Gå til innhold

Hvor mye brus drikker dere i uken??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror vi er brusomaner i denne familien. Forrige uke drakk vi 5 6 flasker 1 1/2 liters flasker med brus, synes det er altfor mye i grunnen.Kjøper bare brus 1 gang i uken da og kun store flasker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg drikker kanskje et glass i uka..

Gubben drikker 3 liter om dagen (ja det er dessverre sant)

Guttungen drikker to små glass i uka.... ( han er 5,5 år)

Skrevet

Jeg drikker ingenting i ukedagene, på fredag og lørdag deler vi en 1,5 liter (to voksne og en 8 åring, de andre ungene liker ikke brus).

Mannen drikker litt i ukedagene også, han kjøper en halvliter fra automaten på jobb, men drikker sjeldent brus her hjemme på hverdagen.

Skrevet

Jeg drikker som regel 1 - 1 1/2 liter hver dag. Kanskje mer i helgene og hvis jeg har noe god mat til kvelds.

Jeg kjøper 4 eller 6 pk med pepsi max eller cola zero og handler vel brus 2 (-3) ganger i mnd. Da kjøper jeg 2-3 pakker.

Er helt avhening av brus =/

Skrevet

ingenting...brus er det verste jeg vet å drikke.Men ungene og mannen drikker jo litt så det går vel to store flasker til de i løpet av helga(kun brus i helgene her)

Jeg holder meg til vann eller juice:)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Mengden brus vi drikker (vi voksne altså) trenger vi ikke å snakke om!

Skrevet

Kjøper stort sett 2 flasker 1 1/2 liter brus på lørdag. Det er det vi drikker 2 voksne og 3 barn. Så blir det evt. man blir servert hvis man er på besøk et sted..Brus blir ikke drukket her i ukedager.

Skrevet

ingenting, har ikke saft heller vi da, lei av og hive 3/4 saftflasker som har gått ut på dato.

Skrevet

Jeg drikker 1 stor flaske solo iløpet av helga, mens mannen min sverger til farris og ramlösa.

Skrevet

Drikker ikke brus, men jeg drikker en del blå bris. Og det drikker jeg vel en 2 l i uken...

Skrevet

jeg og mannen deler nok en 1,5 liter pepsi max hver dag.....kunne vært værre ting vi var "avhengig" av tenker jeg...;)

Skrevet

Vi drikker kun brus på fredager og lørdager! Og drikker da kanskje litt over en flaske tilsammen i løpet av den helgen. Ellers går det i vann og juice hjemme hos oss. Og barna på 3,5 og 1,5 har aldri smakt brus.

Skrevet

Drikker som oftest bare farris om vi skal ha noe "brusaktig".

Drikker skikkelig brus (solo eller ingefærøl) kanskje en gang i måneden så 2-3 glass pr mnd kanskje.

Skrevet

Kanskje en brus i mnd. Priorieterer ikke å bruke penger på brus. Dagen derpå fungerer sukkercola, og det er altfor sjelden. Det har vel smittet av på barna våre siden de ikke liker brus.

Skrevet

Omentrent 2 store flasker med grønn Bris tror jeg.

Skrevet

Jeg og sambo drikker altfor mye! Ca 1 1/2 liter max om dagen. Største jenta liker ikke brus. Minstemann får ikke. Fikk smake farris engang,- han trodde det var brus, derfor liker ikke han brus heller:)

Skrevet

Vi drikker i snitt 0,5 liter i uken tror jeg. Er sjeldent vi har brus egentlig, så blir gjerne en stor flaske en og annen helg og mange uker uten noe.

Skrevet

Drikker ikke brus, sluttet med det for 6-7 år siden, fordi det er helt unødvendige kalorier og et pengersluk. Drikker vann og juice, og saft en sjelden gang. Husker jeg sluttet med brus en julaften, fordi jeg heller ville ha plass til den deilige middagen, man blir jo på mett og oppblås av brus.

Skrevet

Jeg elsker brus! Men drikker ikke i ukedagene. Kjøper 1 1/2 liter på lørdagen og den drikkes stort sett opp i løpet av helga. Datteren min på 4 får ett par glass ila helga, men hun liker bedre eplejuice, farris eller vann,

Skrevet

Mann og barn drikker ikke brus i det hele tatt. Jeg drikker kanskje en halvliter med pepsi max i uka - i snitt.

Skrevet

Stort sett 1-2 glass lørdag og kanskje 1 glass søndag, samme gjelder ungene =) Sommer/ferier/selskaper osv går det mer, men prøver å være forsiktig selv (holder på med slanking)

Skrevet

Jeg drikker ca. halvannen liter hver dag.

Mannen og gutten min på 3 1\2 år ca. en- to glass i uka.

Skrevet

Jeg drikker 1-2 glass cola på lørdager til maten, kanskje 1 glass på søndag også, men ikke så ofte. Leah får ikke brus, hun får juice..litt for mye kanskje. Samboern min drikker sykt mye cola..han kjøper 4 pk 1 1/2 l hver uke og kjøper noen småflasker på jobb også..:(

Skrevet

En 1.5 liter annenhver uke kanskje, oftere mindre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...