Gå til innhold

Hvorfor anonyme?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, er ny her inne, og registrerer med forbauselse at alle i dette forumet er anonyme? Jeg ble så usikker av det at jeg valgte å være anonym selv...men hva er egentlig grunnen til dette? Det blir da veldig vanskelig å føre en dialog når alle skjuler nicket sitt? Skulle nesten tro at det var større åpenhet i et forum som dette enn på eksempelvis 'Assistert befruktning'? Pussig!

 

- undrende -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Av den enkle grunn at det er et sensitivt tema og mange stygge kommentarer her inne.

 

Å bruke kunnstig befruktning for å få et barn er en "akseptert" måte å få barn på , men det å adoptere er mer diskutert og mange er mot det av forskjellige grunner.

 

Et eksempel:

Kunstig befruktning ved særdonasjon: å velge en donor med lik hudfarge er helt normalt og blir akseptert av alle som en selvfølgelighet at er greit

Adopsjon: å ønske å adoptere barn med samme hudfarge sees på av mange som rassistisk...uansett bakgrunn (mørk eller lys)

 

 

Det er en av grunnene til at mange er anonyme her inne. Mange tabutema som man ønsker en åpen diskusjon om, men man ønsker å beskytte seg selv mot personlige angrep. Ved å være anonym så er det mange som faktisk tørr si hva de mener.

Dette er også et forum for de som ønsker å adoptere bort barnet sitt og det er mange stygge kommentarer til de jentene som er i en vanskelig situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde sikkert vært mange anonyme på ass. befruktning dersom det var en mulighet.... Der må man signere med nick uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har lurt på dette "hemmelighetskremmeriet" selv. Jeg tror forresten du over her tar helt feil. Mitt inntrykk er at det er meget akseptert å adoptere, har aldri hørt noen si en stygg ting om det. De fleste ser på dette som noe "nobelt" - det å gi et barn en fremtid osv. Derimot er det overraskende mange som er imot å "tukle med naturen" som assistert befruktning er, og mener at dette er noe en ikke burde. Hadde jeg visst det var så mange som faktisk mener negativt om dette så hadde jeg ikke vært så åpen om at min sønn er laget på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...