Gå til innhold

GULPING!!

babymaker med 2 små jenter!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skriver her inne fordi barnemitt.com er så dødt at det gror mose på en før en får svar.. og her sitter det jo mange med erfaringer av alle slag :o)

Jenta mi gulper så ille og jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre.. Hun får flaske desverre.. Nå har jeg prøvd nan HA1 og collet. men hun gulper like mye av begge to.

I kveld har jeg kjøpt småfolk sin for å se om det kan redusere gulpingen. Syns det begynner å bli kjempe plagsomt. Det er ikke sprutgulp da heldigvis men det renner ut i strie strømmer leeenge etter mating.

Hun spiser ca 130 ml til hvert måltid ca 3-4 timer mellom hver..

Noen ideer eller tips osv.. er det noe jeg kan gjøre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

....

Skrevet

Heisann! Leste innlegget ditt i går kveld, men følte ikke helt jeg hadde mange gode råd... Lillegutt her fikk også flaske, men han gulpet ikke så mye og ofte som jenta di gjør, så derfor syns jeg det var litt vanskelig å svare;) Men mener å huske at mange anbefalte Hipp sin mme og at det da ble mindre gulp (er drøye 2 år siden, så begynner å bli en stund;) ).

Hvor gammel er jenta di? Mange babyer sliter jo med lukkemuskelen den første tida, at den ikke fungerer helt som den skal. Gikk i barselgruppe med ei som hadde akkurat samme problem som deg med sin lille jente. Ho ble ammet, så det er ikke sikkert det har så mye med hvilket merke mme du gir. Helsesøster der hadde ikke noe annet å komme med enn at det ville bedre seg etter hvert... Jeg vil foreslå at du kontakter helsesøster og spør. Føler ikke helt jeg kvalifiserer til å svare godt på spm ditt. Lykke til! Håper det bedrer seg snart...

Skrevet

takk for svar emilmamma med spire.

Skal på 3mnd kontroll til onsdag så da skal jeg snakke med de da. men det er nok sant som du sier.. man får nok bare beskjed om at det er lukkemuskelen og at det må gå sin gang. Men hun gulpet ikke sånn når jeg ammet de første ukene.

takk for svar uansett

må bare legge til at nå har jeg prøvd småfolk erstattningen i 1 dag og gulpen hennes er helt grusom.. hun gulper kanskje litt mindre men det lukter spy!! skikkelig spy av gulpen. det har det ikke gjort før.. Så jeg tror vi går over til nanHA1 igjen.. *for ett styr*

Skrevet

Har du prøvd å spørre på forumet på siden "flaskeposten.org"? Det er en informasjonsside for de som mater med flaske.

Skrevet

etter hva jeg har hørt er det bare slik at noen babyer gulper mye...min på to mnd har enkelte dager hvor han gulper masser og enkelte dager uten noe gulp...

Skrevet

Skjønner deg veldig godt! Min sønn gulpet noe ENORMT, men det ga seg heldigvis. Fikk egentlig veldig lite råd, og har lite råd å komme med dessverre, kanskje ta småe pauser underveis i matingen.. men så lenge de legger på seg, så er det ingen "fare", selv om det er veldig ekkelt, man må jo ha med seg flere skift når man skal noe sted. Heldigvis går det over.

Skrevet

Jeg har råd:-))

Har en sønn som kastet opp nesten all melk/mat i 1 år!!!! Det er til å bli gaaaaaaaaaaaaaaal av.....

Enfamil er genialt fordi den er tynn på flaske mens den blir tykk i magesekken, den fåes kjøpt på alle apoteker. Tror du kan få denne på resept hvis det funker for deres barn. Vi kunne desverre ikke bruke denne da den inneholdt melkeproteiner og han var allergisk, vi ente derfor opp med neocate som er en erstatning hvor kroppen ikke kjenner igjen melke proteinene eller noe sånnt. Ble noe bedre men spydde fortsatt noe, derfor fikk han losec som er midisin for reflux barn dette halp også noe men ikke 100%. Vår sønn måtte bare vokse det av seg og det gjorde han da han var over 1 år:-))) Sykehuset fant aldri noen feil på han og vi fikk matet han med sonde når det sto på som verst.

Lykke lykke til har så medfølelse med dere....

Skrevet

tusen tusen takk for råd! dere er gode å ha! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...