Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2009 #1 Skrevet 3. oktober 2009 Jenta mi er 3,5 måneder og blir bare mer og mer skallet bak. Forstår det ikke, for hun ligger så og si kun på ryggen når hun skal sove! Treffer andre med babyer på samme alder de har ikke dette, og i alle fall ikke i nærheten av så mye som jenta mi, selv om jeg ser de stadig blir lagt på ryggen. Hun ble født med masse hår, men nå er det nesten borte bak, og det har ikke kommet noe nytt... Hun er ikke flat i bakhodet heller. Hva gjør jeg galt egentlig?
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2009 #2 Skrevet 3. oktober 2009 Hvis ungen kun ligger på rygg når hun sover, er det vel ganske naturlig at håret hennes blir "gnidd" vekk. Det er helt vanlig, og håret vokser ut igjen etter hvert.
blond Skrevet 3. oktober 2009 #5 Skrevet 3. oktober 2009 Du gjør ikke noe galt. Babyene mister håret og får nytt og da er det naturlig at det først slites der hodet møter underlaget mest.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2009 #7 Skrevet 3. oktober 2009 Ja, jeg er vel åpenbart dum siden jeg ikke skjønner hvorfor du spør... Er jo bare min unge som har det. HI
Frk Marge Skrevet 3. oktober 2009 #8 Skrevet 3. oktober 2009 neida HI er ikke bare din unge som har det, og du er ikke dum det er veldig vanlig at ungene får måne før de begynner å holde hodet oppe mye selv og snu seg i seng "alle" barn får det! nesten da slapp av. selv om det ser litt rart ut så kommer det nytt hår der, helt sant!
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2009 #9 Skrevet 3. oktober 2009 Begge mine hadde det. De hadde masse hår ellers, så det så litt rart ut. Det kom av at de lå på ryggen, håret ble gnidd av mot underlaget.
store mor Skrevet 3. oktober 2009 #10 Skrevet 3. oktober 2009 Ja, det der er helt vanlig, altså. Ikke noe å bekymre seg for.
store mor Skrevet 3. oktober 2009 #11 Skrevet 3. oktober 2009 Har forresten hørt at det ikke har noe å gjøre med at håret blir "gnidd bort" heller, det forsvinnner først i det området uansett hvordan ungen ligger.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2009 #12 Skrevet 3. oktober 2009 Håret til mine barn ble gnidd vekk, ikke tvil om det. Så hår som var gnidd ned i lakenet hver gang de hadde sovet. Bortsett fra akkurat den flekken mistet de aldri håret, fikk bare mer og mer. Og flekken vokste da til etter hvert, den også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå