Dronningen! Skrevet 3. oktober 2009 #1 Skrevet 3. oktober 2009 Er det greit å latterliggjøre privatpersoner på nettet? Ja, jeg har tenkt litt i dag:O) Ps: Jeg jobber med barn/ungdom og justisen blandt de er større enn her inne...
Tante Blås Squaw Skrevet 4. oktober 2009 #2 Skrevet 4. oktober 2009 Å filme folk og legge ut på nett uten tillatelse, i den hensikt å drite ut vedkommende. Eller enda verre; idiotene som banker opp folk og legger ut film av det etterpå. Folk er til tider ufine her og på andre større forum, men å kalle det mobbing...hm. Da det nettopp raste som verst rundt en navngitt dibber inne på anonymforumet, det vil jeg kalle mobbing. Har ikke sett så mye usakligheter på et forum før.
Ksenia & Anjem Skrevet 4. oktober 2009 #3 Skrevet 4. oktober 2009 Å snakke om et møkkete bilde i en finn annonse karakteriserer ikke til mobbing i min bok. Men noen er jo veldig hårsåre da og skal blåse alt opp tusen ganger større enn det er.
Dronningen! Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 4. oktober 2009 Så hva er egentlig mobbing for deg? Ville ditt innlegg som omhandlet møkkete barneseter i en finnannonse (hvor eieren av annonsen blir outet med navn og nummer!) vært bedre enn 13-åringer som blir mobbet pga. møkkete hjem og slitne klær?
Dronningen! Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 4. oktober 2009 mamma_heksa Ja jeg er enig med deg i filmer ala youtube ++ men der går det vel ofte på alder til de som legger ut filmene? På nettet kan man jo være anonym (som her inne) og da blir jo mobbingen sterkere for de som får gjennomgå iom at de ikke vet hvor det kommer fra og i mange tilfeller helt uten rot i virkeligheten. Det er skremmende at enkelte barn/unge i dag må gå igjennom nettmobbing men at vi som voksne og ikke minst mødre viderefører uønsket adferd her på dib er jo helt utrolig. Kanskje vi bør gjøre noe med det?
Ksenia & Anjem Skrevet 4. oktober 2009 #6 Skrevet 4. oktober 2009 Ærlig talt, nå må du jammen gi deg. Hvis du virkelig ikke klarer å se noen forskjell på de to tingene, kan jeg ikke hjelpe deg. Tror du noen ringer hjem til denne damen som eier denne annonsen og terroriserer henne? Ser du virkelig ingen forskjell fra det og f.eks en jente som blir plaget på skolen hver dag? Nå må du slutte å overdramatisere hver lille ting. Kanskje finne deg en hobby isteden.
Dronningen! Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 4. oktober 2009 Nei jeg gir meg ikke når det kommer til å rakke ned på andre! Man vet aldri hvordan andre vil takle å bli latterliggjort på nettet fordi de har lagt ut en salgsannonse på Finn.no og til sammenligning så vet man heller ikke hvordan ett barn vil reagere på det samme, har du tenkt over det? Nettmobbing er og blir utrolig ufint, samme hvilken alder mobberen og hakkekyllingen er i! Jeg overdramatiserer ikke men jeg vet av erfaring at mennesker lider under dette..... Hobbyen min for øyeblikket er å vise omtanke for andre mennesker:o)
Den heldige eier av ett barn Skrevet 4. oktober 2009 #8 Skrevet 4. oktober 2009 Driter i nettmobbingen, men lurer på om du har noe imot Mamma 27 med de to hjerteguttta? I hvert eneste innlegg hvor hun/du skriver så skriver du på en nedlatende måte, en måte for å drite henne ut. Og jeg vet at jeg ikke er den eneste som har sett/tenkt det. Slik du oppfører deg mot henne i de fleste innlegg jeg har lest, så burde du kanskje ikke rope så høyt om de stakkarne som må være hakkekylling!
Dronningen! Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter #9 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg spurte i dette innlegget kun generelt ang nettmobbing, at mamma27 da henviser til sitt eget innlegg er da ikke mitt problem, eller hva? Men som alle andre ville ha gjort svarte jeg på hennes innlegg i min tråd. Jeg synes du bør søke på nicket hennes, da vil du se hva jeg har svart og motsvarene fra mamma27. Kanskje det vil gå opp noen lys for deg.... Om noen velger å prate om meg på en nettside som DiB så bryr det meg fint lite, her inne er jeg bare et nick blandt mange andre og de som kjenner meg IRL vet hva jeg står for....
Den heldige eier av ett barn Skrevet 4. oktober 2009 #10 Skrevet 4. oktober 2009 Tviler på at det er så mange som snakker om deg her, men har lest flere svar hvor jeg synes du hugger unormalt mye på henne. Og det var det jeg mente at jeg neppe kunne være den eneste som har lagt merke til. Driter i hvordan hun oppfører seg, men to gale gjør vel neppe én rett. Uansett så svarte du ikke på spørsmålet....
Tante Blås Squaw Skrevet 4. oktober 2009 #11 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg er med i gruppa "Vi som fascineres av bildene på finn.no" på Facebook. Der laster man opp bilder fra fin, eller legger ut linker til annonser derfra. Også ler vi oss skakke av spygrønne baderomsinnredninger, triste sofaer, åpenbare tulleannonser, uheldige bilder i speil osv. En skikkelig humørløfter! :oD Jeg vil ikke sidestille dette med mobbing. Andre vil sikkert se annerledes på det. Mennesker reagerer på forskjellige ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå