Gå til innhold

Bekkenløsning


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vanskelig å forklare, du får problemer med å gå, i hvertfall jeg får det, merker det etter mye bøying og tøying, f.eks. ved påkledning av mange barn. Og mye gåing/ståing på asfalt og hardt underlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slo faktisk opp bekkenløsning, og her er symptomer på det..

Håper dette "hjalp" deg noe..

 

De dominerende symptomene på bekkenløsning er smerter i ett eller flere av bekkenets ledd, ubehag i lyskeregionen, isjaslignende smerter, eller funksjonsnedsettelse i beina. Symptomene er ulike fra person til person og kan variere fra dag til dag. Smerten kan komme plutselig etter en vridning, et støt eller belastning, eller den kan komme som en sensmerte, dunkende og verkende, pga. belastning dagen før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vondt nederst i ryggen, men fordelt over begge rumpeballene (så ikke korsryggen, men 5-7 cm ut til hver side). Dette får jeg om jeg sitter for mye, eller går for mye. Har funnet ut at variasjon er det beste. Jeg er heldigvis ikke hardt rammet av bekkenløsning, men går likevel til Manuell Terapi for å forebygge. Når jeg har vonde dager stråler smertene nedover lårene og smerten sitter i større deler av bekkenet. Da er det vondt å sitte, sliter da med bilkjøring og trives best som passasjer som kan ligge med sete nede. Fikk tips om å ha pute bak i korsryggen når jeg kjører/sitter.

 

Syntes også en del yogastillinger hjelper på å bekkensmerter.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...