Gå til innhold

Egg som gikk ut for 6 dager sien. Fortsatt spiselige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener å ha hørt at egg holder lengre enn holdbarhetsdagen sin, men vet ikke hvor lenge.

Hva tror dere, er det fortsatt spiselig?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Du lukter det fort om det ikke er til å spise!

Skrevet

Egg er spiselige minst 1 mnd etter holdbarhetsdatoen.

Skrevet

Flott da sier vi det :-) Da blir det brownies på mannen i dag... (og meg hehe)

Skrevet

Du kan enkelt sjekke det.

Fyll en stor bolle med vann. Flyter de er de ikke spiselige, men hvis de synker er de good to go! :-)

Skrevet

spiselig ja i enda noen uker tenker jeg.

Skrevet

Egg i Norge hadde 1mnd lengre holdbarhetsdato før vi begynte å følge EU sine regler. Grunnen til at de har så mye kortere holdbarhet i EU er fordi de i de fleste andre landene har salmonella i eggene, men det har vi ikke i Norge, så det å bruke eggene 1mnd over holdbarhetsdatoen kan man gjøre uten å være bekymret i det hele tatt. Hvis de er enda eldre enn det, så ville jeg luktet på dem før jeg brukte dem.

Skrevet

en hel mnd... Huff det høres nesten litt ekkelt ut hehe..

Men da kan jeg hvertfall satse på at eggene mine er i god stand...

Skrevet

har også hørt at de er oldbare 1 mnd etter at datoen er gått ut.. Så egg er den eneste matvaren jeg ikke kaster når den har gått ut på dato, hehe

Skrevet

Hehe.. De kan faktisk holde seg i opp til 1 år(!!!) etter datoen dersom de oppbevares kaldt. Egg trenger du sjeldent å se på holdbarhetsdatoen på, spis i vei :-) Er du usikker, så kan du ta vanntesten på dem. Legg dem i ett glass med vann. Synker egget så er det helt i orden, flyter det er det råttent og skal ikke spises. Enkelt og greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...