Gruffalo:-) Skrevet 3. oktober 2009 #1 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg har så lyst til studere til å bli sykepleier. Søkt deltidsutdanning som begynner nå i vinter. Er dere som allerede er sykepleiere fornøyd med jobben deres? Hvor jobber dere?
alvis Skrevet 3. oktober 2009 #2 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg har jobbet som sykepleier i 13 år. Jeg jobbet 10 år på ortipedisk/kirurgisk avdeling på to forskjellige sykehus og de siste årene har jeg jobbet på akuttmottak. Jeg liker jobben min kjempegodt. Jeg har aldri angret på at jeg blev sykepleier. Ja, det er travelt, det er tungt i perioder psykisk og fysisk men det er kjempe intressant og hverdagen på et sykehus er helt spesiell. Jeg lærer meg nye ting hver dag....du kan liksom aldri bli utlærd. Du får masse kjempe kjekke kollegaer som du etter 10 timmers nattevakt fort blir kjent med. Det er mye jente snakk:) Du får en spesiell humør og vi ler masse når vi er på jobb. Tenk nøye igjennom om du er villig til å jobbe helger og jul/påske. Tenk også igjennom om du er villig til å jobbe hardt for ikke så mye lønn:) Når du studerer og er i praksis finner du fort ut hva du liker å jobbe med og hva du aldri kunne ha tenkt deg. Mulighetene er mangen. Avdelingene er veldig spesialiserte. Er du kjempeflink på ortopedi er du gjerne ikke så flink på nyre avd. Du kan alltså alltid finne utfodringer. Utfodringer finner du også i eldreomsorgen og i hjemmesykepleien. Det er ikke bare den praktiske kunnskapen du skal kunne og syns du etterhvert at du kan den så kan du alltid bli bedre på å møte, snakke/informere en pasient. Du har også mulighet til videreutdanning etter du jobbet et par år. Som du ser er jeg kjempefan av yrket mitt og jeg hadde aldri byttet det vekk. Lykke til
Mille** Skrevet 3. oktober 2009 #3 Skrevet 3. oktober 2009 Elsker jobben min som sykepleier, jobber som avdelingsleder på et sykehjem. )
vi har verdens fineste gull Skrevet 3. oktober 2009 #4 Skrevet 3. oktober 2009 Jobber som sykepleier på infeksjonsavdeling, STORtrives i jobben min:)
emili78 Skrevet 3. oktober 2009 #5 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg stortrives i yrket. Er spl student og synes det er både lærerikt og spennende. Kommer innom mange type temaer som er intressant. Men som de andre har nevnt så er vel "minuset" at det er turnus og ikkw noe å bli rik av.
Gruffalo:-) Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 4. oktober 2009 Så flott da, ser jo ut som om alle liker yrket sitt:-) Jeg er ikke ute etter å bli rik jeg, så lenge jeg tjener nok til å klare meg. Det er selve jobben som er viktig for meg. Hva tjener en sykepleier idag?
1881 Skrevet 4. oktober 2009 #8 Skrevet 4. oktober 2009 Er også sykepleier og stortrives, driver og tar videreutdanning nå. Har jobbet som sykepleier i 9 år og før det hjelpepleier i noen år. Synes ikke lønnen er avskrekkende, har da over 10 års ansienitet og tjente over 500.000 i fjor, dog endel overtid medregnet og inkl alle kvelds og helgetilegg. Har ikke helt peiling på hva en nyutdannet sykepleier med 0 ansienitet tjener, men det finner du sikkert på sykepleierforbundet sine sider under tariff.
Plingeting Skrevet 4. oktober 2009 #9 Skrevet 4. oktober 2009 jobber som sykepleier i hjemmesykepleien.. trives ikke så veldig med det... må prøve å komme meg til ett annet sted ja..
tintafant-m/2 jenter Skrevet 4. oktober 2009 #10 Skrevet 4. oktober 2009 Da lurer jeg på hvor mye du har i grunnlønn? Jeg har 10 årsansiennitet, og er spesielasykepleier. Max lønn er 380000 kr i året. Dette er kun dagjobb siden det er på poliklinikk. Om jeg kan få få 100000 kr ekstra for å gå i turnus, er det kanskje verdt det?? Jeg trives også i jobben min, men for guds skyld tenk deg om i forhold til turnus, små barn, arbeidstid til mann mm.. Det er ikke enkelt å få det til å gå opp.. Ble bedre etter at jeg begynte å jobbe dagtid da, men det er mange gang jeg lurer på om det er verdt det med tanke på innsatsen i forhold til lønna... Jeg vurderte både lærer og spl, og nå når barna harbegynt på skolen, kunne jeg godt tenkt meg at jeg hadde valgt læreryrket for å få mer tid i lag med barna når de har fri. Greit nok at mange lærere sier de må sitte på kveldene med retting av prøver mm, men som sykepleier er det faktisk ny informasjon som dukker opp og det er i fritiden jeg må oppdatere meg...Har ikke egne dager på jobb hvor jeg kan gjøre dette, og som regel er det ikke stunder til å gjøre dette innimellom. Lykke til med valget ditt, Hi. En har i hvert fall mange muligheter til ulike videreutdanninger om man velger spl.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå