WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 3. oktober 2009 #1 Skrevet 3. oktober 2009 Eldstesnupp på 3 og et halvt år ville plutselig slutte med nattbleie for en uke siden, etter å ha vært tørr på dagen over et halvt år. Hun har hatt 4-5 uhell på den uka, men kun ett pr natt (altså 2-3 helt tørre netter). Er dette mye? Normalt? Lite? Hva skal vi forvente? Nå i kveld ville hun plutselig ha bleie igjen, men vi har snakket om premiering når hun var ferdig med nattbleie, helt siden hun ble tørr om dagen, og den premien fikk hun i går - stolt som en hane ) Hun synes også at det er sååå stas å velge hvilken truse hun skal ha på om natten, og er tydelig stolt over seg selv. Vi roser som bare det, og sier bare "åja, da skifter vi på senga," når det går galt (har tisselaken, takk og lov...hehe). Derfor følte vi det var helt feil å gå med på bleie igjen, og etter å ha byttet truse så var alt ok. For et par minutter. Så fikk hun ha potte ved siden av senga, og da var alt heeelt strålende ) Er denne pottetingen noe som er greit å gjøre? For en periode? Tanken vår er å flytte potta nærmere og nærmere do etter hvert som hun blir trygg på at HVIS hun må tisse om natten, så er det lov å stå opp og gjøre det, i stedet for å tisse på seg i senga. Hun blir veldig lei seg når det går galt, så vi passer veldig på å ikke lage noe som helst nummer ut av det når det skjer uhell.
Mille** Skrevet 3. oktober 2009 #3 Skrevet 3. oktober 2009 Mitt beste tips er å kutte nattbleia når bleia har begynte å være helt tørr på morgenen. Men det er mitt tips, å ha potta ved senga er sikkert ikke så dumt. Jeg ble bare så innmari lei av å dusje ungen og skifte på senga hver natt, at med nr 2 så ventet jeg til bleien var tørr på morningen. Man lærer jo, heldigvis. ;o)
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter #4 Skrevet 4. oktober 2009 Flere med synspunkter, tips eller råd? I natt gikk det strålende, bortsett fra at hun ikke hadde lyst til å gå på do når morgenen kom. I kveld har hun også fått ha potte på rommet, men gikk på do etter leggetid, da hun ropte og sa hun måtte tisse.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 4. oktober 2009 #5 Skrevet 4. oktober 2009 Har vel ingen supre tips akkurat. Litt lenge side vi gjorde dette nå. Gav ikke noe å drikke siste halvtimen-timen før hun la seg, og passet alltid på at hun var på do og tisset før det var kveld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå