togutter-08og10 Skrevet 4. oktober 2009 #1 Skrevet 4. oktober 2009 Min sønn har kun en bestemor (farmo) (siden min mor er død) som dessverre bor på en annen side av landet enn der jeg og mannen min bor. De flyttet dit for ti år siden og har all familie i nærheten av her vi bor. Det jeg reagerer på er at hun har så lite tid til å være sammen med det eneste barnebarnet sitt. I sommer var en dagstur alt hun kunne ofre. Resten av uken hun var her bodde hun hos broren sin og besøkte venniner og sine eldre foreldre (noe som selvfølgelig er greit) men jeg syns det er trist at hun ikke vil tilbringe mer tid med barnebarnet sitt. Det går jo flere måneder mellom hver gang hun ser ham. Og jeg vet at hun er opptatt av ham, hun sender gaver og sier ofte at hun savner lillegutt. Er jeg hårsår som syns hun skulle vært mer sammen med barnebarnet? Mulig dette er litt ekstra sårbart for meg siden min mor er død og han kun har en bestemor. Hva mener dere?
Tante Blås Squaw Skrevet 4. oktober 2009 #2 Skrevet 4. oktober 2009 Skriv et koselig brev til henne, der du spør hvordan hun egentlig har det. Fortell at dere ville sette stor pris på å se henne oftere ) Honning fanger flere fluer enn eddik, vet du ;o)
togutter-08og10 Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg har faktisk sagt det til henne at vi vil ha besøk oftere og at hun gjerne kan bli et par dager omgangen. Men de velger å legge feriene sine utenom skoleferien og reise til syden så de har ikke så mye fri å bruke på oss. Vi har ikke bil så det er mer tungvint for oss å komme til dem, pluss at de har liten plass, men mannen min var der en helg i høst med fly da.
Tante Blås Squaw Skrevet 4. oktober 2009 #4 Skrevet 4. oktober 2009 Det er billigere å reise utenom skoleferiene og fellesferien, kanskje det bare er derfor? Ikke ta alt personlig, det er veldig sjelden personlig ment *klem*
togutter-08og10 Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 4. oktober 2009 Ja det skjønner jeg også. Men når du har kun ett barnebarn så syns jeg det er rart at hun prioriterer å være mer sammen med venninner og broren sin enn sin eneste sønn og barnebarn. (den ene uke hun er på østlandet om sommeren mener jeg)
togutter-08og10 Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter #6 Skrevet 4. oktober 2009 dvs at hun bruker mer tid på tantebarn enn sitt eneste barnebarn, det er derfor jeg reagerer.
Bunnies by night Skrevet 4. oktober 2009 #7 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg mener at jeg hadde blitt lei meg hvis jeg følte at besteforeldrene ikke hadde noe ønske om eller interesse av å være sammen med barnebarna sine. Men hos oss er situasjonen slik at besteforeldrene på ingen måte har barnebarna som hovedfokus. De har blitt pensjonister - og har endelig tid til å reise og kose seg(uten barn og barnebarn). Det synes jeg er kjempeflott! Men ja - er enig at en dagstur i løpet av en hel sommer var relativt lite ja. Forstår godt at du blir trist, spesielt siden du har mistet din egen mor... det er legitime følelser! Men hvordan er det for dere å dra på besøk til henne? Vi drar for det meste på besøk til besteforeldrene(som også bor på andre siden av landet), så de skal slippe å valfarte hver gang de skal se barnebarna.
togutter-08og10 Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter #8 Skrevet 4. oktober 2009 Vi har ikke bil, og de bor veldig usentralt. times kjøing fra nærmeste flyplass pluss at de bor trangt. 70 kvm. Men vi er jo der også. Men problemet er at mannen min jobber 2-3 helger i md og jeg vanlig dagjobb. Så vi har ikke mange helger å ta av faktisk. De er også unge, i midten av 50 årene. Men det er vel bare jeg som sammenligner med min mor (søsteren min rakk få barn før moren min døde) og hun brukte mye tid sammen med barnebarna.
It's all about me Skrevet 4. oktober 2009 #9 Skrevet 4. oktober 2009 Her har barna også bare besteforeldre på mannens side og de bor laaaaaangt unna. Vi er begge parter flinke til å ta turen ofte så de ses vel ca annehver mnd og da i flere dager. Besteforeldrene tar også gjerne eldstemann en uke nå og da, og minstejenta er snart stor nok til det hun også. De, da spesielt bestemor, er flink til å leke med de, avlaste oss og ta de med på ting. Ikke fordi hun føler at hun må, men fordi hun liker det og elsker de små.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 4. oktober 2009 #10 Skrevet 4. oktober 2009 Tror det er mye av slikt rundt om kring. Farmor er en av de som prioriterer mest barnebarn av de besteforeldrene vi har. Så det er litt omvendt her. Min mor har pga sykdom ikke kunnet, men trår til så fort hun har anledning. Min far sitter jeg faktisk og vurderer om jeg gidder mase på mer. Han bor 3 km unna og har sett sitt eneste barnebarn på 2 år like mange ganger som jeg har fingre. Han har dessuten ALDRI tatt initiativet. Det har jeg gjort. Jeg tror han rett og slett driter i oss. Gidder ikke mer. Brukt 30 år for lang tid på den udugelige mannen. ...og ja mine foredre er skilt.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 4. oktober 2009 #11 Skrevet 4. oktober 2009 Han blir prioritert like mye av alle besteforeldrene.. Veldig godt å vite at de er så glade i han og bryr seg om han.. Kan du ikke snakke med henne om det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå