Gjest Skrevet 4. oktober 2009 #1 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg har hatt min dose med nattevåk opp i gjennom årene, men denne gangen har jeg fått en som egentlig sover ganske bra. I hvertfall foreløpig. Hun får mat 2-3 ganger for natten og sover gjerne godt ut på morgenkvisten. Det er ikke uvalig at hun kan sove 4-6 timer i strekk på første soveøkten og så 3 timer på de neste, spiser fort og effektiv også på natten. Hun er 7 uker nå. Likevel er jeg minst like trøtt/sliten av dette nå som jeg var med de andre som var vesentlig mye mer våken og urolig om nettene enn det vesla er. Da fikk jeg kanskje bare sovet 3-5 timer pr natt med en 10-15 avbrudd og overlevde nå det også i noen mnd med hver av dem. Nå sover jeg jo 6-8 timer hver natt avbrutt av ca 3 oppvåkninger. Det er jo ingenting i forhold, men jeg er altså dausliten likevel. Synes det er litt rart. Er det slik at en tåler nattevåk dårligere med årene? Er 28 år.
* 5 om dagen * Skrevet 4. oktober 2009 #2 Skrevet 4. oktober 2009 tja,vet ikke om det er for at du er blitt gammel,men kanskje mye mere ubevisste ting som ligger og murrer,og som tar krefter. jo flere barn,jo mere å tenke på. men jeg synes det var tungere med han siste,selv om han var fryktelig snill,men da tippet jeg 39 år,så jeg var nok "for gammel" men jeg tror alle har det sånn, og at det vil gå seg til.....
Gjest mphs Skrevet 4. oktober 2009 #3 Skrevet 4. oktober 2009 Kanskje du har lite jern. Jeg hadde kolikkunge første gangen og syns det var veldig slitsomt, men da andre kom var hun oppe 3-6 ganger om natten for mat og det gikk mye bedre selv om jeg da var 34 år.
Gjest Skrevet 4. oktober 2009 #4 Skrevet 4. oktober 2009 Ja, kanskje. Tok blodprøver i forgårs, så får se da :-)
Mille** Skrevet 4. oktober 2009 #5 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg merket stor forskjell på det å ha baby som 21 åring og som 28 åring. Etter litt nattevåk som 28 åring var dagens mål å komme seg i dusjen før mannen kom hjem fra jobb, som 21 åring tålte jeg netter nesten uten søvn, og kunne gå lange turer dagen etter uten problem. Jepp, du begynner å bli gammel, jeg også. ;o)
Gjest Skrevet 4. oktober 2009 #6 Skrevet 4. oktober 2009 Det ante meg ;-) Jeg var også 21 år med min første og føler jeg tålte mer da ja, men godt mulig jeg har jernmangel også ;-)
* 5 om dagen * Skrevet 4. oktober 2009 #7 Skrevet 4. oktober 2009 ja,det er mulig at alderen har noe å si. jeg var med å bygge hus,var 19 år når jeg fikk den første,og 18 mnd senere kom nestemann,hadde også halv jobb i den perioden,jobbet kvelder og helger......og vaskejobb i tillegg, og passet tantebarnet mitt noen dager i uka... jaja...var mere fart i meg den gangen ja,jeg ser det nå.
Gjest Skrevet 4. oktober 2009 #8 Skrevet 4. oktober 2009 Nei du begynner ikke å bli gammel. 28 år er ingen alder. At du er sliten er egentlig naturlig...4 ganske tette barn, tar av meg hatten for deg. Jeg har to tette og det er mer enn nok for meg. Hadde jeg hatt fire små, hadde jeg kollapset..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå