Gå til innhold

kneppe/knekke lyd i magen????

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå skjedde det for 2. gang i dag - hva i all verden er den lyden?

jeg sitter helt rolig å slapper av i sofaen, det er helt stille- lillegutt sparker og snur seg- plutselig hører jeg en lyd`; "knepp"

lyden hørtes akkurat ut som om man reiser seg opp og det knekker i kneet/et ledd ..rart tenker jeg og tenker at det ikke kan komme fra magen,,,,

men så akkurat nå skjer det samme igjen- og jeg satt HELT rolig og lyden kom fra magen mens han sparket....hva i all verden kan dette være?``

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sånn er det her også.. og leste en plass her inne at det kan være leddene til ungen som "knekker"?

Skrevet

hm merkelig at de skal knekke slik i magen? det var det første jeg tenkte på også da, at det kunne være han sine ledd...stakkars små ledd :o) men godt å høre flere har opplevd det samme da- ble litt bekymra her :o)

Skrevet

Det har vært mange tråder om det her inne:)

Legen min bare lo av meg da jeg fortalte det, og mente jeg bare diktet det opp. Jordmora mi sa at det ikke kommer fra babyen, men fra hinnene/lagene vi har på magen. At når disse forflytter seg kan de lage lyd. Andre her inne sier det er leddene til babyen-ikke vet jeg. Men jeg har også hørt det mange ganger! Merkelig lyd.

Skrevet

tror nok legen min hadde ledd av meg og - kan ta opp ting med henne som skjer i magen osv- som da jeg spurte hva som skjedde når det kjentes ut som babyen ristet inni der- det hadde hun aldri hørt om- men her inne leser man om det hele tiden :o)

ja en veldig rar lyd- var nesten identisk som da jeg "knekker" på fingrene mine!

Skrevet

Nei, jeg tror ikke legene vet så mye om svangerskap. "Nei, det har jeg aldri hørt om" er nok en standardfrase. Legen min har begynt å oppføre seg veldig flåsete, han ler hele tiden og skal leke kompis. "Der er du ja" etterfulgt av latter og overdrevne smil. Tror han er veldig usikker. Jeg blir egentlig litt flau på hans vegne. Feks syntes han at det var greit at jeg skulle ta Tamiflu, men Link og Novaluzid mint får jeg ikke "lov" til å ta:) Kun Gaviscon! Som ikke hjelper. Og han anbefalte meg å ligge høyt med hodet. Hvem har sagt at jeg bare har halsbrann når jeg ligger??? (sorry, litt hormonell for tiden).

Det var en liten digresjon:) Lyden minner om knekkelyd i fingrene, negler som knepper eller en boble som sprekker synes jeg;)

Gjest eelis+guttespire *fødeklar*
Skrevet

Ja, negler som knepper syns jeg er en veldig passende beskrivelse, akkurat sånn høres det ut!

Da jeg kom inn på 3. trimester skjønte jeg ingen ting av alle trådene om "kneppe-lydene", og jeg var nesten sikker på at det hadde rabla for dere alle sammen. Men de to siste ukene har jeg også hørt lyden fra magen, nesten daglig. Og bare når babyen beveger seg, så hvem vet hva det kan være? Merkelig er det uansett, mamma bare så rart på meg da jeg utbrøt "Hørte du det? Det kom en LYD fra magen!" i dag mens vi så på tv, hun skjønte ingen ting ;-)

Skrevet

Ja dette hører jeg også støtt og stadig. Gjorde det forrige svangerskap også. Dette må være leddene til babyen som "knekker" ja :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...