Gå til innhold

Hvordan kjenner dere at det liv??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har kjent noe rare greier i magen i de siste dagene. Som en sprelle følelse og som små dunk. Har hatt det midt på magen (nederst) og spess kun på en side i dag, på høyre siden. Kan dette være babyen eller er det bare tarmen som lager til krøll? Har jo treg mage så tenkte kanskje det var noe med det. Synes det er litt rart at babyen kan holde på på kun den siden, skulle nesten tro at den snudde seg i blant:-P Jeg blir så usikker.. Hvordan kjenner dere det? Jeg er forresten 17+3 i dag :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heysann .. .eg er snart 27 uker på vei , og eg kjenner hun faktisk bare på høyre siden (det er der hun sparker ifra )....

Har vært å sjekket dette for eg synst det var litt rart at hun ikke flyttet på seg. men hun flytter faktisk på seg . var bare det at eg kjente det bedre når hun sparker fra på høyre :P ...

Er nok ikke noe farlig eller noe ,men om du stresser pga det ville eg snakket med jordmor eller noe så de fikk roet deg ned ;)

Masse lykke til :)

Skrevet

med førstemann var det som en finger som dytta meg på innsida. Selv om babyen beveger seg, er det enkelte steder du kjenner de tidlige sparka bedre enn andre steder, særlig hvis han har noe å "sparke mot".

Skrevet

Det er vanskelig å vite i begynnelsen om det er tarmene eller om det er liv. Det er jo ikke klare spark i begynnelsen, men bare "noe" som er der. Mange tror nok de kjenner liv når det er tarmene også. Når du er 17+3, så er du så langt på vei at det er stor sannsynlighet for at det du kjenner er babyen, uansett, så er det ikke så lenge til babyen virkelig begynner å sparke og du vil ikke være i tvil om at det er babyen du kjenner.

Jeg er 2.gangs og mener jeg kjenner liv av og til, men gleder meg veldig til de tydelige sparkene man også kan kjenne utenpå magen. Selvom det blir mer vanvittig å tenke på at man faktisk har en levende liten baby i magen, så er det veldig godt å kjenne det også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...