Gå til innhold

Seriøst? Ang. røykeslutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min far har nettopp vært gjennom et hjerteinfarkt, og påstår at legene har sagt at han for alt i verden ikke må slutte å røyke, for humørsvingningene som oppstår ved røykeslutt gir mye større fare for nytt infarkt. Seriøst? Har dere hørt noe liknende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, har aldri hørt om noe sånt nei. Men så er jeg hverken lege eller sykepleie, så har ikke peiling.

Skrevet

Høhø, er det legene eller din far som sier dette? Hørtes veeeeldig rart ut. Kan aldri tenke meg legene sier dette altså.

Skrevet

HAN påstår det ja- tviler på at noen lege med vettet i behold ville sagt noe sånt.

Min mor har også vært gjennom hjerteinfarkt, og hun ble innstendig bedt om å slutte å røyke, siden det lett kunne forårsake et nytt infarkt og dessuten forverre rekonvalesensen etter det første.

Skrevet

Bestefaren min fikk samme beskjeden. Han var så gammel at legene mente det var en større påkjenning for kroppen å slutte å røyke enn det var bra - så han røykte til han boktavlig talt stupte;)

Skrevet

Nja, hvis man er 80-90 og snart er klar for torva likevel, så spiller det nok ikke så stor rolle- men når man er 45 som mora mi var, så har den røyken, eller mangelen på sådan, ganske mye å si.

Iallefall for dem som er glade i dem og blir sittende igjen alene den dagen de tar kvelden pga røykeindusert hjerteinfarkt.

Skrevet

En venninne av meg fikk så aøvorlige helseplager når hun sluttet å røyke, så hun ble bedt om å begynne igjen, for så å prøve igjen en liten stund etter. Det skal sies at hun gikk på mange andre medisiner med bivirkninger osv, men hun ble faktisk fysisk SYK av å slutte. Etter en stund, når kroppen hadde roet seg ol. tok hun en kontrollert nedtrapping i samråd med lege, og sluttet etterhvert, uten å få de samme plagene på nytt.

Hva om din far prøver å trappe ned til et absolutt minimum (en røyk om morgenen, etter middag og før leggetid) før han evt slutter? Så slipper han de verste plagene...

Skrevet

jeg røyka før.

da jeg slutta var jeg så stressa at det gikk utover humøret og hele hverdagen min.

gikk over etter 2 uker ca. men fy F.... så ekkelt det var.

så jeg tror bestafaren din.

man slapper av og "gjømmer" seg litt bort med røyken.

uten røyken blir man en anderlaedes person en stund.

helt annet humør.

det er flere som ikke slutter å røyke når man er gravid pga

"stress er verre for barnet"'

noe jeg syns er tull, men likevel...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...