Magisk babygull født 051009 <3 Skrevet 4. oktober 2009 #1 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg våkner om morgenen og har bare lyst til å gråte... Er så trist, tror ikke det kommer no baby, jeg. Er åtte dager over termin idag. Tenk om det er noe galt som gjør at ho ikke kommer ut? Jeg ha rjo lest flere steder at det kan medføre alvorlige komplikasjoner å gå over. I natt drømte jeg at jeg fødte og at ho ikke fikk nok surstoff under fødsel. Jeg skrek til fødselshjelperne at de måtte dra ho ut fort, men ingen hørte. Huff, jeg vil bare gråte! Jeg bekymrer meg så veldig for alt mulig teit, er bare trist, tung og fortvilet nå... Noen som har erfaring med å gå over og som har noen oppløftende ord?
<3OSS<3 Skrevet 4. oktober 2009 #2 Skrevet 4. oktober 2009 Tror de regner det som overtid fra 14 dager etter termin så du trenger nok ikke bekymre deg så mye for det enda, men det er utrolig slitsomt psykisk og fysisk å passere den "magiske" termindatoen så jeg skjønner at du er lei deg. Gikk over selv med førstemann, men han var sunn og frisk (og er det enda) Bare prøv å slapp av og samle krefter (noe jeg ikke gjorde) så skjer det nok noe snart
¤ 4 røde nisser små ¤ Skrevet 4. oktober 2009 #3 Skrevet 4. oktober 2009 hei hei. jeg fødte en liten gutt 3 uker for tidlig første gangen. Han var så liten og ville ikke ta puppen riktig. Neste gang gikk jeg over 11 dager. Det var noen forferdelige dager hvor jeg bare gikk rundt å kjente etter vondter og kynnere som aldri kom..Men, da lillemor ble født veide hun 3540 g og tok puppen med en gang.Hun virket også mye mer "klar" enn han første. Vet at det ikke hjelper noe særlig, men så lenge du kjenner bevegelser så skal alt være i orden:) For å få deg til å føle deg enda litt bedre kan jeg fortelle deg at jeg er 28 uker på vei med tvillinger, og er større allerede nå, enn jeg har vært da jeg fødte de 2 andre barna våre. Har gått opp nesten 20 kg , og blir rett og slett små deprimert når jeg ser her på din side at du har 95! dager igjen til termin:) men, å gå gravid er tøffe greier, og jeg vet at slutten som regel er verst! Huff, huff, føler med deg, hold ut. H.n er her snart:)
*1+1=2 små* Skrevet 4. oktober 2009 #4 Skrevet 4. oktober 2009 jeg gikk 1 uke over termin forrige gang, lille veide 3300gram og var 49cm så jeg tror nok hun trengte den ekstra uka=) Det viktige er at du kjenner liv, hvis du er usikker på om alt er bra så ring føden og be om en sjekk. Det er alltid bedre å sjekke 1 gang for mye=) En urolig mor er ikke noe særlig for babyn:)
simla+kalv Skrevet 4. oktober 2009 #5 Skrevet 4. oktober 2009 Overtid er over termindato. Jeg gikk 14 dager over og babyen var diger! Men det gikk da bra likevel:-) Nå skal jeg ha ks om 2 dager, men også jeg sliter med tunge tanker, er så redd for å ha "glemt" noe, vil ha alt klart,liksom. Og vet ikke om jeg føler meg helt klar... Vasker og vasker så alt skal være rent og ryddig til jeg kommer hjem, for etter ks er det lite jeg får gjort av husarbeid den første tiden.
Amia Skrevet 4. oktober 2009 #6 Skrevet 4. oktober 2009 Hei Magisk babygull! Skjønner så veldig godt bekymringene dine. Jeg sitter her selv 10 dager over termin idag, og nervene begynner å bli frynsete nå.. Er førstegangs, og utrolig nervøs, sliten, vondt, sover ikke...you name it:) Jeg er også urolig for at noe skal være galt med mini, men passer på å kjenne liv ofte. Når jeg kjenner liv, så ser jeg på klokka, så vet jeg sånn ca hvor ofte hun rører på seg, for min egen sinnsro Og jeg har også mista troen på at det kommer noen baby...det virker helt uvirkelig og fjernt! Gravid har bare blitt en tilstand her nå!
septbaby09 Skrevet 4. oktober 2009 #7 Skrevet 4. oktober 2009 Hei jenter. Om det er noen trøst sitter jeg også her fortsatt idag 15 dager, 15 dager over termin!!!! he he noen som er mer.. ?he he. Skjønner hva dere mener med å hele tiden kjenne etter, håpe at smertene kommer igjen, kikke på klokka etc, og ikke en dritt skjer. bekymring for at noe er galt etc. Fra onsdag som var har jeg blitt fulgt opp med overtidkontroller, og de er veeeeeldig nøye. ctg, urinprøve, ul og sjekkes nedentil hver gang. Var der onsdag, tors, og lørdag, og skal igjen imorgen, og da settes igang om ikke noe skjer før. Man regnes ikke som overtid fra termin nei, man regnes som overtid fra 42 fulgåtte uker. Et svangerskap er fra 38-42 uker. Men for oss er dette litt tungt å svelge, for vi forholder oss alltid til den magiske termindatoen, og syns såklart det er tungt og gå over. Men som de sier, noen babyer trenger litt lenger tid:) Og de anbefaler heller ikke å sette ignag en umoden kvinne, det kan gi deg en skikkelig laaaang og tøff fødsel, med økt fare for tang, sugekopp eller keisersnitt, og det vil vi jo ikke, så vi får bare smøre tykt på med tålmodighet:(
Amia Skrevet 4. oktober 2009 #8 Skrevet 4. oktober 2009 Huff, er du her enda du da Har fulgt med på deg, tenkte kanskje du var igang nå - du er absolutt først i fødekøen! Man blir litt tullete av dette ja. Her er det ikke antydning engang, har endel kynnere om kvelden men det blir aldri noe mer enn det. Når jeg kjenner at det murrer litt, stiger håpet før det faller raskt igjen ;-) Jeg skal på første overtidskontroll på sykehuset på onsdag, og gru/gleder meg til det. Håper jo egentlig å slippe den timen, men har mine tvil nå! Godt å høre at du blir fulgt godt opp, og at de sjekker deg nøye. Det er jo den lille i magen man er mest bekymret for, når man leser skumle historier om overtid. Synes også det er litt skummelt å måtte bli satt igang, vil veldig gjerne at det skal starte naturlig. Min mamma gikk selv 10 dager over med meg, så jeg har vært "forberedt" på å gå over termin. Og selvom man ikke regnes som overtid før etter uke 42, så føles alt etter termin som overtid ) Nå får jeg 2 venninner på besøk snart, og håper å få tankene over på noe annet noen timer! Krysser fingrene for at idag er din dag septbaby:)
septbaby09 Skrevet 4. oktober 2009 #9 Skrevet 4. oktober 2009 Tusen takk for det Kommer kynnere her også, etterfulgt av murring, som aldri blir noe mer er så skuffende, men men... Vi får trøste oss med at det uansett ikke er lenge igjen, selv om 1 dag virker som en evighet. Skal krysse fingerne for deg også, at du slipper å vente mye mer:) Kos deg med besøk, og tenk på noe annet ja, det er nok lurt. Masse lykke til
LRMG2 Skrevet 4. oktober 2009 #10 Skrevet 4. oktober 2009 Du er ikke på overtid før 2 uker etter termin, og de passer jo på både deg og babyen jevnlig etter termin! Det er helt vanlig med masse rare drømmer og å føle seg litt hudløs på slutten. Jeg gikk 12 dager over termin med førstemann. Merket ikke et eneste tegn, før fødselen var i gang og alt gikk helt fint. Det er vanlig å gå over med førstemann - og det kan være tungt og slitsom, men da er du desto mer motivert for fødselen når den endelig setter i gang! Stå på - snart i mål nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå