Gå til innhold

Jeg fikk brev fra fast legen idag?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!!

jeg var på min seks ukers kontroll her den 23.09.09 å idag fikk jeg et brev om at jeg har fått en skjedeinfeksjon i underlivet som heter Trichomonas

Jeg fikk en resept på metronidazol å jeg gikk gjennom på nette for å finne ut av hvorfor man gikk på de pillene å da fant jeg ut om denne skjedeinfeksjonen. ble litt skremt for det var jo trillioner med bivirkninger.

Jeg er i et fast forhold så jeg har ikke gjort no galt, men det var jo litt rart å få en sånn beskjed i posten. det er jo bare å begynne på den, men jeg kan jo ikke ha sex å det er jo litt kjedelig siden jeg har jo endelig fått inn en spiral så nå var jo alt forsåvit klart, men nå må vi vente igjen vi hadde litt sex seøvom det ikke hadde gått fult seks uker, men det er jo bare å vente den som venter venter på no godt:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjedeinfeksjon er ikke smittsomt, men p.g.a. at at stikkpillene man gjerne får lager litt "gørr" der nede, er det kanskje like greit å vente :)

Uansett kan man få en slik infeksjon "out of the blue".

Grattis som mamma! Håper dere nyter spebarnstiden!

Skrevet

I mellomtiden kan du jo lære deg litt norsk?

fast legen = fastlegen

seks ukers kontroll (det var en veldig lang kontroll!) = seksukerskontroll

å idag = og i dag

å jeg gikk = og jeg gikk

nette = nettet

å da fant jeg ut = og da fant jeg ut

(nevner ikke typiske tastefeil, manglende stor forbokstav osv)

Skrevet

det gjør vi, vi koser oss masse tenk at allerede imorgen blir hun 2mnd det går så fort så har vi en på 3år oxo. (";)

Skrevet

Hvor barnslig kan man bli egentlig? Drive på her og rette på andres skrivemåte og skrivefeil.

Skam deg

Skrevet

Hahaha, Rettskrivingspolitiet har ikke tatt helgefri, ser jeg:)

Men hun har et poeng, iallefall noe å gjøre fram til sexen kan gjenopptas:)

Skrevet

Det er ikke snakk om "skrivemåte og skrivefeil", dette er typisk innlærte feil som man bare må kvitte seg med, en gang for alle.

Skrevet

Stakkars deg 22.53 som har så lite å gjøre!!! Kjedelig å være slik ei snerpekjerring!!!!

Skrevet

OMG!!!!!!

Hvem er du? en norsk lærer? så lenge du klarer å lese og forstå det jeg har skrevet så gjør det vel ikke no hvordan det har blitt gjort.

har bodd i norge siden jeg var 6år er adoptert!! så jeg trenger ikke å lære meg norsk for jeg prater og skriver perfekt norsk som du ser så forstår du jo hva jeg skriver gjør du ikke??? her skriver jeg som bare det!!

det er vel ikke no å nevne du trenger bare noen å hakke litt på hahahaha....

Take care <3<3<3

Skrevet

Så bra :) Utrolig hvor fort tiden flyr ja. Tror nok vi også ønsker oss en til. Har ei på 4 år!

Og forresten drit i "rettskrivningspolitiet" her inne. De har et såpass tragisk og kjedelig liv, så de må kritisere alle andre for å føle seg litt bedre selv....! Stakkars dem!

Hilsen anonym 22:48

Skrevet

her tastes det som bare det å du leser det så det kommer jo no godt ut av det!!! fint at du bryr deg hehehehe...

Skrevet

*prøver å holde meg, prøver å holde meg*

norsk lærer = norsklærer

Argh, klarte ikke holde meg!! Damn it!

Skrevet

Joda, og legger jeg godviljen til så skjønner jeg at du ikke mener en "norsk lærer", men en "norsklærer". Men det er faktisk to forskjellige ting.

Og jo, du trenger faktisk å lære deg litt rettskriving. Det er faktisk godt ment. Du får bare kjefte og smelle så mye du vil, men om du f.eks. bare lærer deg og/å-reglene og retter på orddelinga di, vil det hjelpe veldig mye på.

Stor forbokstav er også veldig OK.

Og/å-reglen: Se f.eks. her: http://www.dammskolen.no/content/view/quiz/508/(from)

Orddeling: enkel regel: på norsk deler vi nesten aldri ord. Er du i tvil, så la vær!

se ellers http://www.korrekturavdelingen.no/K4Orddeling.htm

Skrevet

hehehe.... tar det ikke så tungt, skjønner det er noen som trenger å bruke tiden sin på no fram til de tar kvelden å det skal de få lov til :) ja det er ganske synd på dem, men, men...... virker som dem trivs med dette!! sitter bare å smiler for det er jo sprøtt at noen kan ha det så gøy med å hakke på andre.

Ja det er kjempe koslig med en liten en i huset hadde nesten glemt hvor små dem var hehehe.... det er noe å se fram til å gjør familien større:)

Skrevet

Skulle tro at folk hadde lyst til å lære seg å skrive skikkelig.., men det ser ut som at det ligger langt nede på lista - synd..

Skrevet

Tja, vi har i alle fall god utdannelse, gode jobber og er i stand til å hjelpe ungene våre med norskleksene. Så livet vårt er i grunnen ikke så verst!

Skrevet

Nei her kjeftes det ikke!! ok at det er godt ment, men du forstår dette så hvorfor irritere seg over ikke no....

Skrevet

ja det har vi så når mine døttre begynner på skolen så vil dem ha gode hjelpere i heimen.

Skrevet

Håper du ikke sikter til deg selv?

Skrevet

å du er HVEM????

Seff har folk lyst til å lære seg å skrive, men vi kan jo så hvorfor lære no man kan det er jo heller bedre å lære no man ikke kan. Å det er mye man kan lære her i verden.

skjønner ikke hvorfor folk henger seg oppi noe så lite som dette for man kan lese det hun skriver så HVA er PROOOOOOOBBBBBBBBLLLLLLLEEEEMMMMMEEEET

hahahahahahahaha.....

Skrevet

du skulle bare vist hahahahaha..... hvor flink jeg er du!!!! <3<3<3

gud som jeg koser meg ikveld. Herregud jeg skrev om no helt annet oxo fant du meg å da bare MÅTTE du skrive no til meg å det er jo så koslig

Skrevet

Da kan du begynne med å lære deg at døtre skrives med en t.

Skrevet

venta bare på det. det viste jeg vell.... ventet bare på deg hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

Skrevet

Og/å regelen er jeg alltid i tvil om, kjempeflott link! Fant ut at jeg kanskje kan og/å regelen egentlig, men blir usikker når jeg skal skrive! Flott!!

Har du tilfeldigvis en link med punktum- og kommaregelen? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...