Kvitrebekk Skrevet 4. oktober 2009 #1 Skrevet 4. oktober 2009 Holder på å bygge hus og skal flytte inn om ca 1 mnd. Så nå har tankene begynt å kverne rundt gardiner, lamper osv. Også er jeg litt usikker på hvilken stil jeg skal gå for. Chabby chic eller litt mer type spotter osv. (vet ikke helt hva man kaller det - mener ikke minimalistisk heller). Hva slags lamper synes dere jeg skal ha i stua? Type lysekrone (ikke en voldsom type) eller type spot? Eller noe annet for den sakens skyld. Trenger innspill! Stua og kjøkkenet er en form for åpen løsning, så vi kommer til å ha stort spisestuebord på kjøkkenet. Dette er hvitt i klassisk stil og med lys beige puter i stolene. Vi har brun stoffsofa, hvit romantisk skjenk med glassdører og hvite billy bokhyller med vitrinedører. Veggene er panelplater malt i lys antikk. Jeg har vel en blanding av ren og romantisk stil, kanskje. En del ting i blankt glass, f.eks. vaser eller ting med sand og lys oppi. Har også noen store vaser og ting i hvitt glass. Hva ville dere gjort?!? Er så sliten av å tenke ut hvordan jeg vil ha det og velge! Er jo så mye som er fint :-)
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 4. oktober 2009 #2 Skrevet 4. oktober 2009 Dere må jo finne en stil som dere synes er fin. Trenger ikke ha en stil som heter noe spess.... Jeg har veldig sansen for shabby chic/fransk landstil og kommer til å ha en fin kombinasjon av dette =( For 6 år siden når vi flytta hit, kjøpte vi en hvit spisestue, hvit shenk og hvitt fremskap (samme serie) uten at jeg tenkte på hvilken stil jeg skulle ha. Syntes bare det var så innmari fint =)) Nå som vi skal flytte til nytt hus om 4 uker skal jeg ha med de møblene, men bytter ut sofaen med en lys en og salongbordet skal jeg male hvitt. Ellers har jeg min egen stil, men med innspirasjon av shabby chic og fransk landstil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå