Gå til innhold

Jeg kommer til og bli verdens verste bestemor!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer til og si ja til nesten alt av barnevaktjobber såfremst jeg ikke har planer selv. Kommer til og renne ned huset til datteren og sønnene mine når de har fått barn. Kommer til og overøse dem med ting og gjenstander som de kan få bruk for til babyen.

Jeg jeg skal si dere at med mindre mine barn bor i helt andre byer enn jeg selv bor i så kommer jeg til og bli en veldig tilstedeværende bestemor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, da er jeg enig med overskriften din... vel ikke at du blir en ille bestemor kanskje, men mor/svigermor. Det kan bli for mye... Er nok bedre at du tar hensyn til dine barn/svigerbarn og vær oppmerksom på at de kan føle at du invaderer livene deres. Det vil etter en stund føre til negative følelser mot deg, og det vil du vel ikke?

Og ang det å overøse, så er det vel og bra, men spør før du kjøper noe om dette er noe babyen trenger. Ellers er det jo bare fint at du vil stille opp å være barnevakt.

Jeg har selv en mor som er litt som det du beskriver. Det er kjempeslitsomt! Bra at hun er engasjert, men hun vet liksom ikke hvor grensen går. Mannen min er drittlei familien min. Hans mor derimot har kanskje vært hos oss max 10 ganger på 8 år, ennå hun bor veldig nært. Skulle ønske de fant en middelvei...

Skrevet

At du kommer til å si ja til barnevaktjobber, er det vel ingen som har noe å si på. Bare det ikke betyr at du kommer til å kreve å "få låne" barnebarna.

Men jeg reagerer på at du kommer til å overøse barna dine med ting de kan få bruk for til babyen. Hva om de ønsker å skaffe nødvendige ting selv? Hva om de IKKE ønsker haugevis av ting som DE ikke synes de har bruk for til babyen?

Heldig for datteren og sønnene dine at det er flere av dem. Så kan du i hvert fall ikke renne ned huset til mer enn én om gangen.

Skrevet

Jeg likte den siste setningen din, anonym 14.41::))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...