Gå til innhold

Syte- og klageinnlegg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå lurer jeg på hvor jeg skal ta energien fra når fødselen starter! Jeg ligger i senga i opptil 12 timer hver "natt" , men sover absolutt ikke så mye. Nå må jeg opp og tisse hver eller annenhver time, og jeg skvetter ikke lenger slik jeg gjorde før, men tisser skikkelig hver gang. Sliter med å få sovne igjen etter å ha vært oppe. Har vondt i rygg, bekken, nakke, er KVALM igjen, har vondter i magen og her og der og føler som om jeg skulle ha arbeidet i hardt vær i Nordsjøen et år uten pause. Og føler for å grine hele tiden, men holder meg når mannen er her.

Noen som har født før som har erfaringer? Kom kreftene settende inn da fødselen startet? Jeg klarer ikke i min villeste fantasi å forestille meg at jeg skal orke å presse ut en unge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner så godt hva du mener. Har det på samme måte, ligger stort sett alltid 12 timer, men sover kanskje max 5, med 10 oppvåkninger, enten av at jeg må snu meg, tisse, eller bare vondt i magen. Når kvelden kommer stuper jeg i seng, etter 12 timer på sofaen.

Er 15 dager over termin idag, og blir satt igang imorgen, og lurer på hvor jeg skal ta kreftene fra. Var på kontroll igår, og legen spurte om jeg ville ha en pille å sove på, slik at jeg fikk sovet ut litt, men takket nei, kanskje litt dumt.

Jeg tror og håper at man finner krefter et eller annet sted, at man liksom er så drittlei at man bare vil bli ferdig liksom. Samtidig tenker jeg, sove når jeg får sove, om det er dag eller natt for man vet aldri når fødselen starter :)

Har du lenge igjen?

Skrevet

Hei:)

Jeg har en uke igjen til termin, og du "vinner", som er to uker over;) Huff, det må da være slitsomt.

Håper det er sånn, at kreftene bare kommer, for en hel fødsel krever sin kvinne- og krefter. Jeg håper at noe skal skje snart, men samtidig ikke, for jeg lurer på hvordan det skal gå til...

Skrevet

Uff ja det er tungt, men er tungt 1 uke før også. Du får bare prøve å slappe godt av, å huske at kroppen skiller ut adrenalin under fødselen:) Kanskje det hjelper oss litt he he

Skrevet

Ja, vi får bare gjøre det. Det må jo gå, vi er jo "født til dette", som jordmora mi sa;) Men det er deilig å syte litt fordet! Iallfall til dere som vet hva jeg snakker om.

Lykke til-håper likevel noe skjer snart så vi blir ferdige:)

Skrevet

Du blir jo satt i gang i morgen! Så spennende! (litt misunnelig) Masse lykke til:)

Skrevet

Føler med deg... hadde det sånn for 1 uke tilbake, mens denne uka har vært helt merkelig. Har hatt en energi jeg ikke har hatt før. Ikke er jeg noe særlig på do om natten heller, og halsbrannen er nærmest borte. Har aldri gjort så mye husarbeid. Men inatt sa kroppen stopp. Jeg fikk noe vanvittige strålinger i symfysen og nedover lårene. Jeg klarte ikke å gå over kjøkken golvet. Vurderte å rope på samboer for å høre om han kunne bære meg et par meter. Klarte å kave meg frem tilslutt. Så begynte ungen å presse hodet noe voldsomt mot bekkenet. MEn etter å ha sovet ca 10-12 timer, så er smertene heldigvis borte.

Håper energien kommer tilbake til deg. Eller kanskje er fødselen straks i gang:) Da får du helt sikkert energien tilbake.

Skrevet

Ja, jeg leste om den vanvittige energien din hehe. Husarbeid klokka 2 om natta imponerte meg veldig!:0)

Smertene i natt var kanskje kroppens måte å si fra at du skulle ta det med ro? Eller enda bedre-tidlig tegn på nært forestående fødsel?

Gleder meg til noe skjer egentlig. Det er utmattende i seg selv og gå og vente også, og være veldig spent på hva som skal skje! Jordmora mi sa at en fødsel er alltid verre å høre om og tenke på enn å faktisk være midt oppe i den. Det kan nok være noe i det, eller, håper iallfall det:p

Skrevet

Tigerpote!! Jeg signerer deg..

Ikke sover jeg om natta. Våkner hver gang jeg snur meg pga. smerter i bekkenet. Er rastløs, men sliten. Utrolig kvalm, og vil også bare gråte hele tiden. Jeg går rundt og er lei meg hele tiden - men vet ikke hvorfor. Har 2 uker igjen til termin. Det jeg gleder meg til nå er å kunne sove 4 timer i strekk, og virkelig sove!! Sove godt!!

I natt er det fullmåne, og håper den har virkning på vannet mitt, og fødselen setter i gang. Jeg er klar nå!

Skrevet

hehe, det er ikke akkurat sunt å gå rundt sånn midt på natten. Er sikkert redebyggerinstinktet. Nei, nå er jeg fin igjen, så det er vel ikke noe fødsel på gang. Begynte å lure i natt, men smertene var ikke som sammentrekninger, så da tenkte jeg at det var bare jeg som presset meg litt for hardt (selv om jeg følte at jeg ikke pressa meg i det hele tatt)

Jeg også gleder meg til noe skjer. Blir nesten mer og mer utålmodig for hver dag som går. Trodde ikke jeg skulle bli utålmodig før jeg gikk over termin, men merkelig nok så er jeg det likevel. Er utrolig spent.

Jeg tror jordmor har rett i det hun sier. Alt høres mye verre ut når man tenker på det eller hører snakk om det, mens midt oppi det så rekker man vel ikke å tenke å mye likevel.

Rart å tenke på at en uke til vanlig går unna på null komma svisj, mens nå tenker jeg bare: "en uke til termin, usj, det er lenge til ennå". Men det er også kanskje fordi jeg vet at sjansen for å gå over er så til de grader tilstede.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...