Turbomamma<3<3<3 Skrevet 3. oktober 2009 #1 Skrevet 3. oktober 2009 Hvor langt er dere på vei? Hva jobber dere med og hvordan går det? Hvordan er dere om ettermiddagene/kveldene? For ikke å snakke om når fredag ettermiddag kommer? Om dere har noen barn fra før, har dere nok energi til de i hverdagene? Synes det er litt interessant å høre hvordan andre har det.. Jeg er nå 26+4 på vei. Jobber for tiden fulltid som lærer (vikar) på barneskole. Jeg kjenner det går bra ennå, men er noen ettermiddager, spesielt fredager jeg er helt kaputt. Klarer ofte å holde det gående til jenta mi har lagt seg, men gud så sliten man kan bli.. Synes ting er blitt letterere nå mot slutten av 2. trimester, men det er ikke bare, bare å jobbe fulltid når man er gravid og har ei lita ei fra før nei. Er spent på hvor lenge opp mot termin jeg klarer å holde på slik. Håper jo på det lengste, og tror mest sannsynligvis jeg vil klare det også. Hadde et fint svangerskap sist, og har det nå også.
_Amanda_ Skrevet 3. oktober 2009 #2 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg er 15+4 og studerer fulltid, og har en stilling på ca 30 % innen forskning ved siden av. Har alltid likt å være aktiv, men kjenner at jeg ikke holder ut de sene kveldene i helgen lenger. I dag var jeg ute med noen venninner, og kjente at det var nok for meg klokka halv ett. Føler at jeg stort sett lever som før, men med litt mer stabil døgnrytme :-D Har ingen barn fra før, så jeg har jo ikke det på toppen av skole og jobb.
Tyttebærsyltetøy Skrevet 3. oktober 2009 #3 Skrevet 3. oktober 2009 Jobber i full stilling på sykehus i tredelt turnus. Er sykepleier. Kjenner det begynner å bli litt tyngre nå, spesielt nattevakter, men det går på et vis. Er 19+6 i dag.
gmfosse Skrevet 4. oktober 2009 #4 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg er også lærer. Har fast jobb på en barneskole, på mellomtrinnet. Jeg er 15 uker på vei. Jeg har "heldigvis" ingen barn fra før, for til nå har dette vært tungt. Jeg har ingenting å gi på hjemmefronten, og har vært veldig sliten på ettermiddagene. Kveldene er det bare å glemme, da ligger jeg og sover som en stein Kommunen min er med i et prosjekt om tilrettelegging for gravide og hvordan holde gravide lengre i jobb. Heldige meg som er gravid akkurat når det er et slikt prosjekt! Fra sist uke har jeg fått to timer mindre undervisning i uka som min tilrettelegging. Timene skal jeg bruke til planlegging. Bare de to timene ekstra planlegging kjente jeg at hjalp myye. Jeg fikk gjort unna endel arbeid som ville hengt over meg i helgen og jeg fikk litt mer kvalitetstid med samboeren.
Bromelia Skrevet 4. oktober 2009 #5 Skrevet 4. oktober 2009 Jobber i butikk og står og går 7 timer hver dag. Jeg er 23 fullgåtte uker på vei. Jeg er sliten. Helt ferdig. Skal til legen om litt over en uke, og da tenkte jeg at jeg skulle være så frekk at jeg spørre om 20% sykmelding, sånn at jeg kan få en dag midt i uka å slappe av og komme meg på. Jeg har ei jente på 3 år fra før, og jeg har null å gi henne... vi har jo et annet liv enn bare jobben og. Må si at det er noe helt annet å gå gravid med nr 2, enn med nr 1.
rampete robin Skrevet 4. oktober 2009 #6 Skrevet 4. oktober 2009 Noe helt annet annet å gå gravid med nr 2 ja! Måtte også ty til 20 % sykemeling etter 7 mnd sist gang. Den siste mnd 50 %. Ikke fordi jeg var syk eller dårlig, men fordi jeg hadde null overskudd til eldstemann hjemme... Nå har jeg to små hjemme, er 20 uker på vei og jobber godt og vel 100%.. Kjenner at det sliter litt, men det roer seg litt på jobben om noen uker så ser det ann. Er jo ikke syk eller plaget med noe som helst denne gangen heller, bortsett fra lite overskudd. Er i seng 21 hver kveld og opp 0645. Blir nok redusert stilling etter hvert for at ikke jobben skal ta bort alle krefter fra privatlivet, som tross alt er det viktigste for meg!
l.m.m Skrevet 4. oktober 2009 #7 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg jobber 92 % stilling på en barneskole, er nyutdannet lærer. Jeg har en datter på 16 mnd fra før og mannen min har en jobb som krever at han er borte nesten halve tida. Kjenner at det er slitsomt, og i tillegg er det første året i barnehage for datteren min, så hun er mye syk. Jeg sliter med mye dårlig samvittighet, både for datteren min som har lange dager i barnehagen og har en mamma som er sliten og trett, og og for skolen de dagene hun har vært syk. Jeg skal til JM i morgen og skal snakke litt med henne om hvordagn jeg føler, vet ikke hvor lenge dette går. Heldigvis kommer mannen min hjem denne uken og blir hjemme i nesten tre uker, ser for meg at jeg kanskje kan redusere og få en dags sykemelding i uken når han drar igjen. Men jeg skal ikke klage på formen ellers, er i mye bedre form nå enn forrige svangerskap. Eneste jeg bekymrer meg for en mangelen på trim, vil være i god form til fødselen, men nå har jeg ikke overskudd til noe slags trim.
Jente+Oktoberbarn Skrevet 4. oktober 2009 #8 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg er 1.gangs gravid og 22+5 i dag. Jeg har de siste tre ukene vært 40 % sykmeldt på grunn av bekkenplager og ekstemt lavt energinivå. Når jeg jobbet 100 % var jeg helt ødelagt hver kveld og helgene gikk med til å sove og hente energi til en ny uke med jobbing. Jeg synes egentlig ikke det er noe særlig å være sykmeldt, skulle veldig gjerne jobbet 100 %, men jeg måtte nok bare innse mine begrensninger. Jeg har mer enn nok med å klare å jobbe 3 dager, og livet er jo mer enn å bare ha energi til jobben. Skal begynne med fysioterapi nå til uka, så det er jeg veldig spent på Noen som har erfaringer med det?
Gjest Skrevet 4. oktober 2009 #9 Skrevet 4. oktober 2009 Har 75% fast,jobber med kronisk syke i helsevesenet(er hjelpepleier)og kjenner at det er litt tungt til tider selvom vi har alle hjelpemidler. Ganske hektisk til tider og det er ikke bare bare og sette seg ned litt når man føler for det... Synes det er mest slitsomt å går fra kveld til dagvakt,da er jeg helt skutt når jeg kommer hjem.Men har det også veldig bra på jobben miljømessig så skal nok holde ut å bli litt ekstra sliten innimellom ei stund til!! =0)) Er jo kun 13+1 enda...
* * felicia** Skrevet 4. oktober 2009 #10 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg er 15+3 og jobber 100% og har to barn fra før. Jeg kommer sannsynligvis til å be om noe sykemelding ved neste legebesøk pga kvalme og lite energi og søvnvansker. Er helt utslitt om dagen jeg.
Gjest Skrevet 4. oktober 2009 #11 Skrevet 4. oktober 2009 Sykepleier i full stilling, har to små fra før. Går kjempefint enda, men begynner å kjenne det i halebeinet nå. Har endel energi i løpet av dagen, må kaste meg på sofaen bare av og til i løpet av uken. Begynner å grue meg litt til siste trimester, husker det som litt tøft fra sist, man er jammen sliten på slutten....Nå er jeg 25 uker.
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter #12 Skrevet 4. oktober 2009 Ser vi er flere i samme båt da. Jeg synes også det blir helt feil at jobb skal komme først. Klarer man ikke hverdagen og det å være mamma i tillegg, må man heller jobbe mindre. Mens man er gravid hvertfall. Tror jeg ville jobbet 80% når jeg er småbarnsmamma også jeg. Egentlig mindre også, men må jo ha en viss inntekt også.. Nå har jeg tre arbeidsdager og så høstferie! Det skal bli godt!
Gjest Skrevet 5. oktober 2009 #13 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg er i uke 18 nå og jobber fullt uten å være spesielt sliten. Jobber i en kommune og sitter mye ved pc'n. Små tegn tyder på at det kan bli et problem å sitte for mye og for lenge: dårlig holdning = hodepine. Jeg gjør noen tøyeøvelser og prøver å få meg en del småpauser. Håper å kunne jobbe så lenge som mulig, men sittestillinga må jeg tydeligvis gjøre noe med...
Cammie82 Skrevet 5. oktober 2009 #14 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg er uke 16+0 idag, og jobber 100% som førskolelærer i en barnehagen. Avdelingen min er barn på 3 og 4 år. Det går veldig greit, men jeg er veldig sliten når jeg kommer hjem da.
Timothy`s moster med 2 prinser Skrevet 5. oktober 2009 #15 Skrevet 5. oktober 2009 Så utrolig mye dere andre jobber- og så lenge! Jeg er 12 uker på vei, andre gangs, har en gutt på snart 4 år. Jobber på et frukt-lager med gåing på sementgulv hele dagen pluss en del tunge løft. Dette med løft er heldigvis noe jeg kan regulere selv, det er ikke værre enn kun å plukke de lettere bestillingene. Det vises stor forståelse for dette. Måtte fortelle sjefen min om svangerskapet allerede i forrige uke da jeg kjente at (hadde egentlig kjent det i en ukes tid allerede...) 8 timer hver dag ble for mye. Er nå 50% sykemeldt og synes det er helt topp! Jobber fra 8-12 eller fra 12-16, og har energi ut hele dagen;D Anbefales. Det er ingen grunn til å slite seg helt ut, kroppen sier ifra! Jeg synes det høres ut som flere av dere kunne hatt godt av å trappe litt ned, jobbe skal man gjøre hele resten av livet! Må legge til at jeg fremdeles trenger noe helt vannvittig mye søvn- sover 9-10 timer hver natt pluss 1-2 timer i løpet av dagen.
♥ Løvemamma ♥ Skrevet 5. oktober 2009 #16 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg er nå 17+4 og merker virkelig at jeg er mye mer sliten enn normalt. Jobber kun natt og kveld, men har heldigvis fått slippe å jobbe rene nattevakter nå. Jobber turnus. Håper å kune jobbe lengst mulig men får se hvordan det går. Skal snakke litt med JM når jeg skal dit.
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #17 Skrevet 5. oktober 2009 Ja, du har rett i det.. Jobbe kan man gjøre resten av livet! Får se det litt an, holder på så lenge jeg føler det er "forsvarlig"!
#lela# Skrevet 5. oktober 2009 #18 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg er 27 uker nå, lærer, og jobber fortsatt 100%. Håper jeg kan fortsette med det helt frem til permisjon. Ingen plager, utenom tretthet da, så langt.
konrad sin mamma Skrevet 5. oktober 2009 #19 Skrevet 5. oktober 2009 å ja såklart. en kulemage stopper meg ikke der. er 21+1 å har planer om å jobbe så lenge som mulig. Jobber i barnehage så er ikke fysisk tungt heldigvis:) Har generellt for mye energi til å bare være hjemme å daffe:) jobbjobbjobb...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå