Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2009 #1 Skrevet 3. oktober 2009 hvordan har dere det sammen ? sitter på gråten her IGJEN. han har ikke jobb for tiden,og gidder ikke stå opp om morningene uten krangling og styr,han gidder aldri ta med sønnen på noe på eget intiativ og han gidder aldri være med oss på noe. vi reiser rundt på barneteater,åpen barnehage, lekeland,svømmehall alltid alene. det er så utrolig trist selv om vi storkoser oss,men når jeg ser andre familier eller pappaer som har med barna.da stikker det. han skulle være med i svømmehallen idag og trakk seg i siste liten orker ikke dette mer. det er vel ikke sånn et fam liv skal være ?
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. oktober 2009 #4 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg syns også det virker som om han er deprimert... kanskje han syns det er vanskelig å ikke ha en jobb? Kanskje han syns det er vanskelig å takle det faktum at han ikke kan forsørge familien?
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2009 #5 Skrevet 3. oktober 2009 Skjønner deg godt! Mannen min var arbeidsledig den første runden vi hadde småbarn, samtidig som at jeg var hjemme i permisjon. For meg/oss var det en selvfølge at vi delte på alle oppgaver med barn og husarbeid. Noe annet er utenkelig! Både av respekt for hverandre, og fordi vi begge hadde glede av å oppleve dagen sammen med barnet. Klart at han kan være deprimert. Men da har han iallefall en jobb å gjøre. Og barn har han jo uansett. Hadde en hjemmeværende mor vært deprimert hadde det ikke vært noen unnskyldning for å slippe å stå opp om morgenen. Hva med familieterapi? Han bør forplikte seg i hverdagen! Lykke til!
Dunder Skrevet 3. oktober 2009 #6 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg tolker overskriften din som at du lurer på om dette er normalt? Nei, det er det ikke. Vi har det ikke slik, og ingen jeg kjenner med barn har det slik heller.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2009 #7 Skrevet 3. oktober 2009 Da bør du ta deg jobb. Ammetid osv så får du mye fri. Han kan stelle hjemme, late som han er pappa i permisjon. Får litt mer ansvarsfølelse, føler seg mer nyttig. Familien får bedre økonomi og han føler seg nok bedre. Det sliter veldig på å være arbeidsledig, kasnkje særlig for menn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå