Gå til innhold

Flere som skal føde på ABC?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk brev idag om innvilget plass! Ble kjempe glad, men må innrømme at redselsfølelsen plutselig snek seg fram.. "åh nei hva har jeg begitt meg ut på nå"-tanken dukket plutselig opp. Hehe. Er jo dette jeg vil så har egentlig roet meg ned nå. Er førstegangs så vet jo heller ikke hvor vondt det egentlig er.. Er vel best når man ikke vet å ikke ta sorgene på forskudd og heller glede seg over det fantastiske ved en fødsel!

Noen her forresten som har født der tidligere? Har ikke lest en eneste negativ erfaring derfra så det var også en grunn til at jeg søkte der. Synes også det virker spennende å føde i vann:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JAAA! Jeg skal føde på ABC, og ble kjempeglad når jeg fikk innvilget plass :)

Opplever å få en del overbærende blikk når jeg forteller det til folk, liksom "stakkars naive førstegangsfødende, du vet virkelig ikke hva du har begitt deg ut på...", men jeg er helt rolig på det. Først og fremst skryter folk sånn av den trygge oppfølginga man får der under svangerskapet, og jeg har ikke hørt noen fortelle om dårlige erfaringer derfra. Jeg tenker også at det å føde i vann vil bli fint :)

Skrevet

Jeg fødte der (første barn) for tre år siden. Helt fantastisk. Dyktige og hyggelige jordmødre, rolige omgivelser, så mye eller lite oppfølging som man ønsker. Vannbad var deilig for lindring av riesmertene, jeg fikk også prøve akupunktur for første gang under fødselen og det funket også ganske bra det.

I min tilfelle ble jeg flyttet langs gangen til sykehus fødselsavdelingen for medisinsk fødsel etter for sakte framgang (30+ timer) og det ble keisersnitt til slutt pga hodestillingen til babyen men hele opplevelsen var bare så rolig som det går an å ha.

Man føler at det som skjer med kroppen ikke er noe dramatisk og at dette kan jeg klare.

Jeg ville gått tilbake dit med glede denne gang men pga snittet må jeg ha medisinsk oppfølging med nr 2.

Dere er heldige og jeg tror det kommer til å gå veldig fint. Lykke til!

Skrevet

Vi har også fått plass på ABC :) ?

Ble kjempeglad når vi fikk brevet, og så kjempenervøs. Førstegangs her og, med termin 20 mars, så aner ikke hva jeg går til. Men for oss passer ideologien bak ABC veldig godt, og jeg er ikke så glad i sykehus. Og et stort pluss som du nevner, at det bare er positive historier derifra :)

Når har dere termin? Og første kontroll/ møte med JM på ABC?

Vi skal dit første gang i november, har termin 20 mars -fremdeles!

Skrevet

Jeg skal også føde på ABCi januar,har vært på barsel etter forrige fødselen der og ble fristet å prøve det denne gangen!!!

Likte jordmødrene kjempegodt og håper at alt skal gå så bra at :)))

Skrevet

Jeg har fått innvilget plass på ABC og skal dit for første gang 22. oktober. Vet ikke eksakt termin enda, må inn på ny UL, men det blir vel i månedsskiftet februar/mars. Dette er min andre fødsel, første ble gjort på A-avdelingen på Ullevål. Hadde en styrtfødsel så jeg fødet uten smertestillende den gangen og føler meg ganske trygg på at det skal jeg klare en gang til. I tillegg gleder jeg meg til å ha svangerskapsomsorgen sammen med de jeg faktisk skal føde hos. Håper på en fødsel i vann, men det gjenstår å se:)

Skrevet

Jeg har termin 29. mars, første kontroll har jeg i begynnelsen av november:)

Har også fått litt kjipe tilbakemeldinger da jeg har fortalt det til venner og familie, litt "stakkars deg" som du sier over her.. Kjedelig det, men gir nå litt blaffen i hva folk sier egentlig. Er bare litt slitsomt av og til å føle at man må forsvare seg for å ville føde naturlig.. merkelig det egentlig.

Skrevet

Vi har fått innvilget plass, men forut for dette søkte vi og fikk plass på ullevål. Her har vi fått time til ordinær UL 22. okober. I brevet fra ABC om innvilget plass står det ingenting om vi fortsatt skal troppe opp på ul på ullevålen, eller om alt skal skje på ABC...

Noen som vet hvordan dette fungerer?

Skrevet

Jeg håper å føde på ABC i mars 2010. Gikk til svangerskapskontroller der med forrigemann, men endte på vanlig fødeavdeling grunnet vannavgang som gjorde at jeg måtte få drypp for å settes i gang.

Har vært superfornøyd med oppfølgingen der i forrige svangerskap og gleder meg til første besøk 19. oktober:-)

Til minsten i magen: UL blir den dagen du har fått fra Ullevål. ABC har ingen egen UL.

Skrevet

De tar ikke ultralyd på ABC så da går du på den ordinære så vidt jeg vet:)

Skrevet

supert!! Takk skal dere ha! :)

Som nevnt har vi jo fått ordinær ULtime 22.10, men ikke konsultasjon på ABC før 16.11.... strålende at vi fremdeles kan få se minsten den 22 :))

Skrevet

Kan bekrefte at UL ikke foregår på selve ABC, nei, så det er bare å møte opp til den timen du har fått;)

Ellers så har jeg født to ganger på ABC, og i januar kommer nummer 3, også denne gangen på ABC. Jeg var også veldig redd for hva jeg hadde gjort da jeg var førstegangs. Viste jo ikke egentlig hva jeg gikk til, men det gikk veldig fint.

Første gang brukte jeg 15 timer, hvorav 10 på ABC. Ingen smertestillende, annet enn at jeg lå i vann nesten hele tiden. Nummer 2 ble født på 1,45 timer, og bare 20 min etter at vi ankom ABC, men da rakk jeg også å føde i vann. Heldigvis. I den grad man kan kalle en fødsel behagelig, så var jeg veldig fornøyd med denne måten å føde på. Nå vet jeg jo ikke hva alternativet er, men jeg var ikke i tvil om hva jeg skulle velge hverken på fødsel nummer to eller nå med nummer 3. Var veldig fornøyd med oppfølging både under svangerskapet, ved selve fødselen og i ettertid. Også trygt å vite at all ekspertise var rett i nærheten om det skulle være nødvendig.

Skrevet

Jeg skal føde på ABC i februar. og skal på 1. kontroll der til uken :-) Veldig fornøyd med at jeg fikk plass der, er også førstegangs. Men ikke fått noe negative tilbakemeldinger på at jeg har valgt naturlig fødsel. Føler meg heller ikke usikker på at jeg har valgt fødsel uten medisiner. Var mye mer stressa for å få dårlig oppfølging, og jordmødre som ikke har tid til en. Var redd for å ikke få ro til konsentrere seg om det en skal..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...