Sjokoladebanan Skrevet 3. oktober 2009 #1 Skrevet 3. oktober 2009 Mener å ha hørt at egg holder lengre enn holdbarhetsdagen sin, men vet ikke hvor lenge. Hva tror dere, er det fortsatt spiselig?
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. oktober 2009 #2 Skrevet 3. oktober 2009 Du lukter det fort om det ikke er til å spise!
lille je Skrevet 3. oktober 2009 #3 Skrevet 3. oktober 2009 Egg er spiselige minst 1 mnd etter holdbarhetsdatoen.
Sjokoladebanan Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 3. oktober 2009 Flott da sier vi det :-) Da blir det brownies på mannen i dag... (og meg hehe)
Bøtteknott Skrevet 3. oktober 2009 #6 Skrevet 3. oktober 2009 Du kan enkelt sjekke det. Fyll en stor bolle med vann. Flyter de er de ikke spiselige, men hvis de synker er de good to go! :-)
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 3. oktober 2009 #7 Skrevet 3. oktober 2009 spiselig ja i enda noen uker tenker jeg.
mamman til to gutter Skrevet 3. oktober 2009 #8 Skrevet 3. oktober 2009 Egg i Norge hadde 1mnd lengre holdbarhetsdato før vi begynte å følge EU sine regler. Grunnen til at de har så mye kortere holdbarhet i EU er fordi de i de fleste andre landene har salmonella i eggene, men det har vi ikke i Norge, så det å bruke eggene 1mnd over holdbarhetsdatoen kan man gjøre uten å være bekymret i det hele tatt. Hvis de er enda eldre enn det, så ville jeg luktet på dem før jeg brukte dem.
Sjokoladebanan Skrevet 3. oktober 2009 Forfatter #9 Skrevet 3. oktober 2009 en hel mnd... Huff det høres nesten litt ekkelt ut hehe.. Men da kan jeg hvertfall satse på at eggene mine er i god stand...
Mamma'n til gutta boys™ Skrevet 3. oktober 2009 #10 Skrevet 3. oktober 2009 har også hørt at de er oldbare 1 mnd etter at datoen er gått ut.. Så egg er den eneste matvaren jeg ikke kaster når den har gått ut på dato, hehe
Gjest Skrevet 3. oktober 2009 #11 Skrevet 3. oktober 2009 Hehe.. De kan faktisk holde seg i opp til 1 år(!!!) etter datoen dersom de oppbevares kaldt. Egg trenger du sjeldent å se på holdbarhetsdatoen på, spis i vei :-) Er du usikker, så kan du ta vanntesten på dem. Legg dem i ett glass med vann. Synker egget så er det helt i orden, flyter det er det råttent og skal ikke spises. Enkelt og greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå