bullebull&gullegull Skrevet 4. oktober 2009 #1 Skrevet 4. oktober 2009 Bare lurer litt. Jeg skal på jobbintervju i morgen. Det er en jobb jeg har sinnsykt lyst på, men det er et vikariat som varer ut 2010 i første omgang. Det er visst muligheter for både forlengelse og fast hvis jeg tar videreutdanning. Jeg trives veldig godt der jeg er nå, men der har jeg bare 75% stilling. Vi er jo i gang og prøver og jeg bør ha en jobb der jeg tjener litt mer. Jeg føler meg liksom litt dust når jeg søker på ny jobb også er jeg kanskje allerede gravid... Hvordan hadde dere reagert om dere var arbeidsgiver? Føler liksom at jeg fører dem bak lyset... Og er jeg gravid nå så får jeg jo ikke jobbet lenge. Opplæringen varer i 3 måneder... Æsj vet ikke helt hva jeg ville fram til med det her innlegget jeg. Men er det noen av dere som har noe synspunkt? Flere som er i denne situasjonen? Jeg har så sinnsykt lyst på jobben, men jeg har også sinsykt lyst på et barn
enlitenpågang Skrevet 4. oktober 2009 #2 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg er i akkurat samme situasjon. Jeg kommer ikke til å si noe om at jeg er/kanskje er gravid. Det er synd at det er slik, men man stiller langt bak i køen hvis man er gravid arbeidssøker:(
*jente2010&jente2013* Skrevet 4. oktober 2009 #3 Skrevet 4. oktober 2009 synes ikke dere skal tenke noe på det, spesiellt ikke når du ikke vet om du er gravid eller ikke:) Prøver eller ikke prøver, gravid eller ikke gravid har vi alle lik rett på jobb:) Arbeidsgiver trenger ikke varsles før det har gått 6 mnd om jeg ikke tar helt feil:) Det er en privatsak at man prøver å få barn, evt er tidlig i svangersskapet:) Hvis du er den de søker etter og får tilbud om jobb synes jeg du skal ta jobben med god samvittighet:) Skulle du bli sykemeldt evt at du trenger fri for lege besøk og lignende får de refusjon for de dagene du er borte, dvs at du ikke er en utgift for arbeidsgiver..de kan sette inn vikar uten at det koster de noe spes:) Hopp i det, og tenk heller hva som er best for din kommende familie:) Arbeidsgivere er som regel fullt klar over at graviditet er noe de aller fleste kvinner ønsker, så når de ansetter en kvinne må de regne med at den tid kommer:) Det var nå min mening:)
Tnica Skrevet 4. oktober 2009 #4 Skrevet 4. oktober 2009 Alle blir gravide en eller annen gang, det vet alle arbeidsgivere. Søk på jobben med god samvittighet, uansett om eller du er blitt gravid:)
bullebull&gullegull Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 4. oktober 2009 Tusen takk for svar Er vel i grunnen det jeg og ville svart om noen hadde spurt meg om det samme Tror det er den her fordømte samvittigheten som spiller inn Kommer til å troppe opp på intervju i morgen uten å en gang tenke på at det kan være noen der inne Lykke til til deg som er i samme situasjon
*jente2010&jente2013* Skrevet 4. oktober 2009 #6 Skrevet 4. oktober 2009 Håper du får jobben(",) Viktig å tenke på seg selv også, ikke bare hva arbeidsgiver synes:) (og ikke minst sin kommende familie) Masse lykke til:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå