Linda_T *nov-09* *des-10* Skrevet 3. oktober 2009 #1 Skrevet 3. oktober 2009 Hadde legesjekk i går på sykehuset. Alt var fint med den lille, og det er jeg kjempe glad for. Men lurer på en ting. Han sa at ungen lå på ca 3000 nå. Jeg synes det hørtes mye ut siden jeg bare er i uke 34. I mine øyne vil dette si at han er en kjempe baby, men iflg legen var dette akkurat etter statistikken. Noen andre som vet hva deres unge lå på i vekt når de var i uke 34?
minimy m Emma & Emil! Skrevet 3. oktober 2009 #2 Skrevet 3. oktober 2009 Hei hei!! Når jeg var i uke36 varjeg på sjekk på sykehuset pga lite liv! Da målte legen ungen til å være 3350 gr! Å det var visst stort i forhold til normalen!! Da hadde den lagt på seg 1100 gr på en mnd!! Men kan vel hende se sier forskjellig!! Desutten sier de jo at det kan være opp til en margin på 500gr når de tar ul!! Er nok akkurat passe stor når den kommer ut Masse lykke til!! Klemmer fra
Gjest Skrevet 3. oktober 2009 #3 Skrevet 3. oktober 2009 Hei Jeg vet ikke hva som er normalt, men jeg var på ul i uke 32), da ble ungen min veid til 2150g(noe som var litt over gjennomsnittet etter hva jeg har lest, men legen sa det var helt normalvekt) Så var jeg på ny estimering i uke 37, da veide hun 2750g, noe som da var litt under gjennomsnittet sa han.
♥2 små gull♥ Skrevet 3. oktober 2009 #4 Skrevet 3. oktober 2009 Min ble målt i uke 32+0 til 2490 g. Fikk beskjed om at det er over gjennomsnittet, og ble målt igjen i uke 37+1. Da var han 4200 g.
Trultetryne Skrevet 3. oktober 2009 #6 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg var på ul på torsdag (34+6)og da var babyen ca 2500 g. Hvis den fortsatte å vokse i samme kurve vil den bli ca 3400 g rundt termin.
Linda_T *nov-09* *des-10* Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #7 Skrevet 6. oktober 2009 Takk for svar Har ikke vært på internett på noen dager så har ikke svart tidligere. Jeg mener at da jeg var i uke 31 sa legen at gutten lå på ca 2200. Jeg syntes det var ille, og nå som jeg fikk høre 3000 ble jeg hvertfall sjokka. Iflg jordmor sa hun at ungen arvet vekten etter mor, men jeg veide 3200 (ble født 14 dager etter termin) så det stemmer ikke. Men jeg skal kanskje være glad han er så stor?
Julelita Skrevet 6. oktober 2009 #8 Skrevet 6. oktober 2009 Jeg var sist på estimering i uke 32+0, og da var jenta mi akkurat 2000g. Fikk vite at dette var bittelitt over gjennomsnittet (gjennomsnittlig vekt uke 32 er 1800g) og godt innenfor normal variasjon, og at jenta ville bli 3900g ved termin dersom hun fulgte samme vekstkurve. Nå vokser babyene litt i rykk og napp, og guttene har en tendens til å bli større enn jentene. Jeg har ikke så veldig mye peiling, men syntes også at dette hørtes stort ut. Skal du på flere vekstestimeringer? Dersom barnet blir veldig stort ved fødsel, er det jo bra at legene er obs på dette og at dere følges opp ift dette. Dersom gutten din fortsetter å vokse like mye, ville jeg snakket med jordmor/lege om mulighet for igangsettelse ved termin dersom han ikke kommer frivillig før den tid.
Linda_T *nov-09* *des-10* Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #9 Skrevet 7. oktober 2009 Jeg tror den legen jeg hadde var litt rask når han sa at det var normalt. Men det er jo egentlig ikke noe å gjøre med det, det er jo bare bra at han har en god vekst enn at han er underernært. Men jeg er enig med deg, hvis det er mulig, å snakke med jordmor/lege om å igangsette ved termin. Jeg skal ikke på flere vekstestimeringer som jeg vet om, men har fortalt og snakke med jordmor om dette i dag så håper hun hjelper meg å følge med de siste ukene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå