MJ<3 Skrevet 4. oktober 2009 #1 Skrevet 4. oktober 2009 Var hos legen fredag da Jakob våknet med bikkjehoste og var veldig tett i brystet. Han fikk da konstatert falsk krupp, noe som de sa ville gå over etter ca 3 dager. Han har hatt problemer på nettene og vært innmari sur og sliten på dagtid. I dag da han våknet hadde han 38,7 i feber... Har ikke hatt feber over 38 før i dag. Er veldig surklete og tett og kjempe slapp og dårlig humør. Har noen erfaringer med dette? Tenkte meg en tur til legevakten i dag, men vil gjerne høre om noen har noe å fortelle...!
Minesmå:)+en til! Skrevet 4. oktober 2009 #2 Skrevet 4. oktober 2009 Off, falsk krupp er ikke gøy. det vet jeg ALT om. Har en sønn på 3 år nå, som har dette 2. hver mnd! Vi opplever at han får feber etter kruppen, noen ganger mer, andre ganger lite. Noen ganger blir han veldig syk etter kruppen, andre ganger blir han bare litt forkjøla. Så her er det så forskjellig. Hosten går som regel over etter 3 dager ca, men slik som sønnen min har det, så starter alle sykdommer med falsk krupp. Irriterende! Jeg hadde venta med å gå til legevakta for i morgen, for da kunne jeg gått til fastlegen. Hvis feberen går ned med paracet, så går det sikkert fint. Men du sier han er slapp, så kanskje du skal se på allmenntilstansen, og bedømme etter den... Hvor gammel er han?
MJ<3 Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. oktober 2009 Hei og takk for svar. Huff det hørtes ikke morsomt ut for dere. Håper vi slipper å oppleve det i den graden dere gjør det. Ja han er slapp og innmari grinete, mye lei seg liksom, og virker nesten litt redd.... Han er snart to år nå og første gangen med krupp. Utrolig skremmende når barnet ditt ikke får puste! Vi får se an litt utover dagen om vi tar legetur i dag. De er innmari flinke på legevakten hos oss, så det er omtrent bedre enn å gå til den stressa fastlegen :/
*toppris* Skrevet 4. oktober 2009 #4 Skrevet 4. oktober 2009 var det jeg trodde gutten min hadde også, han er nå 3 år gamel, våkner hver ntt, flere ganger om natten med slik fæl hoste, får ikke sove osv... småfeber i begynnelsen, gikk opp til rett over 39 og spiser dårlig.. dro på legevakten igår og forklarte hvordan han var osv og legen lyttet på han... men dette var lungebetennelse.. fikk helt sjokk, skulle jo bare ha litt hostesaft;) hehe... så nå skal han ta penicillin i ti dager...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå