med legen? Dei er jo klar over det. Men synnest det er så rart at dei ikkje gjere noe med det. Overreagerer eg? PS, Eg tar tabletter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har blodprosent på 9,7. Den har vært lav hele svangerskapet, og jeg har tatt tabletter.. Legen har tatt utvidete blodprøver av meg og jeg har fått beskjed om at jeg har jernmangelanemi. Jeg skal til ny kontroll om 2 uker for å se om det er bedring med annen type tabletter? Hvilke tabletter tar du? Jeg tar ferroretard, og det skal visstnok være blant de bra ifølge legen min.

 

Jeg tror jeg ville bedt om utvidet blodprøve for å sjekke jernlagrene. Fortell at du er svimmel og minn legen din på hva som skjedde etter forrige fødsel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Ja eg synnest det er ganske ubehaglig og være svimmel hver gang eg reiser meg. Er redd for og besvime og dette på magen eller noe sånn. Eg tar hemofer. Dei skal visst være ganske milde. Men eg blei anbefalt dei siden eg sist svangerskap blei veldig dårlig av dei andre eg tok. Husker ikkje hva dei heiter, Ja i måro skal eg på kontroll og da får eg ta det opp med legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...