Gå til innhold

plutselig så stille :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille tulla i magen har over en lengre periode sparket veldig hardt og ofte. Nesten så det av og te har vært litt ubehagelig. Men nå i det siste (jeg er 25 uker på vei) så har det vært veeldig stille er inne. av og til kan jeg kanskje kjenne et lite bulk, men kan knapt kjenne det med hånda på magen. Noen som har opplevd det samme? kan hun ha snudd seg i en stilling der jeg ikke kjenner så mye? bør jeg kontakte lege? Har hatt det sånn i litt over ei uke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det sies at et glass med kald saft vil få fortgang i bevegelsene... det kalde vekker opp bebisen hvis den sover, og sukkeret i safta får den til å bevege seg. Verdt et forsøk vel? Ville vurdert å kontakte jm/ lege hvis bevegelse uteble over lengre tid....

Skrevet

Jeg hadde det på samme måte med min gutt i magen. Han gikk fra å være kjempe aktiv i noen uker til å bli helt rolig. Det viste seg at han har funnet en favorittstilling med hodet nedover og sparker rett i morkaka øverst i magen, så derfor jeg ikke har kjent han. Prøv å drikk kald saft og kjenn godt etter, hvis det er veldig lite liv kan du jo få en sjekk. Ikkeno greit å gå rundt å være bekymra..

Skrevet

Slik har jeg det og..gutten min har forferdelig rolige perioder. var veldig aktiv, men rundt uke24 ble han rolig. får jo egentlig litt panikk, men jeg har morkaken fram på, så det tar no litt av. er nå i uke 28 og i går ble han plutselig veldig aktiv igjen. så dem gjør vist det som passer dem.. kanskje dem bare ligger og legger på seg i denne månden...

Skrevet

Tusen takk for svar. ble roligere nå. Kjæresten min fleiper med at jeg ikke kjenner noe pga det ekstra spekklaget, frekk som han er ;-) Han har vel kanskje rett. allerede lagt på meg 14 kg... Men det er jo så godt med mat :-) ha en fin søndag :-)

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen. Min har roligere perioder. Jeg var til sjekk for ca 1 uke siden, men ikke pga at babyen var rolig. Det var pga noe annet. Da var alt i orden. Fram til torsdag var han ganske aktiv. Fredag og i dag ganske rolig, nesten helt stille. I går kjente jeg han litt mer.

Jeg fikk beskjed fra en lege at det nytter ikke å framprovosere bevegelse før i uke 28.

Jeg håper snart på litt mer aktiv baby og litt kraftige spark.

Skrevet

Det er veldig vanskelig å vite når man skal reagere og når man kan være rolig når det gjelder akkurat dette med liv i magen. Selv har jeg vel vært innom føden en gang med hver av barnene mine litt sent i svangerskapene grunnet lite bevegelse. Det har alltid vært fint. Men poenget mitt er ialle fall: Ta ALLTID magefølelsen på alvor!!! Det er nok ingenting galt, men ikke tvil på din egen følelse. Er du bekymret er det en mer enn god nok grunn til å ta turen til føden, og det sier alle jordmødrene også.

Klem herfra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...