Gjest Tale30 Skrevet 3. oktober 2009 #1 Skrevet 3. oktober 2009 Nå har jenta mi fått frem de to tennene nede, men de er ikke helt oppe enda. Hun sitter mye med fingrene i munnen, sikler mer og sover urolig. I begynnelsen av uken hadde hun hoste, tet nese og rennende øyne med litt forhøyet temperatur. Nå er disse symptomene borte bortsett fra en tørrhoste som sitter igjen og som ved to anledninger har fått henne til å kaste opp. Hun er i dag rød på det ene kinnet og det ser litt hovent ut, samt at hun har tendenser til betennelse på øyet på samme side. Kan dette ha med tennene å gjøre? Jeg har ikke tatt henne til lege fordi hun ikke viser noe tegn til nedsatt allmentilstand. Hun er i full fart aktivitet hele dagen, og spiser godt. Hun har heller ikke feber lengre, det hadde hun kun på søndag.
Gjest Tale30 Skrevet 3. oktober 2009 #2 Skrevet 3. oktober 2009 Ingen som vet? Jeg er spesielt interesert i å høre om noen opplevde at barna fikk røde litt hovnekinn når de fikk tennene sine.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2009 #3 Skrevet 3. oktober 2009 Greier ikke helt se sammenhengen mellom hovent/rødt øye og tenner. Her var det litt lett feber, løs mage og kløe i munnen.
Gjest Tale30 Skrevet 3. oktober 2009 #4 Skrevet 3. oktober 2009 Nei, hovent øye er jo litt merkelig, men hovent kinn kan jeg kanskje forstå som et symptom på tannfrembrudd. Voksne kan i alle fall få hovne kinn hvis de har tannpine.
novembergutt <3 Skrevet 3. oktober 2009 #5 Skrevet 3. oktober 2009 Hei:) Min lille har nettopp fått opp tann nr 3, de to første kom uten problemer, var bare med fingrene i munnen og tygde på sutten sin. Verken feber eller urolige netter. Men nå som de oppe er på tur har det vært litt annerledes, vi så de godt under tannkjøttet for en stund siden, og han har vært veldig plaget med disse, for et par dager siden fikk han feber som var oppe i 39, var veldig snørrete, hadde hoste og var rød på øynene med puss. Dette varte ikke mer en to netter og en dag da før det var over og i går kom den ene tanna igjennom. Vet ikke om dette var på grunn av tennene men det kan jo tenkes, han var litt slapp på dagen og og spiste litt mindre en vanlig, men virket ikke så "syk" på dagtid, var når vi la han for og sove at det ble ille. Magen slo seg og vrang å han hadde noen bleier med helt mørk løs avføring (kanskje litt for mye informasjon, hehe) Siden hun spiser godt og ikke virker plaget med dette på dagen er det nok ikke nødvendig og kontakte lege, men hvis du blir usikker er det jo like greit å bare ringe å høre hva de har og si. Det jeg stusser litt på er at kinnet er rødt og hovent, virker det som at hun har vondt når dere tar på det? Du burde nok følge med og se om det blir verre iallefall Vet ikke om det var så mye til hjelp, men det er all erfaringen jeg har.
Gjest Tale30 Skrevet 3. oktober 2009 #6 Skrevet 3. oktober 2009 Dette høres veldig ut som oss, bortsett fra det med avføringen og hun hadde ikke så mye som 39 i feber. Hun har også fått de to nede uten noen problemer, og jeg har tenkt YEZZ. Men jeg ser at det er på vei i alle fall en oppe nå. Det med øynene hørtes kjent ut og det medsnørrete, hoste og røde øyne med puss. Kinnene virker ikke vonde nei, men hun er varm i kinnene. Ikke varm i panne/hals og har ikke feber. Jeg lurer på om det kanskje kan være fordi hun har atopisk eksem. hun har vært veldig lite plaget med det, men det kan kanskje bli verre nå når det er kjøligere ute. Kanskje kan atopisk eksem trigges av tannfrembrudd også? Noen med atopikere der ute som vet det? Hun har ikke vært synlig plaget i det hele tatt i løpet av dagen. Men ved kveldsmaten to kvelder på rad så har hun begynt å hoste og hoste til hun til slutt kaster opp. Det jeg la merke til er at dette skjer rett etter hver gang jeg gir henne en skje tran, så det kan være at hun har begynt å reagere på det. jaja. Langt innlegg fra meg.. vi får håpe det går seg til, hvis ikke blir det fastlege mandag, selv om hun ikke har nedsatt allmentilstand.
novembergutt <3 Skrevet 3. oktober 2009 #7 Skrevet 3. oktober 2009 var litt hysterisk jeg når jeg så han hadde 39 i feber, men de blir jo fort varme, så det er jo sånn det er. Det kan jo være en sammenheng med været og at hun har litt plager med atopisk eksem, hadde det selv når jeg var mindre og husker at det ofte ble rødt og irritert. Men skal ikke si noe for sikkert da. Men hvis du ikke har prøvd det kan du kjøpe A derma kremen de har på apoteket, det var den eneste kremen som hjalp på meg, bruker den nå på sønnen min når han har tørr hud og som kuldekrem til meg selv. Kan brukes til det meste Hmm, dette hørtes jo ikke så bra ut da :/ Vår gutt hostet og en del men kastet aldri opp. Men så spiste han lite når hostingen var på det verste, men drakk derimot mye vann Vi har nesten sluttet helt med tran vi, enten spyttet han det ut eller så fikk han brekninger så fant ut at det var liksågreit å ta en pause. Håper hun blir bedre iløpet av helgen da:)
Gjest Tale30 Skrevet 3. oktober 2009 #8 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg bruker Aderma kremen på kroppen og A creme i ansiktet morgen og kveld. Har faktisk ikke smurt henne i ansiktet i går, så det kan være en forklaring. I kveld ga jeg henne ikke tran til kvelds, og da var det ingen oppkast. Kan faktisk hende at hun har begynt å slekte på moren når det kommer til sterke følelser for tran.. Jeg ble temmelig stressa første kvelden hun hostet slik. Hun hostet og hostet og be helt lilla i ansiktet før hun bare begynte å brekke seg. Jeg løp inn på soverommet med henne og åpnet vinduet på vidt gap, så la jeg henne over knærne og banket henne på ryggen. Med en gang hun var ferdig å kaste opp gliste hun, akte seg ned av fanget mitt og begynte å krype rundt som om ingenting hadde skjedd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå