2prinsessersmå Skrevet 3. oktober 2009 #1 Skrevet 3. oktober 2009 Har en 4 åring som skjærer tenner på natta, nå har jeg oppdaget at de begynner å slites ned, fortennene begynner å få en konkav form og er veldig skarpe. Noen som vet om det gies skinner eller lignende til så små, i og med at det er melketenner? Hun skal jo ha dem noen år til før hun mister dem, og fortsetter det sånn blir det ikke stort igjen av dem tilslutt:(
Miramor Skrevet 3. oktober 2009 #2 Skrevet 3. oktober 2009 Min datter har samme problemet og har tatt dette opp med tannlegen. De vil ikke gjøre noe foreløpig. Og tannlegen sa at plate er kun aktuelt når hun er 18 år (!!!). Jeg synes jo dette er lang tid å vente. Så neste gang vi skal til tannlegen vil jeg drøfte det på nytt. I hvertfall når de permanete tennene er på plass så må det gjøres noe. Jeg håper hun vokser det av seg.
Bunnies by night Skrevet 3. oktober 2009 #3 Skrevet 3. oktober 2009 Er ikke vanlig å gjøre noe slikt med små barn nei. Jeg skjærte også tenner da jeg var lita, pappa er tannlege. Vokste det av meg. Skal mye til før tennene blir slitt helt ned, men er jo greit å ta en tur til tannpleier å få en tilstandsrapport
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå