Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var på sykehuset i forrige uke fordi jeg hadde kjent lite liv i en periode. Alt så fint ut på målingene, samt ul. Legen var desverre ikke så koselig, og ga oss veldig lite informasjon. Men det vi fikk beskjed om er at gutten er litt liten og at vi må tilbake om to uker for ny kontroll. Jeg er i uke 32 og han veier ca. 1500 gram.

Når jeg leser om andre fostre på samme alder blir jeg rett og slett vettskremt. Han er jo liten! Noen som har erfaringer med dette? Vi fikk dratt ut av legen at dette ikke er noe å bekymre seg for, men dette er vår første gang og dermed er vi jo usikre..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om legen sa det så er jo det ikke noe å være urolig for.

Han har jo peiling på hva han snakker om :)

Skrevet

Men er ikke det gjennomsnittlig vekt i uke 32, ca 1500 g.?

Det står her på BIM:

Din svangerskapsuke: 32

Babyen er nå ca 38,5 cm lang og veier rundt 1400 gram.

Skrevet

Dette har mye med gener å gjøre.. Jeg var liten baby og har også liten baby i magen, og er inne på sykehus hver 5 dag for å måle størrelsen. Er 38 uker i dag, og tror jeg blir satt i gang over helga pga liten vekst - Er nede på 25% av vekta som barnet skal ha nå, men har det fint. Legen har helt sikkert sjekket blodgjennomstrømming i navlestrengen - og er den fin og morkaka fin, får barnet næring.

Er nok ingenting å bekymre seg over:) Du får oppfølging, og de kommer til å følge med barnets vekst utover.

Skrevet

Ja, men målene her på BIM er visst altfor små i forhold til normalen.

Skrevet

Her tror jeg du er inne på noe. Jeg var ikke spesielt liten, 3400 og født to uker på overtid. Mannen derimot ble født i uke 37 og veide ca. 2300. Det er riktig som du sier at morkaka så fin ut, samt at blodgjennomstrømmingen gjennom navlestrengen var normal. Problemet var at legen ikke gav oss noe som helst informasjon om dette. Antakeligvis er dette rutine for henne, men det er det ikke for oss. Vi måtte som sagt dra ut av henne at vi ikke behøver å bekymre oss, men det er jo en grunn til at vi må tilbake...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...