Gå til innhold

Finnes det ikke vintersko til barn mindre enn str. 19??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var i skobutikken i går for å kjøpe vintersko til jenta vår, men de var jo ALT for store!! Dama som jobba der sa at det ikke finnes mindre...Hva gjør vi da? Hun må jo ha varme sko når hun snart skal begynne i barnehagen!! Hun er 9 mnd. og skal begynne om én mnd...:)

♥min♥lille♥prinsesse♥

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de er såååå mye for store så kan dere jo sjekke om dere finner andre sko i samme str som ikke er store i str.

Eller bruke tykke ullsokker nedi =)

Regner ikke med at hun går enda, og da er det heller ikke så nøye om skoene passer 100%.

Finner dere ikke noe annet og dere ikke vil bruke de dere har, så kjøp slike Dun/boble sokker som hun kan ha på ute =)

Skrevet

Hva med å kjøpe den minste størrelsen i fotposer? Enten reima eller stonez. Disse kommer i vintermodell med for og er kanskje mer behagelig for et barn som krabber og ikke går. Finnes sikkert flere merker.

Skrevet

Nei... det er ikke mulig å få tak i! Jeg har ei jente på 14 mnd som har str 18 i sko, og det er ikke å oppdrive... hun får såvidt med seg vinterskoene i str 20, med masse ull oppi, og støvler i str 19... cherrox har vi ikke funnet noe sted herover mindre enn 21, og det går bare ikke.... da blir hun bare stående stille...

Ønsker deg bare lykke til jeg... støvler har jeg et tips om at du kjøper med lavt skaft. De sitter bedre selv om de er litt for store, enn de med vanlig høyt skaft...

Skrevet

Kjøpt Stonz booties. De er kjempegode til små som ikke kan gå! www.barnecompagniet.no =)

Skrevet

Men er jo ikke nødvendligvis så lenge til jenta går... mi gikk da hu var 10 mnd... Fant ved et lykkehell (eller... myyyye leting) et par sandaler i str 17 som vi brukte i sommer...

Skrevet

Stonz booties er kjempefine!

Jenta mi begynte i barnehage da hin var 10 mnd, og da gikk hun ikke. Vi kjøpte Stonz og det fungerte kjempefint ute.

Så lenge hun ikke går, er det uansett ikke spesielt behagelig å bruke stive sko. Sko og støvler er ikke egnet til å krabbe med, og da er det faktisk bedre at hun bruker fotposer ala stonz booties.

Du kan få kjøpe mine hvis du vil?

Skrevet

superfit i str 19 er ganske så små altså!! de passa fint selvom hun brukte litt mindre egentlig:)bare med sokk oppi:)

Skrevet

Jeg HATER idioter i norske skobutikker som ikke har hjerne til å ta inn sko fra det tyske http://www.elefanten.de/Elefanten/de/Elefanten_index.html

De selger hele skokolleksjoner for prematurunger som mi/barn med genrelt små føtter i størrelser fra 17.

De er i tillegg små i størrelsene slik at de tilsvarer ca. 15 i "norske føtter".

I tillegg er skoene BILLIGE, HOLDBARE og kjempeLEKRE, og ser ut som ordentlige sko og ikke bare skinnposer.

I Tyskland selges de i alle små og større byer, inkluder KIEL ;)

http://shop.deichmann.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/DeichmannDeutschlandOrg-DeichmannB2C-Site/de_DE/-/EUR/ViewProductDetail-Start?ProductGroup=Schuhfinder&ProductUUID=knSR_c.XSoIAAAEg0VdHlMyc&CatalogCategoryID=eUjVRJ0U4EEAAADhwr67gB58&JumpTo=OfferList'>http://shop.deichmann.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/DeichmannDeutschlandOrg-DeichmannB2C-Site/de_DE/-/EUR/ViewProductDetail-Start?ProductGroup=Schuhfinder&ProductUUID=knSR_c.XSoIAAAEg0VdHlMyc&CatalogCategoryID=eUjVRJ0U4EEAAADhwr67gB58&JumpTo=OfferList

Virker ikke den linken så bruk http://shop.deichmann.de og bla frem til kleinkinder.

Skrevet

Barn som ikke kan gå skal ikke bruke sko. Vi skulle kjøpe vintersko til vår baby som da var 10 mnd men hun som jobbet i skobutikken ville ikke selge oss sko. Hun sa det kunne ødelegge føttene til barna om de fikk sko før de kunne gå ordentlig. I tillegg til at skoene bare kom til å være i veien og plage barnet. Hun anbefalte oss heller å kjøpe slike poser. Man får dem i de fleste merker. Vi har bla fra Name it og Reima.

Jeg er glad for at vi hørte på henne og heller venter med sko til han kan gå. Jeg ser jo at det er best. Med første barnet så ventet vi også med sko til hun kunne gå. Men hun begynte i bhg når hun var eldre. Tenkte først at han måtte ha sko siden han skulle begynne i bhg men det trenger man jo ikke så lenge man har et alternativ som er bedre for barnet.

Skrevet

Barn som ikke kan gå skal ikke bruke sko

--------

Fysiodama til tøtta mi sa at barn som ikke kan gå, men som skal sitte ute som hun kalte det, skulle både ha skikkelige vinterklær og skikkelige sko, men ganske så harde hærkapper slik at støtten ble størst mulig.

Dama på skobutikker der hørtes ikke ut som hun kunne jobben sin.

Det der ble jo like dumt som å si at selv om ungen er fem og har cp og sitter i rullestol skal ungen ikke ha sko.

I utlandet, altså der hvor det er varmt året, kan de sikkert krabbe rundt i minisandaler og labber, men bor man en plass i norge hvor vi kan ha både tyve og tredve kuldegrader er varme og stødige sko noe som er livsnødvendig enten min sitter, står eller går.

Og dessuten er ni av ti labber glatte, og kan gjøre mere skade enn gavn.

Skrevet

Vel kanskje det likegreit er din fysiodame som ikke vet hva hun snakker om. Tror de fleste fotterapeuter mener at å ha på sko er det verste man kan gjøre mot babyføtter. Så å si at det er usant det hun skobutikkdama sa det syns jeg blir for drøyt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...