Gå til innhold

Fullmåne 2 og 31 desember!


Lola2016

Anbefalte innlegg

Noen som har termin rundt 2 eller 31 desember?

Det sies at flere føder ved fullmåne.

 

Er det slik at når kalenderdagen er merket med

fullmåne. Er det da natt til denne dagen eller natt til neste dag?

Tenker på 31 desember? Natt til 1 januar eller natt til 31 desember?

 

Jeg er i uke 29 og hadde en rebell i magen ved fullmåne, sover

også veldig dårlig da... Tenk om det er noe med

fullmånefødsler.. Litt kjedelig å føde 23.55 31/12...:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jeg hadde bedd jordmora om å holde babyen der inne i 5 min for å føde i 2010!! Tror jeg har lest en plass at det er dagene etter fullmåne det er innrykk på fødestuene..opptil2-3 dager etter.. Er 40 fullgåtte uker 2 januar, så det blir spennende å se om det stemmer det med fullmåne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 2.desember =) Så da får vi se da ;p

Er vårt 4.barn og de andre har kommet på termin dato, dagen før og dagen etter, så jeg håper da ikke denna finner på noe annet enn og komme når han skal. Kanskje med litt ekstra push fra månen ;o))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest og hørt at det trenger ikke være flere fødsler ved fullmåne, men flere vannavganger.

 

Dette fant jeg når jeg søkte på fødsler fullmåne:

 

Overlege og professor i fødselshjelp og kvinnesykdommer, Bjørn Backe, har foretatt et studie i månens innflytelse på fødsler.

– Det er ikke slik at månen "suger" barna ut. Vi fant ingen forskjeller på dette med fødsler og månefase, sier han.

Derimot kjenner han en undersøkelse som viser at det på "populære dager" som helger, julaften og 17. mai er færre fødsler.

– Dette viser at miljøet påvirker. Livsrytmen påvirker biorytmen. Det er ingen himmelske krefter, men vårt hverdagsliv som påvirker, sier han.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig jeg er veldig dum, men en som får vannavgang har vel også startet fødslen!?

Trodde at når vannet gikk måtte ungen også kjapt ut?

Eller kan vannet gå , for så å vente 2 døgn med rier??

 

Er førstegangsgravid så er kanske litt grønn://

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vannavgang for 6 år siden ved fullmåne og 7 timer senere va prinsen ute...så da satser jeg på 2 desember 1 uke før termin...akkuratt som sist denne gangen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har termin 2.desember :) kan bli spennende da jeg fødte sist på termin dato ;) Men satser jo helst på å få litt før denne gangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange ganger er det fostervannet som går først, men inger rier.. Og det er no ingen som har sagt her at man må vente 2 døgn med rier etter vannavgang....Ja, det er mange forskjellige typer grønnfarger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke være frekk!! Det er en grunn til at man har et forum her! Jeg har da heller aldri sagt at det MÅ gå 2 døgn etter vannavgang.. Det var ment som et eksempel.. Når man lurer på noe, så spørr man andre! Eller hur??

Men skjønner at du også er nyansert i grønt:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange førstgangsgravide her som selvfølgelig lurer på ting.

Helt enig at man ikke trenger å underbygge det å være grønn

selv om man spørr om ting.

Ingen dumme spørsmål bør da være en gylden regel.

Jeg regner med at de fleste setter seg inn i det å være gravid.

Men forstår at noen førstegangsgravide lurer på dette

med vannavgang. Lurte på dette selv også. Selv min jordmor

kom med mange forklaringer.

Slutt nå med å rakke ned på de ferske!!

Vi må alle gjennom dette en gang før vi får erfaring:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har termin 5.des. Spennende og se om fullmånen kan gjøre noe forskjell:) Hadde ikke gjort meg noe med en litt tidligere fødsel. Gruer meg nok som det er:/ *sukk* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 31 desember og satser på at lillegullet ikke kommer før klokka har passert midnatt, og det står 2010 på kalenderen! ;) Men blir spennende å se! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det kan gå opptil to døgn etter vann avgang før fødselen starer... har man ikke fått rier på egenhånd blir mann satt igang etter to døgn:) vannet mitt gikk på en tirsdag, fikk da time til igangsetting fredagsmorgen, men heldigvis begynte det av seg selv natt til fredag:) så man kan gå lenge etter vannavgang før man får rier:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...