Gå til innhold

Dere med barn fra før


cecilie stolt mamma :)

Anbefalte innlegg

Når fortalte dere til storbror/ storesøster at de skulle få en lillebror eller søster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Har en sønn på snart 4 år, og vi har ikke fortalt det til ham enda. Jeg er 12+5 i dag, og vi har tenkt å vente til ordinær ultralyd i november, med mindre han begynner å spørre hvorfor mamma har vokst litt;)

Grunnen til at vi ikke sier noe foreløpig er at ventetiden ikke skal bli så lang for han, men hadde han vært eldre ville vi nok sagt det tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gutt på 2 år og vi har ikke fortalt han noe ennå eller det vil si at i dag kom han til meg og fortalte at mamma hadde stor mage, bebi i magen. Jeg også bli storebror. Så det er tydelig at de plukker opp mer enn det vi tror dem gjør. Så no blir det vel en tur på bokhandlen og finne en bok om det og bli storebror :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg skulle ha nr 2 sa vi det tidlig til storesøster på 5 år. det var fordi hun hadde mast leeeenge på å få søsken :)

hun holdt hemmeligheten også hun i flere uker før vi sa det til noen fler.

hun fikk vite det før 8 uker i allefall. 6-7 tror jeg.

 

denne gangen fikk lillebror (nr 2) vite det omtrent ved 10 uker. og storesøster var ikke hjemme så hun fikk vite det en uke etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Dette er mitt 4, men har ikke fortalt det tidlig til noen av dem.

Den gamleste var 2,5 når hun fikk høre det, og det var den dagen jeg var på ultralyd. Da fikk resten av verden høre det også.

Da nr 3 skulle komme var de gamleste 10 og 13 år når de fikk høre det, da var jeg 17 uker på vei.

Nå når nr 4 kommer var de 12 og 15 år, de har nettopp fått beskjeden, og jeg er 15 uker på vei. Denne gangen kom magen fort og vi har en misstanke om at det kan være 2.Det er fortalt bare til barna ennå.

Ingen hensikt i å fortelle det tidlig til barna samme hvor gamle de er, ventetiden blir lang uansett hvis de får høre det tidlig.

Jeg velger å vente selv, fordi at skulle det gå galt, så må man fortelle det til alle som lurer på hvordan det går.Det blir rippet opp i det hver gang noen spørr hvordan det går med graviditeten. Man er ikke over den egentlige faren før man er 13 -14 uker på vei.

Men dette er jo opp til hver enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren vår er 3 1/2 år, og vi fortalte det henne ikke så lenge siden, er nå 13+1.

Hun ble jo veldig glad da=)

Spør iblant når babyen kommer, men ikke så mange spm som jeg hadde forventet.

Også legger hun hodet inntil magen, for å høre babyen, hun er så god atte =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sist fortalte jeg det til jenta mi som da var 3 1/2 i uke 11. Hun så jo at jeg stadig kastet opp.

 

Denne gangen fortalte jeg det til eldstejenta (7 1/2 år) i uke 8 1/2 og til minstejenta (3 1/2 år) i uke 12. Eldstejenta holdt det helt hemmelig til uke 12. Er så utrolig stolt av henne for det. Trodde absolutt ikke hun skulle klare det, og det hadde jo ikke vært noen krise om hun gjorde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det til datteren vår når jeg var 10 + 5. Da hadde hele familien høstferie og vi har kost oss med alle spørsmål og kommentarer fra lille snuppa vår! I morgen skal hun i barnehagen og da er jeg 11+6, så det er helt i orden om hun forteller det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang skulle vi vente til etter ordinær UL før vi fortalte størsta det (hun var da litt over 5 år), men noen mindre lure sjeler var selvsagt og slang med kjeften og dermed fikk hun vite det da jeg var 16 uker på vei. Denne gangen har vi ikke sagt noe og hun har ikke spurt (hun blir 8 om en måned), men jeg tviler på at vi greier å holde på det til ordinær UL pga. at jeg vokser så fort. Jenta er ikke dum og vil nok snart lure på hvorfor jeg har fått større mage. Minsten fylte 2 i sommer og kobler ikke slike ting enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår på 2 år fikk vite det tidlig, i uke 4-5. fant det ut selv da eg var i uke 3. Han hørte flittig etter da vi fortalte det til svigerforeldrene mine.

Er i uke 14 nå, og kommende storebror gleder seg masse. Han "koser, prater og susser" på babyen.

Han tror forresten at babyen har kommet inn navlen og også skal ut den veien når den skal flytte hjem til oss:) har liksom ikkje følt for å motsi han :P hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 12 nå og har en gutt på litt over 2 år. Vi har snakket med han om det for vi føler det er best at han hører det fra oss først. Andre vil jo høre og se det og sikkert spørre om han skal bli storebror o.l. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det til guttene når jeg var ca 10 uker på vei, følte nesten vi måtte det, da jeg har vært skikkelig kvalm, og har kastet opp med jevne mellomrom, i tillegg til jeg har sovet masse, så min kjære har tatt seg av de (de er øyeblikk 9 og 5 1/2 år) de lurte på om mamma var syk, så da fant vi ut vi måtte fortelle at nei mamma er ikke syk, hun har baby i magen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...